Gå til innhold

Dysehull til svanehals innsug

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Få tatt noen bilder dere som har sånne innsug da for pokker:P Så jeg sitter å gjøre mer jobb enn høyst nødvendig. Men ang å sette dem under, blir ikke det litt små gay? Er vell ikke helt uten grunn at dem er satt oppå orginalt.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo få en mye finere vinkel på dem. Kan få dem til å peke rett inn i innsugskanalen eller mot skåla på ventilen.

Det går ikke når de står oppå.

 

Du gjøre mere jobb enn nødvendig lars? Er ikke det morro a?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha noe å finne på du også vettu... Så da gjør det vel ikke noe om det blir litt jobb??? hehe..

Hvis du skal ha dysene plassert sånn som på F innsuget så kan du gjøre det på flere måter:

 

Bruke en f rail, plukke den helt ren for rør osv, lodde på stusser til slangene. Da får du ikke brukt originalregulatoren.

Det blir da bare ett rør med dyseholderne og 2 stusser samt de to ørene til å feste den med.

 

Bruke en rail fra b23et eller 360 med innsprut. Denne på du rette ut bøyene litt på for at den skal passe. Den funker kalas etter hva jeg vet.

 

Bruke en 16V rail og plukke bort returrøret. Da passer den rett på med regulator og alt.

 

Du må på alle railene flytte det fremerste øret typ 1cm fram for at det skal treffe mellom røra på innsuget.

 

16V rail:

Mygel540.jpg

 

B23et rail, fjerna regulatoren for å kjøre med justerbar men. Ødelagt er den også på bildet..hehe..

Mygel522.jpg

 

F railen fant jeg ikke noe bilde av, men det var som sagt bare ett rør med en stuss i hver ende til slutt..

Får kjøpt fuelrailemner også da... det er vel kanskje vel så dumt som å herje en original en..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok det er like lett å lage en rail jeg? Da får enn jo gjort det akkurat som enn vil. Har ikke noe problem med å sølvlodde så det skulle jo ikke vært noe problem.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ferdig rail fra ppf til volvo for 1300 svenske. Tror ett fuelrailemne i alu koster typ 5-600kr. Må da kjøre opp hull til dysene, kappe til rett lengde og gjenge opp til f.eks AN koblinger i endene. Såvidt jeg har skjønt.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke utstyr til å maskinere/gjenge opp så kan man i grunn like greit bestille et for 1300 sek eloksert og ferdig med AN koblinger..

 

Er litt mer snasent med eloksert og det så ikke ut som disse emnene var det..

 

Hvis man da ikke er så heldig og kjenner noen som gjør maskinering osv. gratis eller kjempebillig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for delvis å spore av med et par spørsmål:

 

1) Hva er det som gjør svanehalsinnsuget, og dettes form så attraktivt? Jeg skjønner jo at det er det beste(?) som Volvo har levert til rødblokk, men hvorfor er det utformet som det er?

 

2) Jeg har tidligere sett folk prate på dysenes vinkel. Det jeg har oppfattet er at det visstnok er ett fett om dysa står 90' rett på eller om den ligger plant MED fartsretningen. Innbiller meg også at det var en som sa det er best å sprute MOT fartsretningen for økt/optimal spredning?!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår