Gå til innhold

Valg av turbo til B230 2.7L 16V

Ranger emnet


oeb

Anbefalte innlegg

jøss, hadde Hedberg 740'n GT35 da? er jo som regel noe GT42/45 fra FH16 dem kjører med over grensa.

 

Slites veldig fort i forhold til en som har glidelager? Skulle jo tåle mer juling med kulelager.

 

Thanks to our single-cartridge, dual ball-bearing technology, Garrett® turbochargers generate far less frictional drag and are 10 times more durable than traditional journal-bearing turbochargers. While first developed for racing, over 100,000 ball-bearing turbos have been produced for OE applications, and are now available in a range of sizes for the street.

 

Får kjøre på litt anti lag blir det for ille :)

 

Nææh, vi får se hva tiden bringer.. eneste som haster er mens dollarn er lav.

 

Veiv, stempel, h-profil og turbo blir bestillt fra over fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, hadde Hedberg 740'n GT35 da? er jo som regel noe GT42/45 fra FH16 dem kjører med over grensa.

 

Slites veldig fort i forhold til en som har glidelager? Skulle jo tåle mer juling med kulelager.

 

 

 

Får kjøre på litt anti lag blir det for ille :)

 

Nææh, vi får se hva tiden bringer.. eneste som haster er mens dollarn er lav.

 

Veiv, stempel, h-profil og turbo blir bestillt fra over fjorden.

 

 

Motoren fra til salgs for en stund siden på blocket, da sto det at det var GT35 raceturbo kalte han den, var jævli fra spool up når han kjørte på filmene sine med den!

 

Mjææ, slites jo egentlig fortere med kulelager en med glidelager, er jo bedre spoolup med kulelager etter som jeg vet, så er jo verdt det igrunn.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kulelager slites fortere enn 360 graders lagring og på grensa slites jo kulelagerturboer veldi fort (i forhold til). tjener ikke så veldig mye spool up egentli. 500rpm kansje. rett tuna kammer og topp og en turbo med vanlig lager (360) så funker jo det kjempe. menmen. har ingen persoonlie erfaringer med kulelager men har fådd d fortalt fra folk som har en del erfaring innen trimming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
jøss, hadde Hedberg 740'n GT35 da? er jo som regel noe GT42/45 fra FH16 dem kjører med over grensa.

 

Slites veldig fort i forhold til en som har glidelager? Skulle jo tåle mer juling med kulelager.

 

 

 

Får kjøre på litt anti lag blir det for ille :)

 

Nææh, vi får se hva tiden bringer.. eneste som haster er mens dollarn er lav.

 

Veiv, stempel, h-profil og turbo blir bestillt fra over fjorden.

 

Fint med kulelager. Holder lenge for oss vanlig dødelige.

500rpm raskere spool er jo lykken å ta med.

 

Men over til delene du venter på fra andre sia av fjorden.

Har du fått veiv/stempler å råder fra RS nå???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har enda ikke fått noe nei, skal ringe dem på mandagen.

har sett bilder av delene, ser bra ut på bilder i allefall.

 

blir gt3582r med tial rustfritt hus her. e85 ja.

 

07.08.08:

Looks like cranks are close to shipping, I should have your stuff within 2 weeks and ship complete.

Jonathan

 

tc-racing: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=146961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hils fra mæ at æ vil ha varan å.

han påstår å ha stemmpel å råda men vente på veiva. men bli det itj sendt snart, bestille æ råda å stemmpel der å veiva til parner.

men vært arti å fått tak i veiva fra rs..

men har da ikke tia å vent my lenger..

har bestilt to sett å jeg:P

skulla få to veive til parner fer 23000svenske...

litt anna pris ja..:(

no turbo no fun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår