xZoPpY Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hei Lurte på hva som er normalt for et optima batteri å ligge på av spenning når ingenting står på som trekker strøm? Jeg har ladet det opp nå, siden det var helt utladet i går når jeg skulle starte bilen. Den har stått i over en uke sånn ca nå. Nå viser multimeteret 12,96 sist jeg sjekket etter oppladning. Rett etter jeg plugga av laderen viste det over 13, men sank til 12,96 og ble stående der. Noen formening? Ladespenningen ligger på over 13 såvidt jeg husker. Takker for svar på forhånd! EDIT: Nå har jeg sjekka ladespenning og den ligger på 14,34 på tomgang. Det er vel slik det skal være da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Alt ser ut til å stemme ja. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 hvilespenning på et 12-volt batterier bør være minimum 12,6 volt. Er batteriet ladet skikkelig og har under 12,6, så begynner det å bli dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBændik Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Ladespenning over 13 såvidt du vet? Heheh,bør være over 13,6 mener jeg :) Men tror ikke det er noe galt med batteriet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Optimabatteriene jeg har hatt, har tålt "alt". Utrolig holdbare. Bare for å nevne det. Eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg