Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hei.Jeg har skiftet motor i min 242,jeg har satt inn en b230ft motor. Jeg har fulgt den guiden som ligger på lista her som en hjelpende hånd. Men selv om jeg har fulgt guiden til punkt å prikke så får jeg ikke gnist på pluggene.. Jeg har funnet ut at jeg ikke har strøm/gnist ifra coilen. Noen som vet hva dette kan være? noe jeg har oversett eller gjort galt? Mvh Joakim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Svinghjulssensor? Går pumpa når du filer på startern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 pumpene går når jeg drar den på startern, jeg kan prøve å skifte svinghjulsensoren,tror jeg har en liggende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 så om svinghjulsensorer er ødelagt så kommer det ikke inpulser ifra coilen til fordeleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-power Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Sikker på at du ikke har startsperre da? Siter - 1981 Volvo 240 Turbo intercooler - - Motorhispania Furia - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 hvordan finner jeg ut om jeg har startsperre da? jeg har brukt ledningsnettet ifra 90 modell 240,også har jeg skiftet ut hjernene med de som fulgte med ledningsnettet til motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-power Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 hvordan finner jeg ut om jeg har startsperre da? jeg har brukt ledningsnettet ifra 90 modell 240,også har jeg skiftet ut hjernene med de som fulgte med ledningsnettet til motoren. Vet du ikke vilken mod motoren er da? Siter - 1981 Volvo 240 Turbo intercooler - - Motorhispania Furia - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 motoren er en 93 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-power Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 sjekke nr på hjærnen da... fant en tråd hær http://www.bilforumet.no/200-serien/181075-har-jeg-startsperre-i-hjernen-min.html Siter - 1981 Volvo 240 Turbo intercooler - - Motorhispania Furia - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Har du strøm inn på coil da? Hadde akkurat samme problem selv da jeg byttet til FK. Satte bare strøm inn på coil fra tenninga, og så fungerte det. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 0 280 000 937 er nr på hjernen, nei det ser ikke ut som jeg har strøm dit. Det går en rød/hvit og en blå/hvit inn til coilen og dem er det ikke noe strøm på(prøvd med prøvelampe da jeg ikke har tilgang til noe fansi utstyr). jeg fikk beskjed om å prøve å ta strøm ifra batteriet og bort til + polen på coilen,men ikke noe forskjell.. det eneste forskjellen var at jeg fikk strøm på - polen på coilen også?! holder på å bli gal av dette:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hva med tenningsmodulen?, brudd i ledninger? du får ikke gnist når svinghjulsensoren er ødelagt Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 hmmm,går det ann å bruke svinghjulssensoren ifra k motoren da? har ingen ekstra til f motoren.. får vel bare bite i det sure eple da å sprette opp å se på ledningsnettet.. svinghjulsensoren var i orden når den satt i den andre bilen,å den ryker vel ikke helt sånn plutselig? eller gjør den det? Takker for svar forresten:) Er fint det er mange volvo intresserte her! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 hvis bensinpumpene starter så funker svinghjulssensor, pumpene starter ikke uten det signalet. har du riktig tenningsmodul da, må være den som slutter på -124. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim_ Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 er det den svarte boksen? isåfall slutter den på 148.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg