Gå til innhold

joina bmw crewet med noen spørsmål

Ranger emnet


pinjongen

Anbefalte innlegg

i går kveld ble volvoen bytta i en 88 520i. så nå har jeg noen spørsmål:P sikringen til dashboard lys, er den under panseret sammen med de andre? eller hva kan være galt siden ikke noe lyser. og en enkel forklaring på hvordan jeg lufter kjølesystemet trengs:P har hørt mye forskjellig. bilder kommer snart=)

> Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven*

> Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker*

> Volvo 240 Tic *Traded*

> BMW 520i *Til Salgs!*

> Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør motoren til driftstemperatur, kontroller at det er nok vann på radiatoren, ved varm skal det være nesten helt full. Hvis ikke det er nok vann fyll på lunka vann.

 

Skru opp lufteskrua som er ved siden av påfyllingstanken.

Lønner seg å ikke skru den helt ut, men nesten. (kan bli jævlig varmt) Kjør så på litt godt med turtall på motoren 3500-4000, kommer da sikkert masse trykk ut ved skrua, vent så til det bare renner vann ut og ikke noe trykk/damp.

 

Skru så igjen mens du fortsatt holder turtallet oppe. Vær forsiktig med å skru til igjen da skruen er av plast og gjengene blir for ødelagt.

 

Litt usikker på om sikringen sitter der, men du kan jo bare sjekke om noen er brennte. Kan jo også være at det er dårlig kontakt eller ødelagte pærer i dashbordet.

 

Lykke til;)

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

okei.. for jeg spørte polakken på jobben i dag.. og han sa: ta og sett varmeapparatet på varme.. men ikke vifta.. og fyll frostvæske til det er fullt.. og ha lokket oppe og følg med på temp måleren inni... når den står jevnt på 90 grader og vannet holder seg på max er det i orden.. kan stemme dette? kanskje parkere i en slak oppover bakke så det ikke ligger noen luftlommer noe sted..

> Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven*

> Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker*

> Volvo 240 Tic *Traded*

> BMW 520i *Til Salgs!*

> Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som traction beskriver pluss at du har varmeapparatet på fullt. Den prosedyren du beskriver selv brukes ved skifte av kjølevæske. Merk at lufteskruen er i metall på 88 modellen og sitter på termostathuset.

 

Fyll ikke på rent vann men ferdigblandet kjølevæske, hvis du vil unngå at motoren fryser i stykker i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår