Gå til innhold

Rust hjulbuer bak

Ranger emnet


Tommes

Anbefalte innlegg

På corollaen er det nå en del rust bak på hjulbuene og på innsiden på hjulbuene kommet. Da jeg nå pirket borti det så jeg at vann var trengt inn i falsen på hjulbuene, og det liksom var rustet en del "fra innsiden" mellom falsene.

 

Nå er det ikke helt hull alle plasser, så lurer på om det er mulig å reparere dette uten å gjøre en betydelig innsats med nye skjerminnlegg.

 

Tenkte f.eks. å varme det skikkelig opp for å få ut fuktigheten, for så å kjøre på med owatrol som penetrerer all rusten, for deretter kjøre på med tjukk seig rustbeskyttende gørr uta på det igjen. Så kommer iallfall ikke noe vann og oksygen til. Men spørsmålet er om det er mulig å få ut all fuktigheten fra falsen, er liksom mange rusta lag der.

 

Noen som vet om dette er brukbar metode?

 

Hva er anbefalt i slike tilfeller. Og anbefalt viss man er litt prisbevisst. Hva er prisen for en slik reperasjon på verksted.

Eller er det bare å kjøre til bilen er klar for skrapet?

Hva er standard prosedyrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På corollaen er det nå en del rust bak på hjulbuene og på innsiden på hjulbuene kommet. Da jeg nå pirket borti det så jeg at vann var trengt inn i falsen på hjulbuene, og det liksom var rustet en del "fra innsiden" mellom falsene.

 

Nå er det ikke helt hull alle plasser, så lurer på om det er mulig å reparere dette uten å gjøre en betydelig innsats med nye skjerminnlegg.

 

Tenkte f.eks. å varme det skikkelig opp for å få ut fuktigheten, for så å kjøre på med owatrol som penetrerer all rusten, for deretter kjøre på med tjukk seig rustbeskyttende gørr uta på det igjen. Så kommer iallfall ikke noe vann og oksygen til. Men spørsmålet er om det er mulig å få ut all fuktigheten fra falsen, er liksom mange rusta lag der.

 

Når først fuktighet og rust har kommet seg opp i sånne steder, er det vanskelig å bli kvitt det.

Av og til kan faktisk de koste deg dyrere å gjøre en slik jobb, enn det bir å heller kjøpe nye deler. Jeg fåreslår at du først sjekker prisen på nytt- finn dine deler her http://www.veng.no og gå inn på online katalogen. De har rimlige karosserideler som kun trenger grunning og lakk.

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som detta er bare å kjøre til du er skikkelig lei av å se på skiten eller EU kontorllen sier at det må fikses...

 

Kan jo selvfølgelig kline på noe greier for at det skal se finere ut i mellomtiden:D

 

MEN her er det kun hjulbueskifte som fjærner problemet...

 

Får sikkert like mange pris forslag som det du spør gubber, men du skal jo lakke etter på også, så jeg ville tro 4-5.000 per side på ett vanligt godkjent verksted..

Kan sikkert finne det billigere og dyrere...:hello:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden, men har sett på en bil i dag, som har rust i hjulbuene. Det er heldigvis kun overfladisk, og det jeg lurer på er om det dumt å kjøpe bilen på grunn av det? Bilen er jo såklart satt 10 000 kr ned i pris på grunn av at det er det det koster å lakkere profesjonelt på et verksted.

Det er snakk om at jeg skal selv slipe ned, grunne og lakke (med pensel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden, men har sett på en bil i dag, som har rust i hjulbuene. Det er heldigvis kun overfladisk, og det jeg lurer på er om det dumt å kjøpe bilen på grunn av det? Bilen er jo såklart satt 10 000 kr ned i pris på grunn av at det er det det koster å lakkere profesjonelt på et verksted.

Det er snakk om at jeg skal selv slipe ned, grunne og lakke (med pensel).

 

Om du lakkerer hele bakskjermen så skal det kunne bli bra..

Men uten så ser du at den har vært flekket på :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustarbeid er en av de dyreste arbeid man kan betale for på verksted hvis det skal gjøres helt strøkent. Spesielt hvis det er hardt angrepet. Skifte hjulbuer, slipe rust, sveise/punkte inn, lakkere. Evt 4-5 timers jobb, materialer og lakk på en hjulbue.. da kan man tenke seg sluttsummen hvis man tenker på timepris 600-1000kr..

Mercedes 230E 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår