Gå til innhold

front og bakvindu når det er kalt spørsmål :P

Ranger emnet


Simensk

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på, når det er kalt så kommer det fukt på utsiden av ruta.. Når jeg skal ta vindusviskeren (foran eller bak) for å fjerne det sitter det hele tida litt igjen. Virker som om det er ett slags fettlag ellerno.. Når jeg gnir pekefingeren der hardt så går det nesten vekk.

 

Jeg har vaska bilen mange ganger også har jeg bytta vindusviskere for en uke siden, og har til og med polert rutene med glass polish.. Skjønner ikke hvorfor det er sånn ass.. på siderutene er det ikke sånn, da kan jeg ta pekefingeren og dra en stripe så blir den helt gjennomsiktig.. Og det er ikke dogg på innsida, har sjekka det :P Syns bare det er såp rart at viskeren ikke får med seg det.

 

Etter jeg har kjørt en stund though så forsvinner det.. og hvis det begynner å regne etter jeg har kjørt en stund så kan jeg viske vekk lett..

 

asså hvis det er fordi det kommer dogg på ruta med en gang jeg har viska, pga at det er kalt, så er det rart ikke viskeren får vekk alt dogget da :P den sitter jo klemt innat ruta.

 

Kan hende dette er et utrolig dumt spørsmål, men jeg skjønner bare ikke hvorfor det blir sånn.. Virker som fettlag, for det gnir seg på en måte ut. Også når jeg har hatt på aircondition lenge så går det bort

Audi 80 1.9 TDi STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier fettlag, så ser jeg for meg at det er samme laget som kommer på rutene om du maskinvasker bilen din. Hver gang du bruker viskene etter en maskinvask, så kommer denne filmen frem.

 

Men blir litt i tvil når du sier at du har polert rutene, uten gode resultater.

 

Trodde avfetting, vask og så glass cleaner skulle ta knekken på alt. Har vært bori noe lignende ditt problem, og da hjalp det vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fettlag og fettlag.. det ser ut som dogg.. men når du gnir på det går det liksom ikke vekk, som om det er røyk som sitter fast :P kort sagt det er kondens som ikke blir viska bort. Hjelper ikke å bruke spylervæske på det heller.. Men det som er så rart er at når jeg faktisk tar AC-en retta mot vindu og slår det på fult, er det borte etter et par minutter, men det er faktisk ikke dogg på innsiden, det er kun på utsida.. og jeg skjønner ikke at det ikke går vekk med en gang av viskerbladene

Audi 80 1.9 TDi STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ta å gnu deg en god runde meg kraftig tannkrem duh;)

Høres veldig ut som det fadern ender opp med hver gang han har vært i Tromsø på tur...

De salter så innihelvette at det legger seg ett insane saltlag på ruta som ikke forsvinner før ruta er blitt god og varm.

Polerer du med tannkrem holder det seg vekk ei stund, klarsikt hjelper også for å holde det vekke.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jvilken side blir best å bruke da? En side med mye sverte eller lite sverte?

 

bør vinduen være fuktig eller tørt når man skal gjøre vinduet rent?

 

Frank

 

 

Jeg har brukt det tørt, men test også vått, vet ikke om det funker!!

 

Roterende poleringsmaskin og en god lakkrens med store slipemidler hjelper alltid mot håpløse ruter, fjærner også tørket kjemi og kalk!

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår