ExceL Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 vet ikke om det går å koble det på batteriet, men skulle tro det. Koble en ledning fra batteriet DIREKTE på + på coilen og prøv igjen du ;) Men som sagt, tror det er sikring 4 fra bunnen, den som går til blinkereleet (angående den blå og gul/røde.. også må du ha koblet den gul/blå på starteren.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 nå har jeg fått gnist på pluggen:P på plugg nr 1 er det litt gnist,plugg nr 2 er det vanlig gnist,men på plugg 3 og 4 er det ikke gnist.. skyldes dette tenningsmodulen?:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 hmm.. hvem vet ^^ Men har du riktig coil da? Den er som oftest litt tykkere enn de som står på forgassermotorene.. Også er det en viss motstand i de, som står i haynes, men den har jeg ikke her så det får noen andre finne ut av... Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 den coilen som sitter i bilen er ifra F motoren, men jeg fikk ikke gnist ifra den, jeg prøvde en jeg hadde i garasjen,da fikk jeg gnist,men dette er ganske sikkert en forgasser coil, så da får jeg prøve å få tak i en annen coil og en tennignsmodul i morra så lenge jeg har fått til strøm på de riktige plassene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 da har jeg funnet ut at coilen min virker, jeg har også kjøpt ny tenningsmodul på mekonomen,men enda så vil ikke den starte,.. jeg prøvde å dra i veien bilen i stad,da hørtes det nesten ut som den ville starte,men skjøt en gang også ble den død igjen.. noen som vet hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 slark i forslarkern kanskje?? hehe Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 kanskje du har stilt tenninga helt feil, sjekk det du. og står svinghjulet riktig?=?=? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Jeg er ganske så sikker på at tenningen er riktig, men jeg skal skru ut igjen motoren,å gå over hele ledningsnettet,har en liten mistanke om at det kanskje har gnisset av en ledning eller noe sånn, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Hvis du har en kontakt måler, kan du måle om alle ledningene er hele, eller om noen som ikke skal gå til jord gjør det. Fant denne på mitt nett Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 ja,jeg får ta det til helgen,har en mistanke om noe slik på min å,så lenge jeg er ganske sikker på at alt et andre er i orden,jeg må få ut en knekt bolt av blokka også så. Jeg jobber oppi trysil hele uka så jeg får bare glede meg til helgen igjen..Takk skal dere ha dere som har hjulpet meg med dette så langt. :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Da var jammen motoren i gang, jeg tok sprettet opp hele ledningsnettet,midt inni der var det to ledninger som hadde brent seg sammen,.jeg satte det i sammen igjen å bilen startet. Det som jeg nå hadde tenkt var å bytte dashbord i bilen,å i den forbinnelse lurer jeg på hva som er gjort av dere når dere har skiftet dashbord ifra gammelt til nyere type i volvo`n deres. Skifter dere hele greie med ledninger å alt eller? jeg har en 89 modell delebil som jeg hadde tenkt å flytte over deler ifra. passer dette rett over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.