Gå til innhold

tom for diesel

Ranger emnet


Gmode

Anbefalte innlegg

hei i går fikk jeg ikke start på bilen, er redd for at den gikk tom for diesel, fylte på men den starter ikke, hørte av noen at man må pumpe inn diesel i systemet for å få start, men klarer ikke å finne noe om dette i manualen elller haynes, noen som har noen forslag?

 

er lys i instrumentene, motoren går et par runder veldig langsomt, så stopper den helt..

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få pumpa ut all lufta. Hvis det er luft i systemet, får du ikke startet bilen. Håper ikke du har prøvd å starte bilen veldig mye etter at den gikk tom, for da blir det veldig vanskelig å få ut all luft.

 

Det skal være en "håndpumpe" et eller annet sted (var i hvertfall dette på en peugot jeg hadde en gang i tida), hvis ikke, er det noen muttere som må løsnes på etc. Kjenner ikke så mye til hvordan det fungerer på Golf, men en ting som er sikkert: Lufta må vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har gjort dette noen ganger med min 1,6TD.

 

Hvis den ikke starter med "ny" diesel må det luftes. Dette gjør du med en 17" fast nøkkel, du åpner dyse nr 1. Altså du åpner den dysa som er lengst til høyre når du sitter inni bilen.

 

Mens den ene sveiver på starten så stenger den andre dysa så det begynner å piple diesel ut av den!

 

husk å ikke brenn startern.

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok tusen takk. får prøve dette.. ringte møller, de mente at hvis det ikke fantes håndtak var det automatisk system.... sånn at det bare burde være å prøve å starte, har ikke funka så langt, men bare prøvd litt, for ikke å tømme batteriet helt, venter på en kar som skal hjelpe til i kveld.. men, er jo kjipt hvis de rådet meg til noe som bare fyller tanken med mer luft og gjør det enda værre.. tusen takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår