LangFørr Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 (endret) Nå har jeg endelig fått kjøpt meg ny bil etter jeg hadde et lite uhell med 940`n. Bilen er en volvo 244 1975mod. Av GL utgave. Motor er ikke original tror jeg, mener det er en B21E. 4trinns girkasse.(m45?) Men er ikke sikker så kom gjerne info og innspill. Bilen har svart skinn interiør, ganske strøkent faktisk. Den har kun hatt èn eier siden 75. Har tatt noen bilder som jeg legger ut. Fått lagt på de gamle vinterdekka til 940`n i dag + Tatt motorvask + Innvendig og utvendig vask. Monterte også konfilter idag. SÅNN BILEN VAR NÅR JEG FIKK DEN: SÅNN BILEN SER UT NÅ: Bakakselen Diffbrems ? Endret Desember 27, 2009 av Stabæk`n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Så ut som en bra bil det her.. Mye ga du for den? Likte interiøret.. Er ute etter et sånt.. :) Helskinn altså.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Gratulerer! Først og fremst: En slik gammel og fin bil bør holdes/settes i fin original stand. Det begynner å tynnes ut av fine eksemplarer av så gamle modeller, og at det er GL gjør det enda litt mer spesielt - for det var toppmodellen av de firesylindrede den gangen. Jeg vet ikke hvilken grunn du har til å tro at motoren ikke er original, men originalmotoren på en slik 244GL skal i hvert fall være nettopp B21E. Girkassen skal være en M40, samme som på 140-serien, for M45/M46 kom først på 76-modellen. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Ga 9500,- Syns jeg fikk den ganske billig. Har ikke rulla lenger enn 152000km, også er den ikke så ille på rust heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Gratulerer! Først og fremst: En slik gammel og fin bil bør holdes/settes i fin original stand. Det begynner å tynnes ut av fine eksemplarer av så gamle modeller, og at det er GL gjør det enda litt mer spesielt - for det var toppmodellen av de firesylindrede den gangen. Jeg vet ikke hvilken grunn du har til å tro at motoren ikke er original, men originalmotoren på en slik 244GL skal i hvert fall være nettopp B21E. Girkassen skal være en M40, samme som på 140-serien, for M45/M46 kom først på 76-modellen. Okei, takk for svar. Blei litt usikker på om det fantes insprøytning på disse skjønner du. men da vet jeg det:) Kan du litt mer om denne type motor ? heter innsprøytninga k-jetronic? hk 123?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Virker som ei kjempe kjøp , hadde glatt betalt det same jeg med:) Gratz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Jo takk for det. Har kikka rundt på en del andre. Ringt på sikkert 20stk som har blitt solgt på dagen jeg ringte. Så var deilig å få en egen bil i gårdsplassen igjen.(Lei av å kjøre leiebil)hehe Blei litt desperat, snøen kommer jo snart:D :volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Gratulerer! Først og fremst: En slik gammel og fin bil bør holdes/settes i fin original stand. Det begynner å tynnes ut av fine eksemplarer av så gamle modeller, og at det er GL gjør det enda litt mer spesielt - for det var toppmodellen av de firesylindrede den gangen. Jeg vet ikke hvilken grunn du har til å tro at motoren ikke er original, men originalmotoren på en slik 244GL skal i hvert fall være nettopp B21E. Girkassen skal være en M40, samme som på 140-serien, for M45/M46 kom først på 76-modellen. m 45 kom i 75 den også men de ble brukt litt omværandre de to kassene i 75. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 m 45 kom i 75 den også men de ble brukt litt omværandre de to kassene i 75. Skjønner, så det kan hende det er en M45 da. det skal jeg sjekka opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Det finner du utav nret som står på blekket på venstre dempertårn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 var ute å tok noen bilder her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Det finner du utav nret som står på blekket på venstre dempertårn. Hvordan finner du ut det ved hjelp av det nummeret? NO 051272 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 m 45 kom i 75 den også men de ble brukt litt omværandre de to kassene i 75. Vel, 76-modellene kom jo også i 1975, så... I følge "grønt hefte" med spesifikasjoner "240 1975-1985" skal M45 finnes først på 76-modellene, men man skal vel aldri si aldri - kanskje sent i årsmodellen? Ellers skal M40 forekomme på 76-modellen, trolig først og fremst på billigutgaven (242L). Angående B21E: Innsprøytningssystem type "CI" - 123 hk DIN. Det finnes for øvrig innsprøytning på tidligere modeller også, 140-serien - B20E. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Skjønner. Den innspruten, er det den som også blir kalt K-Jet ? En annen ting, jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få greie på om det er M40 eller M45 ved hjelp av nr som står på demper tårnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Kjempefin bil . En kompis hadde akkurat maken for 15 år siden. Dæven vi hadde mye moro i den bilen ;) Er vel M40 kasse i denne ? Tror ikke du fikk M45 uten reverssperre på spaken. Edit: Det er M40 . Så ikke bildet av kassen før nå .. mvh, Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg