VolvoGeneral Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hei. Jeg og en kompis har tenkt å bygge oss en 142 med ca 300 heste kansje. er ikke helt sikkre enda. vi har Carret T3 turbo vist det kan stemme? og InterCooler, Monifold, Siliconslanger, DumpVentil og 3" anlegg fra turbo og ut. Også har vi en Rød blokk som vi har liggenes. husker ikke navnet på den men er i allefall 2,3 og den emd orginal svidd veiv. problemet er at vi bare har veiva og blokka igjen. husker ikke hvor vi har lagt resten :( Så lurer egentlig på hvor mye penger vi må legge ned? og om vi kan bruke den blokka? vi skal gjøre alt selv. MvH Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Billigste er å selge de delene dere har, å kjøpe en komplett fk motor.. Skal dere kjøre datasprut? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Vi har lyst til å bygge opp helt. få gromme deler i blokka som holder. er et prosjekt vi skal holde på med mot sommern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Som sagt, det letteste er vel egentlig å få tak i en FK/FT motor med underspyling og heller bygge på den.. Passerer ganske kjapt 300hk med en slik motor og ikke så veldig mye modd.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoGeneral Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Ok. men hva ligger de i pris a? og hvem av de er best? hører så mye forskjellige meninger om de. Tror jeg også glemte at å ta med at vi har olje kjøler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 De ligger på alt fra 5 til 15.000kr. Kommer an på stand osv.. Hvem av de som er best er ikke godt å si.. Vet at den ene av dem er høytrykksturbo og den andre er lavtrykksturbo. Men husker ikke hvem som er hvem. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hvis dere har b23 blokk og veiv fra før så bare kjøp noen M-råder og orginale stempler. Det burde holde ganske langt på vei. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Men om dem bare har blokka og veiv, så trenger dem jo innsprut osv. Lettere å kjøpe FK/FT da den er komplett og har greit med HK og får greit med HK ved å gjøre minimalt.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaiko Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Men om dem bare har blokka og veiv, så trenger dem jo innsprut osv. Lettere å kjøpe FK/FT da den er komplett og har greit med HK og får greit med HK ved å gjøre minimalt.. Hvem av de som er best er ikke godt å si.. Vet at den ene av dem er høytrykksturbo og den andre er lavtrykksturbo. Men husker ikke hvem som er hvem. FT har 165 hk FK har 135 hk (Lavtrykk) Det er samma motoren, men på FK så har du ikke justerbar WG og lader ca 0.2bar FT lader på rundt 0.5-0.6 (shoot me if im wrong) FK bygde volvo for og ha en økonomi motor, men som enda hadde noen esler og jobbe med. Så lenge motoren er fra 1993 og oppover så har alle b230 motorene underspyling, hvilket som er en vesentlig fordel om du skal presse motoren for hester, underspyling reduserer varme med opptil 20% Så eneste som egentlig skiller disse er akumulatoren på turbon. Det sies at motorene skal tåle opptil 300 hk med orginal bunndel i god stand. Vi har lyst til å bygge opp helt. få gromme deler i blokka som holder. er et prosjekt vi skal holde på med mot sommern. Sjekk ut Parner. http://www.stenparnermotor.se Der finner du mye snacks til disse gamle traverene. Kjøp deg h-profil råder, mahle stempler, 531 topp. Kjøp et megasquirt sprut, billig og bra. (http://www.megasquirt.info) Sveis deg ett eget innsug og grenrør. Om du setter deg inn i det så er det en grei prosess og lage. Siter - 90 Volvo 740 16-Valve Snurre - 89 Volvo 740 16-Valve Snurre - 86 Volvo 740 Snurre cooler - 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil. Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 har hørt det er dårlig kina-kvalitet på rådene fra SPM.. til og med avvik i lengdene på rådene :P Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaiko Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 har hørt det er dårlig kina-kvalitet på rådene fra SPM.. til og med avvik i lengdene på rådene :P Det vet jeg ingenting om, kjøpte mine der, dem fungerer iallefall fint. Men jeg vet ikke åssen erfaringer andre har med parner. Siter - 90 Volvo 740 16-Valve Snurre - 89 Volvo 740 16-Valve Snurre - 86 Volvo 740 Snurre cooler - 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil. Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Mange som har hørt mye om SPM råder her :) Ingen som har opplevd det? Mine var hvertfall rette og like lange.. FLAKS! Og ikke minst rimelige! Samtidig har de bevist gang på gang at de holder for mye effekt.. Tror det er ganske mange bildeler som blir produsert i lavkostland selv om administrasjonen ligger i f.eks USA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.