Gå til innhold

spørsmål ang kammer

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

hei, ser på 2 kammer på kimmit sport..

 

steg 1 turbo kam; Duration 265°. Løft 11mm. Nockvinkel 114° Dette er en omslipt kam, som leveres med Lash caps. VI Skal ha et STD emne i bytte.

 

og steg 2: Duration 270° Ventil løft 11.5 mm. Nockvinkel 112°

 

 

noen som har no peiling på om dette vil funke på en fk motor, med 531 topp, større turbo, dyse og største chip!??

 

ujevn gange på tomgang går helt fint.. synes bare det er rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lite sjans for kollisjon med stempla..

 

K og H kammen har f.eks 11,95 og 12mm i løft og det er jo org. kammer.. går fint dra av en reg. reim fordi :)

 

Tror nok løftet skal være særdeles heftig før du risikerer kræsj på en rett tima motor og at man må frese lommer i stempla..

 

muligens kan det bli prekært med reg. reim brudd med ekstreme løft,men det er jo normalt på mange motorer at reg. rem havari = ventilsalat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår