smilefjes Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Hei, flott forum! Ihvertfall for oss jentene som ikke kan alt fra før av. Jeg har en a4, 1,6 2000 mod. Den starter topp når den er kald, den går som en klokke når den er i gang, og motoren yter det den skal. Men en gang imellom, og i det siste har en gang imellom blitt til hver gang - så starter den ikke når den er varm. Den må lirkes i gang med mange forsøk på oppstart, og kommer liksom litt lenger for hver gang, til motoren omsider starter. Når motoren da er i gang, går den ganske langt ned på tomgang, og hvis jeg ikke gir gass forsiktig, så stopper motoren igjen. Etter å ha kjørt en stund er det som om den finner seg selv igjen, og da går den helt fint. Hvis den var kald da jeg startet den, så har den ingen problemer under drift heller. Det er ingen varsellamper som lyser, og det har heller ikke vært det underveis. Har kjørt den tur - retur Italia i sommer uten problemer, det oppstod helt plutselig for noen uker siden. Noen som kan hjelpe en kvinne i nød her? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 hm,ikke godt å si sånn uten videre. du må nok få kjørt en diagnosetest hos ett bilverksted.:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smilefjes Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Jeg prøvde det, men der sa de at sålenge bilen ikke gir noen varsler i dashbordet (hvis det skrives sånn?), så vil de heller ikke se noe på pc'en. Lurte på om jeg skulle kjøpe meg en sånn kabel og koble meg til og se selv om jeg finner noe, kan det være en idé? (Jeg er ikke noen bilmekaniker da, men jeg er god på data, også har jeg skrudd litt før om åra, så kanskje jeg skjønner omtrent hva som skjer) Ellers sa de også på verkstedet at sålenge feilen ikke er der hele tiden, så er det dyrt - og umulig antagelig - å finne den :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Høres nesten litt ut som defekt G62-Vanntemp føler men.. Hvis den er defekt gir den feit blanding hele tia, og da blir den tungstarta fordi plugga blir våte.. Når denne er defekt tror ecu'en at kjølevannet er kaldt hele tia, så da blir blandinga alt for feit for en varm motor. Men få kjørt en diagnose test du, så finner du garantert feilen:) Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flendis Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Hørest nok ut som en defekt vanntempføler dette ja. Går også ant å måle denne, ta den ut og mål med et multimeter.. ikke sikker på hva verdiene skal være med det skal sikekrt ikke være så mye mere enn 400 ohm rundt normal driftstemp.. Altså 80/90*C Siter Volvo for life Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RomskogCruising Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Ryker det fælt av bilen også? For lurer på om jeg har samme problem selv, og det ryker temmelig når bilen står på tomgng osv.. Siter Audi a4 96 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 feilkoder kan ligge lagret selv om det ikke indikeres med varsellampe,kan godt være g62 føler,men mye annet som kan kødde. du kan jo kjøpe vag-com kabel,da kan du lese ut feilkoder med egen pc.ligger det ikke inne noe feil ville jeg prøvd å bytte G62 føler.(multitemp vannføler,styrer innsprøytninga og tempføler i instrument). http://www.ross-tech.com/ Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RomskogCruising Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Okay, men når den ryker mye, kan dette tyde på for feit blanding? Siter Audi a4 96 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Ja:) Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RomskogCruising Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Okay =/ Da må vel jeg også bytte denne føleren da.. Siter Audi a4 96 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smilefjes Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Aha! Man kan ha feilkoder liggende selvom det ikke lyser varsler i displayet ja! Det avgjør saken. Jeg hadde en mistanke om at det sitter mye rart på verkstedene rundt omkring som ikke helt alltid vet hva de uttaler seg om. Jeg prøvde å sette den inn på Møller, men da kunne de se på den "om noen uker" hvis den sto der og ventet. Og de andre stedene jeg har vært har det vært litt rare svar å få. Jeg kjøper kabel selv og sjekker jeg. Jeg er bra på data, fatter'n er gammel bilmekaniker, og jeg har bestilt verkstedhåndbok. Med litt tips fra forumet her inne, så kanskje jeg får orden på bilen igjen... Ingen sak for kvinner i nød når man får noen tips - hjertelig takk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Go'n get'em! Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smilefjes Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Ryker det fælt av bilen også? For lurer på om jeg har samme problem selv, og det ryker temmelig når bilen står på tomgng osv.. Hei :) Nei, det ryker ikke. Og den går som en kule når jeg har turtall. Men på lavt turtall er den kilen på å få for brå gass etter at den har vært vanskelig å starte. Oppfører seg akkurat som en gammal motorsykkel med forgasser som får feil blanding på tomgang. Når jeg har startet den kald, er den helt utmerket både på tomgang og ellers. Og toppytelsen er det ikke noe i veien med. Jeg driver og bestiller kabel nå, sjekker om jeg skal ha vag-com eller en annen jeg fant som var mye rimeligere. Lykke til med din bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smilefjes Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Høres nesten litt ut som defekt G62-Vanntemp føler men.. Hvis den er defekt gir den feit blanding hele tia, og da blir den tungstarta fordi plugga blir våte.. Når denne er defekt tror ecu'en at kjølevannet er kaldt hele tia, så da blir blandinga alt for feit for en varm motor. Men få kjørt en diagnose test du, så finner du garantert feilen:) Hei - du hadde rett. Jeg kjøpte diagnosekabel selv og kjørte test - det var faktisk G62 :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flippin Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Sinnsykt deilig at jeg fant denne tråden!:) har AKKURAT samme problem selv:) nå skal jeg prøve å bytte den føleren jeg også! Håper det ordner seg da:) Hei - du hadde rett. Jeg kjøpte diagnosekabel selv og kjørte test - det var faktisk G62 :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg