Gå til innhold

Ikke lakker hos dette verkstedet

Ranger emnet


Scorpio29

Anbefalte innlegg

På danmarksplass rett ved Bergen ligger det et verksted bak Peppes, drevet av noen utlendinger.

 

En kompis av meg kontaktet de da deres priser var lavere enn andre verksteder. Skulle ha lakkert, kanalene, nedre del av frontfanger/bakfanger og den ene døren. Dette ville komme på en pris av 10000kr.

 

Virket billig og greit.

 

Leverte inn bilen og ga de pengene. Senere på dagen tok vi turen innom for å se hvordan det gikk. Da var plutselig GPS`en på, noen ledninger som var skjult til en mikrofon (til bluetooth-telefon) var løsnet og lcd skjermen var på. Med andre ord, de hadde tatt seg til rette og snoket og fiklet med ting de ikke har noen ting med!

Ca kl 24 var han ferdig å lakke bilen, han sa vi kunne hente den dagen etter om morgenen. 2 Timer senere får vi en telefon at nå må bilen flyttes for noen andre biler skal inn. DET ER JO HELT TÅPELIG. Selv har jeg lakket biler og vet at lakken trenger hvertfall mer enn TO timer for å tørke. Ikke nok med att den ikke er tørr, men det regnet ute og..........

 

Idioten ga seg ikke og han måtte hente bilen kl 2 om natten.

 

Når solen kom framigjen så vi arbeidet som var gjort.

 

JÆVLIG DRITTARBEID

 

1) Han hadde ikke engang giddet å maskere hele bilen, alle vinduene hadde ett tynt ørfint lag med lakk (sandpapirlyder når vindusviskerene var på).

2) Var lakk på stolpen mellom vinduene

3) Lakken på plastikkdekselet til kanalen var begynt å flasse. Var tydelig av vedkommende ikke hadde gjort noe forarbeid eller tilogmed grunning!!

4) Var tydelige ugjevnheter i klarlakken på døren, små porer.

 

Alt i alt ser bilen nå ut som noe drit

 

Skal ned til han snart for dette holder ikke...

 

Spar deg heller for alt dette. Gå til ett merkeverksted hvor de faktisk gjør jobben skikkelig!

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På danmarksplass rett ved Bergen ligger det et verksted bak Peppes, drevet av noen utlendinger.

 

En kompis av meg kontaktet de da deres priser var lavere enn andre verksteder. Skulle ha lakkert, kanalene, nedre del av frontfanger/bakfanger og den ene døren. Dette ville komme på en pris av 10000kr.

 

Virket billig og greit.

 

Leverte inn bilen og ga de pengene. Senere på dagen tok vi turen innom for å se hvordan det gikk. Da var plutselig GPS`en på, noen ledninger som var skjult til en mikrofon (til bluetooth-telefon) var løsnet og lcd skjermen var på. Med andre ord, de hadde tatt seg til rette og snoket og fiklet med ting de ikke har noen ting med!

Ca kl 24 var han ferdig å lakke bilen, han sa vi kunne hente den dagen etter om morgenen. 2 Timer senere får vi en telefon at nå må bilen flyttes for noen andre biler skal inn. DET ER JO HELT TÅPELIG. Selv har jeg lakket biler og vet at lakken trenger hvertfall mer enn TO timer for å tørke. Ikke nok med att den ikke er tørr, men det regnet ute og..........

 

Idioten ga seg ikke og han måtte hente bilen kl 2 om natten.

 

Når solen kom framigjen så vi arbeidet som var gjort.

 

JÆVLIG DRITTARBEID

 

1) Han hadde ikke engang giddet å maskere hele bilen, alle vinduene hadde ett tynt ørfint lag med lakk (sandpapirlyder når vindusviskerene var på).

2) Var lakk på stolpen mellom vinduene

3) Lakken på plastikkdekselet til kanalen var begynt å flasse. Var tydelig av vedkommende ikke hadde gjort noe forarbeid eller tilogmed grunning!!

4) Var tydelige ugjevnheter i klarlakken på døren, små porer.

 

Alt i alt ser bilen nå ut som noe drit

 

Skal ned til han snart for dette holder ikke...

 

Spar deg heller for alt dette. Gå til ett merkeverksted hvor de faktisk gjør jobben skikkelig!

 

Lakken tørker faktisk på ca1time i lakkboks.

Og skal man ha en bil lakket så bør man alltid vite hvem man går til;)

Og ikke var det billig en gang.Men sånt som dette blir jo bare mere og mere vanlig rett og slett drittarbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk ganske mistenksom når han sa hvor han hadde lakket bilen. Ingen lakkboks, bare ett rom (som en garasje). Vanlig garasjetemperatur (15 Grader).

 

Han hadde lakket med en 20 LITER KOMPRESSOR fra Biltema.

 

Skikkelig Rhalla arbeid. Var ingenting professjonelt med de, har mest sannsynlig ikke fagbrev (eller pass)....

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får du se på det som en lærepenge..

lever ALDRI fra deg bilen til noen som ikke er kvalifisert.

greit å få gjort det svart og billig innimellom, men du bør fortsatt vite hvem du handler med..

 

møkkafolk.. synd det var dere som havna i fella denne gangen..

- volvo 240, 88 mod.

er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ikke villig til å betale kan man vel ikke regne med så mye.. noen ganger lønner det seg faktisk å bryte opp pengboka med brekkjerne og gi ifra seg så mange kroner at man kan forvente et OK resultat..

 

Selv om kompisen din virker som han virkelig er blitt rundlurt, burde vel ikke gitt noe som helst for den jobben. Men så han ikke seg rundt i verkstedet før han ga fra seg bilen? Tror aldri jeg ville gitt ifra meg en bil vist jeg ikke så at det sto såpass utstyr som en lakkboks der!

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På danmarksplass rett ved Bergen ligger det et verksted bak Peppes, drevet av noen utlendinger.

 

En kompis av meg kontaktet de da deres priser var lavere enn andre verksteder. Skulle ha lakkert, kanalene, nedre del av frontfanger/bakfanger og den ene døren. Dette ville komme på en pris av 10000kr.

 

Virket billig og greit.

 

Leverte inn bilen og ga de pengene. Senere på dagen tok vi turen innom for å se hvordan det gikk. Da var plutselig GPS`en på, noen ledninger som var skjult til en mikrofon (til bluetooth-telefon) var løsnet og lcd skjermen var på. Med andre ord, de hadde tatt seg til rette og snoket og fiklet med ting de ikke har noen ting med!

Ca kl 24 var han ferdig å lakke bilen, han sa vi kunne hente den dagen etter om morgenen. 2 Timer senere får vi en telefon at nå må bilen flyttes for noen andre biler skal inn. DET ER JO HELT TÅPELIG. Selv har jeg lakket biler og vet at lakken trenger hvertfall mer enn TO timer for å tørke. Ikke nok med att den ikke er tørr, men det regnet ute og..........

 

Idioten ga seg ikke og han måtte hente bilen kl 2 om natten.

 

Når solen kom framigjen så vi arbeidet som var gjort.

 

JÆVLIG DRITTARBEID

 

1) Han hadde ikke engang giddet å maskere hele bilen, alle vinduene hadde ett tynt ørfint lag med lakk (sandpapirlyder når vindusviskerene var på).

2) Var lakk på stolpen mellom vinduene

3) Lakken på plastikkdekselet til kanalen var begynt å flasse. Var tydelig av vedkommende ikke hadde gjort noe forarbeid eller tilogmed grunning!!

4) Var tydelige ugjevnheter i klarlakken på døren, små porer.

 

Alt i alt ser bilen nå ut som noe drit

 

Skal ned til han snart for dette holder ikke...

 

Spar deg heller for alt dette. Gå til ett merkeverksted hvor de faktisk gjør jobben skikkelig!

 

Her er ENDEL ting som virker koko....:iconsm

 

 

1... Du leverer ikke penger til noen FØR de har gjort jobben , om ikke det er depositum ved levering som er avtalt, ved en DIGER jobb!!!!:iconsm

 

2.Dere undersøkte vel med 2-4 plasser FØR dere leverte bilen der?

Så dere fikk ett prisbilde på hva dette koster...:iconsm

 

3. Du sier du skulle ha lakkert kanaler og nedre delen av fengerene?

Er det å forstå at det er Sorte plast deler som dere ville ha lakket??

OM det er det så, burde dere ha tenkt dere om noen ganger, da slike deler er meget vanskelige å få fine UTEN 2-3 dager med legging av plastgrunning, Gjennomsiktig ,(så OM de har lagt den så ser du den ikke)

Fyller ett par ganger og sikkert fylling av hakk og riper... Så å lakke detta på EN DAG, ja DA burde det ha ringt ei bjelle...:iconsm

 

4.Siden dere tydeligvis var i kontakt med menneskene rundt midnatt?? HVORFOR?

Ville vært veldig naturlig at dere sov og ikke hadde noen kontakt med verkstedet før dagen etter??:iconsm

 

Eller var dere nærvøse for hva de kunne finne på?:thumb

 

Nei gutter... Her var det nok mange gule og røde lamper som burde ha blinka dere sterkt i ansiktet FØR dere bestemte dere for å levere fra dere bilen...

 

Håper mange leser denne tråden, så de med mindre erfaring fra å shoppe rundt etter billig lakkering og andre reparasjoner, gjøres med LITT mere skepsis...

 

Å snakke med andre å få en SKIKKELIG anbefaling er faktisk det sikreste for å komme gjennom slikt på en skikkelig måte.!

 

Men lykke til da!:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår