ole180 Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 heisann, har ein saab 9000 turbo ligganes, lurte på om nåken har specs om denna turboen? om ka trykk eg kan kjøra me han, og hva den er verdt? Mvh Ole=) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Ingen som har vore borti denna turboen? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Mitsu eller garrett snurre dette da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Såvidt jeg vet så er det levert forskjellige turboer alt etter årsmodell, utgave og motorstørrelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 og uansjett er det lite å skryte av så lenge det er orginalgreier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 seff er det ingenting å skryte av, men bare den er noe bedre enn volvo sine originale ET og FT turboer så er eg gla, er ein garrett turbo, modell vett eg ikkje, står a/r 42, turboen hetter tb0356, har prøvd å søkt litt, men fant fint lite. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 vel jeg kan si såpass at originalt på min 740tic sto det en gang tb0313, og dette skal visst være vanlig. Hvordan de nummerene skal tolkes i forhold til hverandre vet jeg ikke. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 a/r.42 er vel på innsugsdelen eller kompressor delen som det heter. Finner vel kanskje ut litt mer om du ser hvilken a/r. som er på eksosdelen. 740tic har .48, 240tic har som oftest .63... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Er vel ganske lik turboene til Volvo tenker jeg.. Så burde fungere greit på Volvo de. Men syns å huske at de har standard t3 flens.. altså ikke pyramidetetning.. 9000 er jo 2-liter og de lader opp ganske kjapt godt hjulpet av APC boksen sef.. så er vel rimelig liten A/R på eksos tenker jeg. Men får greit med effekt utav de ved chipping osv.. 220+ syns jeg og huske. AERO turboen er vel mye større både pga. 2,3l og 230hk. org. Så de er vel ganske greie å bruke skulle man ramle borti en til gi bort pris.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 hmm står ikkje nåke på eksosdelen, men ser at det ligger ein pakning i mellom manfoild og turboen, så må vell lage til noe der, men får ned og skru den på, så får ser eg om det er noe tess;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Garret t3 med andre ord? Om du har fungerende motor ifra før vil jeg tro at det ikke er verdt jobben å montere en slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 det har du fullstendig rett i;) alt arbeid til ingen nytte, det der va nåke av det kjipaste eg har hatt på, ein original t3 fra volvo går bedre. menmen, fekk nå vertfall lert meg å skru av og på turbo....igjen:P Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 De burde vel fungere omtrent likt de turboene.. Men du sjekket sef. etter at turbinhuset ikke var sprukket rundt wg-hullet som klaffventilen står imot og at den ellers var i orden.. :) Men uansett ingen vits i å bytte hvis den du har fra før er i orden :) Og skal man først bytte så er det vel like greit å putte i en større eller bedre en mer moderne snurre.. f.eks. 940 man. med pyramidetetning og mitsub. 16,18,19t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 ja, kommer nok til å spare meg opp noen kroner og kjøpe meg ein større turbo som eg vett går bedre enn den originale;) menmen, då vett eg vertfall ka eg kje ska anbefala t kompisar;) sjekket turboen ja, var heilt grei den, funket når den blei tatt av saaben også. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Hallais! Va Saab viftå lik Volvo? Hørt rykter om at du måtte snu huset på de for å hiva de på Volvo. Men mulig d gjaldt Saab 900.. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg