Gå til innhold

Kobling av el-vinduer

Ranger emnet


_MazdaPowah_

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg 4 el-vinduer til bilen min..er en 87 modell 740tic. Hvordan blir det å få koblet dette? Er en sånn konsoll på førersiden som jeg kan styre alle 4 vinduene fra..prøvde å se etter noen kontakter som kunne passe til el-vinduer men fann ikke noen:( Skal de vær der fra før? Blir vel litt jobbing for å få alt til å virke vist der ikke er noe fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein ;)

 

Ledningsnettet må du legge opp selv til alle 4 dørene, og til brytere. Du må også ha andre vindusheiser. En tur på høggern og du finner mye gøy der.

 

Forresten, du som jobber på Ørsta Stål? Pleier å se bilen din der når jeg var der å lastet i sommer :)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein ;)

 

Ledningsnettet må du legge opp selv til alle 4 dørene, og til brytere. Du må også ha andre vindusheiser. En tur på høggern og du finner mye gøy der.

 

Forresten, du som jobber på Ørsta Stål? Pleier å se bilen din der når jeg var der å lastet i sommer :)

 

Mye stress å legge opp ledninger da? Det skulle følge med ledninger fra motor og ut til dørene på de jeg skulle kjøpe..Men vet ikke helt hvordan jeg skal få koblet alt sammen..frykter at jeg må ligge å dra ledninger fra alle 3 dørene til framdøren:p

 

Ja jobbet som sommervikar der i sommer ja:) Så var nok min bil du så ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er ikke så veldig ille tror jeg. Må ikke strekke kabler fra alle dørene inn til førerdøra. Ligger vel en signalboks eller noe slikt inni bilen en eller annen plass.. Noen her inne har vel Vadis med noe installasjon beskrivelser eller noe slikt som dei kan leggja inn.. Jeg skal installere i min bil når jeg får tak i ledningsnett også, men det kan jo ta sin tid:D

 

Uansett, flott bil du har! Lakken var meget meget fin, eneste fine bilen jeg så på hele turen mellom Bergen - Tr. Heim ;)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er ikke så veldig ille tror jeg. Må ikke strekke kabler fra alle dørene inn til førerdøra. Ligger vel en signalboks eller noe slikt inni bilen en eller annen plass.. Noen her inne har vel Vadis med noe installasjon beskrivelser eller noe slikt som dei kan leggja inn.. Jeg skal installere i min bil når jeg får tak i ledningsnett også, men det kan jo ta sin tid:D

 

Uansett, flott bil du har! Lakken var meget meget fin, eneste fine bilen jeg så på hele turen mellom Bergen - Tr. Heim ;)

 

ja sitter å håper på å slippe å måtte legge opp kabler fra alle dørene:)

 

Takk!:) Har kostet på de en del kroner nå men synest det er verdt det:) Kan jo ta en titt i tråden om bilen min og se hvordan den så ut da jeg fikk den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblingskjema i Haynesboka! Og det må trekkes ledninger fra 3 dører til førerdøra, om du skal kunne styre alt fra denne. Men det er ikke noe stress. Gjort på et par timer! :)

 

Såg litt på det koblingsskjemaet men er ikke så flink å lese sånne:p Men Har du gjort dette før så det er mulig å forklare hvordan du gjør det? Får el-vinduene nå snart så blir kanskje litt lettere å forstå når jeg ser hvordan koblingene ser ut osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg litt på det koblingsskjemaet men er ikke så flink å lese sånne:p Men Har du gjort dette før så det er mulig å forklare hvordan du gjør det? Får el-vinduene nå snart så blir kanskje litt lettere å forstå når jeg ser hvordan koblingene ser ut osv.

 

Kan hjelpe til med forklaring. Ta én ledning og et vindu av gangen, systematisk, så går det faktisk ganske greit. Bare PM om det skulle være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å få tak i nytt ledningsnett. Litt mer jobb, men du slipper kobling og ledninger ..

 

Hadde helst tenkt å ikke skifte hele ledningsnettet:) Skal det skje skal det vær i sammenheng med oppgradering til ft motor eller noe sånn:)

 

Men hvert vindu skal bli koblet til førersiden og kun der? Isåfall kan jeg jo begynde med det vinduet som er bak på førersiden og se om jeg får det til:) Men det vil vel bli en hel del ledninger som må trekkes gjennom førerdør og opptil konsollen da kanskje? Eller kan jeg legge alle koblingene inni coupeen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en del ledninger til førerdøra ja. Og til "sikringsboksen". Skal du koble el-speil med det samme ?

 

Har dessverre ikke el-speil liggendes:(

 

Har sett litt rundt på flere som har koblet el-vinduer nå..er det ikke bare å bytte ut kun de ledningene som går inn i døren da? At jeg bare tar ut den kontakten i b-stolpen og plugger i den som jeg får med vinduene? Får heller prøve litt når jeg får vinduene..lettere å se hvordan de skal bli koblet da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke el-speil liggendes:(

 

Har sett litt rundt på flere som har koblet el-vinduer nå..er det ikke bare å bytte ut kun de ledningene som går inn i døren da? At jeg bare tar ut den kontakten i b-stolpen og plugger i den som jeg får med vinduene? Får heller prøve litt når jeg får vinduene..lettere å se hvordan de skal bli koblet da:)

 

Det er en mulighet, men hos meg lå det ikke ledninger til el-vinduer i orginale nettet ..

 

Dra på hogger'n og skaff deg el-speil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår