Aceofspades Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Sjekk motstanden i pluggledninger også.. og om det er noe irr og slikt på innsiden av fordelerlokk.. Greit å ha gjort det siden det ikke koster annet enn tid :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Merkelig det der.. Har opplevd at forbruket gikk i været med gåen membran?? Og sef. som du sier at man ikke fikk opp turtallet,men hvor mye er vel avhengig av størrelsen på hullet i membranen.. Misforstå meg rett, forbruket kan godt gå opp av defekt membran, men hovedsymptomet er jo gjerne en motor som ikke vil opp i turtall. Og ja, hullet i membranet avgjør hvor tidlig i registeret motoren kutter, men jeg har kun opplevd at membranet revner når det først blir defekt, slik at motoren knapt går over tomgang, men i teorien skal den kunne kutte helt opp til den vanlige turtallsperra. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 har sjekket fordelerlokket nøye ja :) skal måle ledningene hvis jeg finner multimeter, men bilen går jo jevnt, den tenner ikke feil eller har tenningsbank. virker bare som den ikke får nokk bensin på turtall noenganger. fikk nå bra med turtall i dagtidlig så :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 kansje hullet har blitt mindre igjen? :P sjekker det senere i dag hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Du sier at den soter pluggene og at du ikke satte fordeleren noe spess sted... Har ikke satt den ei tann eller tre feil da? Da hjelper det jo lite om du vrir aldri så mye på den... Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Da var forgasseren overhalt, satte på powerfilter også. dette løste alle problemer med dårlig ytelse. jeg fant ut at det var hull på membranen i forgasseren, 1cm stort ca. nå får jeg turtall som faen! bilen har aldri gått så bra! men av å til når jeg tar gassen i bånn høres det ut som den går på 3 sylindere, dette er bare noenganger. tror jeg må stille tenninga ordentlig med lys så er alt bra. er ikke lenge siden jeg bytta plugger, coil og tennmodul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 bytta bensinfilter også i går, og fyllte forgasseren med 10w-40 olje istedet for ATF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 da kan jeg vel kansje si at denne tråden er løst, for bilen går ikke dårlig lenger hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Har noen bilde av en b230a forgasser? lurer på hvilken skrue som egentlig justerer tomgangen. er kun en skrue som har utslag på tomgangen på min, men får ikke justert så mye med den. lurer på hva den andre justerings skruen der gjør fornoe, den har ikke noe utslag på noesomhelst(denne ligger liksom nedi et hull på insuget. den andre skruen sitter liksom rett på forsiden av forgasseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 var å tok bilder av forgasseren, men har ikke hosting for øyeblikket. hvem har bra hosting for bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Du skal ikke justere tomgang på gasseren. Bruk heller tomgangsskruen på innsuget. Du kan justere tomgangen på skruen som sitter vendt mot motoren på gasseren, men gjør du det vil du ikke få fuel-cut når du skrur av tenninga, som igjen vil resultere i "dieseling" Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Du skal ikke justere tomgang på gasseren. Bruk heller tomgangsskruen på innsuget. Du kan justere tomgangen på skruen som sitter vendt mot motoren på gasseren, men gjør du det vil du ikke få fuel-cut når du skrur av tenninga, som igjen vil resultere i "dieseling" skjønner, men det skjer ikke noenting når jeg skrur på skruen som sitter på insuget. jeg har stillt på den skruen som er vendt mot motoren for å få tomgang, har "dieseling" noenganger når jeg stopper:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Er det strøm på magnetventilen der da? Og du har ikke satt pakninga til gasseren feil vei og blokkert tomgangskanalen? Btw, forumet her hoster bilder for deg. Sjekk "Galleri" i menyen på toppen av siden. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Er det strøm på magnetventilen der da? Og du har ikke satt pakninga til gasseren feil vei og blokkert tomgangskanalen? Btw, forumet her hoster bilder for deg. Sjekk "Galleri" i menyen på toppen av siden. har ikke satt pakning feil vei, sjekket veldig nøye med at alle hull stemte overens. hvordan kan jeg kontrollere magnetventilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 der var bildet ja Nr 1 på bildet er vel der jeg egentlig skal stille tomgangen, skjer altså ikke noenting om denne er helt i bånn eller helt ute (hvis jeg fjerner den blir det vakum lekasje) Nr 2 her kan jeg stille litt på tomgangen, men bare litt. kan få den til å gå på opptil 750 rpm ca, skrur jeg denne helt ned stopper vanligvis motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.