hummm Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Hei. Er i den tiden der jeg sitter og funderer på min første bil. Valget er ganske sikkert en Audi/Vw. Mange kommer da til meg og sier at Audi har MYE problemer (kjenner ikke til dette, selv om begge brorene mine har A4 V6, mamma har A3 1,6 og pappa har A8.) Hører spesiellt om 1,8T at de har null holdbarhet, en som hadde bytta alt utenom dynamoen på hele motoren. Og at opphenget foran er helt på styr. I tillegg får jeg høre at Audi a4 og a6 før 2000 er dårlig sammenskrudd, og at jeg bør finne meg en nyere enn det isåfall. Noen som kan fortelle meg noe som dere VET stemmer? Takk! =) Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Ja forstillinga på A4 B5 er "svak". Men dette er som regel ikke ett problem da delene som oftest allerede er skiftet. Det er heller ikke dyrt eller vanskelig å bytte selv. Og hvis han karen har byttet alt utenom dynamo, sier det mere om eier en bil mener jeg. For det er bullshit Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Gjelder det med forstillinga på dem med Quattro og? Tror såfall det er annerledes på de med V6 og Quattro ? Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superburner Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 ikke noe forskjell der.. ang.1,8t så er det viktig å bytte olje ofte og helst bruke castrol olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Har hørt at A4 med V6 har "storbil-oppheng". Begge brorene mine har det, og de har aldri hatt problemer med oppheng. Den ene kjørt 180 000km, og den andre 240 000km.. Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Har hatt A4 2.8 V6 og det er nøyaktig samme forstilling som i en "vanlig" A4.. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Jeg har en 95 mod a4, null problemer. skifta ei styrekule på 5 år, men dette er slitasjedel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Jeg har en 95 mod a4, null problemer. skifta ei styrekule og to mansjetter på 5 år, men dette er slitasjedeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Tror ikke Audi er noe dårligere enn andre på holdbarhet. Litt småplukk vil det jo alltid bli/være på biler som har runda 10 år. Men det kommer mye an på hvordan bilen har vært behandlet å. De tåler relativt mye juling før det skjer noe særlig :P Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Ok. Men vist V6`ene er like 1,8T, så tåler de juling.. For ene broren min er typen som alltid har full gass ut av ett kryss i håp om å få firhjulspinn :p Mener på den er ganske medfart, og den virker strøken og fin å kjøre etter nesten 250`km Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Firehjulsspinn med en vanlig V6 quattro? høres ikke ut som om han e så vældi gla i clutsj'n sin.. :p Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 fornøyd med bilen.. har hatt lite problema med den, dvs. skiftet magnetventil, lmm, 1coil, endeledd. men det er slitedeler... men må nokk selge bilen nå p.g.a kjøp av leilighet Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hummm Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Nei skulle ikke tro han var glad i noe.. :p Har nettop bytta til Spec clutch eller noe i den dur.. Den gamle var slitt helt ned til festene.... Siter BMW 535D Hartge X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 klarer no aldri å få firhjulsspinn me en lat v6, på vått føre å fullsving å cluching ta faen kasnkje , men det er no direkte voltekt som bør strafast med pisking Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 audi a4 er bra bil det men er jo litt småting som må byttes innimellom såklart Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.