esbandos Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Hei. Har en B230K stående. Der er det "plass" til svinghjulsgiver og slikt. Er også et svinghjul med masse hull i. Ikke 60-2. Det jeg da lurte på, er om det går an å bruke denne blokka til F-nettet? Altså, om jeg får tak i ett F-nett, bytter stempler og topp, blir det da en F-motor? Har en 230E stående som er på vei ut av drift, å i den sammenheng har jeg jo noen deler som jeg tenkte jeg kunne ha på K motoren. (Stempler og topp). Kommer dette til å funke? Evt, bare sette på ny topp fra en F-motor på K-motoren, turbo osv og bruke denne motoren som en FK? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ja da blir det en F-motor. Vil ikke anbefale deg k stempler og 530/531 topp. for liten kompressjon, å for ikke å snakke om elendige råder i k-motoren Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ah.. Ja, vet innmaten til K-motoren ikke er på sitt beste. Hva er sterkest? B23a eller b230a? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crosspipe Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ah.. Ja, vet innmaten til K-motoren ikke er på sitt beste. Hva er sterkest? B23a eller b230a? inmaten til K motoren kan ikke brukes til stort mer enn anker på en båt. B23 er sterkest. sterker veiv osv. Siter 1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil 1980 Chevrolet caprice classic 5,7 [x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ah.. Ja, vet at k-maten er dårlig ja.. :p Så b23 er sterkest av alle b2x-motorene? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crosspipe Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ah.. Ja, vet at k-maten er dårlig ja.. :p Så b23 er sterkest av alle b2x-motorene? har lest en plass at B21/23 har sterkest blokk å inmat. B230 var vist ikke fult så sterk. så ja, B 21/23 er sterker å tåler mer juling enn B230. B19/21/23 går omverandre på det meste av deler, blantannet smidd veiv om jeg ikke husker feil. mens B230 har ikke det. kan hende jeg husker feil. Siter 1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil 1980 Chevrolet caprice classic 5,7 [x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 har lest en plass at B21/23 har sterkest blokk å inmat. B230 var vist ikke fult så sterk. så ja, B 21/23 er sterker å tåler mer juling enn B230. B19/21/23 går omverandre på det meste av deler, blantannet smidd veiv om jeg ikke husker feil. mens B230 har ikke det. kan hende jeg husker feil. hmmm skeptisk... b21/b23 har sterkest innmat men b230 blokk etter 88 er bedre støping på og har aksiallager bak :) skal du ha b23 veiv på 230 må det modifiseres en del på blokka. skal du trimme en b23 en del vil jeg anbefale å balansere veiva :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ah.. Burde jeg da bygge på B230K-blokka, eller rote fram den B23A-blokka jeg har liggende? Den er fra 83 btw.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Ville helt klart bygd på b23 blokka:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Åja.. Kan jeg bruke veiva fra b230K'en på b23en da? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Desverre ikke. Ikke noe vits i det heller. Veiva i b23n er jo smidd, noe 230 veiva ikke er. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 hehehe... di passer ikke om hverandre... ville brukt b23 da den er mye sterkere enn den k motorn din men hadde det vert nyere b230 hadde jeg glat gådd for den selv om det ikke er smidd veiv på den. sedd noen b230 me rast veiv før eller? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Hmm.. Da får jeg leite meg ei veiv til b23'en.. Den som skal stå i orginalt, knakk da et rådelager ble borte, så råden spiste veiva.. Har sett en del raste b230-veiver er ja, så skjønner problemet.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 har enda ikke sedd noen 88-> b230 veiver som er rast pga effekt! dem du har sedd må nok ha vært dårlig vedlikehold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Har bare sett gamlere 230'er jeg da..? :p Ikke vet jeg.. En kompis raste sin 230et/at ellernoe pga høyt ladetrykk og veiva knakk der å. Ca samme som med min b23. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.