SenatorTurbo Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 har en senator B 87 mod som jeg tengte og piffe opp litt.. bilen er ribbet for motor og harpa ledningsnett, dash , rust i hjulbuer dårlige foringer o.l ser stusslig ut og har heslig brun farge.. planen er -rustsveise bilen -ribbe den for absolutt alt av unødig vekt og da snakker jeg om dash,ledningsnett og hele sulamitten. -sveise inn bur -2x bøttestoler og 6 pungtseler -rive av lister ol og få en rundere form og lakke bilen rød -hvite mangeeika felger - powerflexforinger rundt om så skal jeg skaffe en c30ne motor og sette nedi og montere turbo. tengte og ta ut nermere 300 hk i første omgang. og skaffe sperre...tror muligens det er det orginalt? er en 3.0 orginalt bilen. så kun montere opp det aller nødvendigste av ledningsnett slik at bremselys,kjørelys funker osv og selv med disse endringene mener jeg det skal være mulig og få skilt på bilen hvis en demonterer turboen på eu. skal først og fremst bli en herjebil/banebil. og ja bilen blir tung selv med vektreduseringen (12-1300) tipper jeg, men satan den blir nice og få ut reva på den i forholt til mange andre biler...er en good sladdebil orginalt også. skal starte med og gjøre bilen ferdig til lakk i år , rustsveise den, ribbe den til skallet og koble opp ledningsnett ...koster ikke så mye på en gang og er mye jobb! så har jeg god tid til og skaffe alt det dyre jeg trenger og fine med det hele er at jeg aldrig har sett noen gjort dette med en senator B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Oi, hørtes ut som et rått prosjekt. Bilder da!? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 har allerede bynt litt og har revet ut alt inni bilen. veide opp ca 200 kg med alt jeg rev ut. så nå er den rensket til skallet. har også sveist ferdig beggehjulbuene og gulvet og har bare to små hull i kanalene igjen fjernet listene nederst på dørken og kappet bort festene til kanalsjørtene. har også revet bort listene på dørene og sparkla igjen. målet er og få den så klean som mulig utvendig. er på kanten til og bestille ms sprut i disse dager og har en 3.0i ne motor fra en nyere omega for handen. har allerede kjøpt 315 dyser som rekker til 350 hk på denne motoren og innmaten tåler vel ikke stort mer uanset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 morsomt :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 turbo,eksternwastegate, dump, ic, 4 pungtseler og bøttestoler er kjøpt inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 må vel legge ut litt bilder av det jeg har anskaffet meg så langt så tråden blir litt mer intresang....:p denne klarer vel og mate nok luft skulle en tro... eksternwastegate 38mm meg 0.5 bars grunntrykksfjer dump som skulle gi mye lyd iallefall 3 tom 4 pungtseler bøttestoler (far og sønn) ic og div flernser er underveis.... og bilen er ferdig rustsveisa og mer eller mindre klar for lakk. har vel ei gohelg før den er helt klar men hva er vel det :p:p:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 img]http://www.calibra.no/genscrap.aspx?id=10221[/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 har til nå plukka motoren fulstendig i småbiter og sendt delene med en kompis som jobber på maskinverksted. og der står det en diger delevasker som vil gjøre nytten sin=) har snekra opp en platting for og bygge motoren opp på siden den er så +++9+\+9 tung og trenger bil for og trekke den opp av kjelleren...hehe slipt opp ventilene og polert de og flikket opp litt annet småtjafs har vert på opel og betilt alskens pakninger og simringer før påske så de ligger nå klar til henting. det gjør også lakken som ikke ble rød men sort metalik med grønnsjær i. har fååt til bake motoren i REN (vasket i delevasker)tilstand og bynt litt på den. blokka ble hona opp med krysshon på volvoverkstedet til kompisen fint for meg siden en krysshon koster 1500+. alle deler er blitt lakka opp om bunndelen er montert og plassert på benken jeg har snekra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senator Sæther Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 har en senator B 87 mod som jeg tengte og piffe opp litt.. bilen er ribbet for motor og harpa ledningsnett, dash , rust i hjulbuer dårlige foringer o.l ser stusslig ut og har heslig brun farge.. planen er -rustsveise bilen -ribbe den for absolutt alt av unødig vekt og da snakker jeg om dash,ledningsnett og hele sulamitten. -sveise inn bur -2x bøttestoler og 6 pungtseler -rive av lister ol og få en rundere form og lakke bilen rød -hvite mangeeika felger - powerflexforinger rundt om så skal jeg skaffe en c30ne motor og sette nedi og montere turbo. tengte og ta ut nermere 300 hk i første omgang. og skaffe sperre...tror muligens det er det orginalt? er en 3.0 orginalt bilen. så kun montere opp det aller nødvendigste av ledningsnett slik at bremselys,kjørelys funker osv og selv med disse endringene mener jeg det skal være mulig og få skilt på bilen hvis en demonterer turboen på eu. skal først og fremst bli en herjebil/banebil. og ja bilen blir tung selv med vektreduseringen (12-1300) tipper jeg, men satan den blir nice og få ut reva på den i forholt til mange andre biler...er en good sladdebil orginalt også. skal starte med og gjøre bilen ferdig til lakk i år , rustsveise den, ribbe den til skallet og koble opp ledningsnett ...koster ikke så mye på en gang og er mye jobb! så har jeg god tid til og skaffe alt det dyre jeg trenger og fine med det hele er at jeg aldrig har sett noen gjort dette med en senator B Senator er selve bilen! Men sperre er ikke originalt. Diffbrems er. Siter Opel Rekord 2.0 S Luxus -78 Veteran 2008! Opel Senator 2.5 -89 Klassiker 2009! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FuFuRuM Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Kjøpe deg 3000 brems... Beste du får tak i... Men kor fikk du tak i dyser til motoren??? Og smidde stempler, eller driter du i det??? Tror ikkje motoren tåler mer en 0,6-0,7 orginalt... Og ka annet har du bestillt av deler??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 takk da vet jeg det senator sæter. dyser skaffet jeg via calibra.no samme motstand på dysene til let motoren har ett sett med 315 dyer(jma.no har)og ett sett med 346 dyser(orginalt let) skal på med datasprut etterhvert men må sette sammen motoren og få den i hus først(bilen). har kjøpt nye stempelringer utenom det jeg har skrevet da. angående ladetrykk så er det ikke synonymt med effekt. har porta litt topp o.l i den siste tiden men det er arbeidsomt på en stål topp.+ når datasprut er på vil jeg tro at effekten i motor ligger rundt 300 allerede ved 0.6-0.7 bar. kan ikke si jeg vet for sikkert hvor mye stemplene tåler men med tanke på konstruksjon på råder/stempel kontra c20ne og c20xe vil jeg tro det tåler greit 0.8 -1 bar ved riktig kjøling i form av bensinmengde, ic m.m Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modlendingen Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Fått gjort no med denne eller??? Siter Opel Vectra 4x4 Turbo Opel Senator 2.3 Turbodiesel x Opel Omega B 2.0 16V Opel Ascona C 1.8GT Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SenatorTurbo Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 lite...har porta ferdig toppen og fjerna litt braketter i motorom på bilen for og få den litt mer clean der. så har jeg vert litt uheldig og mista ei open grundings spann oppi eska med nylakka motordeler så må lakke de opp igjen. men skal skrus ferdig i vinter...for mange andre prosjekt som har tatt tiden i sommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.