Gå til innhold

mitt senatortubo prosjekt

Ranger emnet


SenatorTurbo

Anbefalte innlegg

har en senator B 87 mod som jeg tengte og piffe opp litt..

bilen er ribbet for motor og harpa ledningsnett, dash , rust i hjulbuer dårlige foringer o.l

ser stusslig ut og har heslig brun farge..

 

 

planen er

-rustsveise bilen

-ribbe den for absolutt alt av unødig vekt

og da snakker jeg om dash,ledningsnett og hele sulamitten.

-sveise inn bur

-2x bøttestoler og 6 pungtseler

-rive av lister ol og få en rundere form og lakke bilen rød

-hvite mangeeika felger

- powerflexforinger rundt om

 

så skal jeg skaffe en c30ne motor og sette nedi og montere turbo.

tengte og ta ut nermere 300 hk i første omgang.

og skaffe sperre...tror muligens det er det orginalt?

er en 3.0 orginalt bilen.

 

så kun montere opp det aller nødvendigste av ledningsnett slik at bremselys,kjørelys funker osv

 

og selv med disse endringene mener jeg det skal være mulig og få skilt på bilen hvis en demonterer turboen på eu.

 

skal først og fremst bli en herjebil/banebil.

og ja bilen blir tung selv med vektreduseringen (12-1300)

tipper jeg, men satan den blir nice og få ut reva på den i forholt til mange andre biler...er en good sladdebil orginalt også.

 

skal starte med og gjøre bilen ferdig til lakk i år , rustsveise den, ribbe den til skallet og koble opp ledningsnett ...koster ikke så mye på en gang og er mye jobb! så har jeg god tid til og skaffe alt det dyre jeg trenger

 

og fine med det hele er at jeg aldrig har sett noen gjort dette med en senator B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har allerede bynt litt og har revet ut alt inni bilen.

veide opp ca 200 kg med alt jeg rev ut. så nå er den rensket til skallet.

 

har også sveist ferdig beggehjulbuene og gulvet og har bare to små hull i kanalene igjen

 

fjernet listene nederst på dørken og kappet bort festene til kanalsjørtene. har også revet bort listene på dørene og sparkla igjen.

målet er og få den så klean som mulig utvendig.

 

 

er på kanten til og bestille ms sprut i disse dager og har en 3.0i ne motor fra en nyere omega for handen.

har allerede kjøpt 315 dyser som rekker til 350 hk på denne motoren og innmaten tåler vel ikke stort mer uanset...

 

 

 

genscrap.aspx?id=9273

genscrap.aspx?id=9275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

må vel legge ut litt bilder av det jeg har anskaffet meg så langt så tråden blir litt mer intresang....:p

 

genscrap.aspx?id=9670

genscrap.aspx?id=9671

 

denne klarer vel og mate nok luft skulle en tro...

 

genscrap.aspx?id=9672

 

eksternwastegate 38mm meg 0.5 bars grunntrykksfjer

 

genscrap.aspx?id=9673

 

dump som skulle gi mye lyd iallefall

 

genscrap.aspx?id=9674

 

3 tom 4 pungtseler

 

genscrap.aspx?id=9675

 

bøttestoler (far og sønn)

 

 

ic og div flernser er underveis....

og bilen er ferdig rustsveisa og mer eller mindre klar for lakk.

har vel ei gohelg før den er helt klar men hva er vel det

 

:p:p:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har til nå plukka motoren fulstendig i småbiter og sendt delene med en kompis som jobber på maskinverksted.

og der står det en diger delevasker som vil gjøre nytten sin=)

 

har snekra opp en platting for og bygge motoren opp på siden den er så +++9+\+9 tung og trenger bil for og trekke den opp av kjelleren...hehe

 

slipt opp ventilene og polert de og flikket opp litt annet småtjafs

 

har vert på opel og betilt alskens pakninger og simringer før påske så de ligger nå klar til henting.

det gjør også lakken som ikke ble rød men sort metalik med grønnsjær i.

 

har fååt til bake motoren i REN (vasket i delevasker)tilstand og bynt litt på den.

blokka ble hona opp med krysshon på volvoverkstedet til kompisen

fint for meg siden en krysshon koster 1500+.

 

alle deler er blitt lakka opp om bunndelen er montert og plassert på benken jeg har snekra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
har en senator B 87 mod som jeg tengte og piffe opp litt..

bilen er ribbet for motor og harpa ledningsnett, dash , rust i hjulbuer dårlige foringer o.l

ser stusslig ut og har heslig brun farge..

 

 

planen er

-rustsveise bilen

-ribbe den for absolutt alt av unødig vekt

og da snakker jeg om dash,ledningsnett og hele sulamitten.

-sveise inn bur

-2x bøttestoler og 6 pungtseler

-rive av lister ol og få en rundere form og lakke bilen rød

-hvite mangeeika felger

- powerflexforinger rundt om

 

så skal jeg skaffe en c30ne motor og sette nedi og montere turbo.

tengte og ta ut nermere 300 hk i første omgang.

og skaffe sperre...tror muligens det er det orginalt?

er en 3.0 orginalt bilen.

 

så kun montere opp det aller nødvendigste av ledningsnett slik at bremselys,kjørelys funker osv

 

og selv med disse endringene mener jeg det skal være mulig og få skilt på bilen hvis en demonterer turboen på eu.

 

skal først og fremst bli en herjebil/banebil.

og ja bilen blir tung selv med vektreduseringen (12-1300)

tipper jeg, men satan den blir nice og få ut reva på den i forholt til mange andre biler...er en good sladdebil orginalt også.

 

skal starte med og gjøre bilen ferdig til lakk i år , rustsveise den, ribbe den til skallet og koble opp ledningsnett ...koster ikke så mye på en gang og er mye jobb! så har jeg god tid til og skaffe alt det dyre jeg trenger

 

og fine med det hele er at jeg aldrig har sett noen gjort dette med en senator B

 

Senator er selve bilen!

 

Men sperre er ikke originalt. Diffbrems er.

Opel Rekord 2.0 S Luxus -78 Veteran 2008!

 

Opel Senator 2.5 -89 Klassiker 2009!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

takk da vet jeg det senator sæter.

 

dyser skaffet jeg via calibra.no

samme motstand på dysene til let motoren

har ett sett med 315 dyer(jma.no har)og ett sett med 346 dyser(orginalt let)

 

skal på med datasprut etterhvert men må sette sammen motoren og få den i hus først(bilen).

har kjøpt nye stempelringer utenom det jeg har skrevet da.

 

 

angående ladetrykk så er det ikke synonymt med effekt.

har porta litt topp o.l i den siste tiden men det er arbeidsomt på en stål topp.+ når datasprut er på vil jeg tro at effekten i motor ligger rundt 300 allerede ved 0.6-0.7 bar.

 

kan ikke si jeg vet for sikkert hvor mye stemplene tåler men med tanke på konstruksjon på råder/stempel kontra c20ne og c20xe

vil jeg tro det tåler greit 0.8 -1 bar ved riktig kjøling i form av bensinmengde, ic m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

lite...har porta ferdig toppen og fjerna litt braketter i motorom på bilen for og få den litt mer clean der.

 

så har jeg vert litt uheldig og mista ei open grundings spann oppi eska med nylakka motordeler så må lakke de opp igjen.

 

men skal skrus ferdig i vinter...for mange andre prosjekt som har tatt tiden i sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår