Gå til innhold

Flatt jern forbi politiet...

Ranger emnet


mistercartman

Anbefalte innlegg

Hehe. Var ute og kjørte her for et par uker siden da jeg ble liggende bak en politibil utenfor SmartClub i smalvollveien. Veien hadde 60 sone og ingen kryssende veier. Politiet legger seg i 30km/t og triller avgårde i kjerringfart. Jeg vurderer å kjøre forbi, men finner ingen passende strekninger. Men når vi kjører ut på motorveien (ved Brynsenteret for de som er kjent der) akselererer de i akesellerasjonsfeltet opp til 60 og legger seg ut, og da gir jeg flatt jern og kjører forbi i venstre felt (4- felts motorvei). Fartsgrensa på motorveien der er 80km/t og jeg var aldri over 85 når jeg kjørte forbi. Aksellererte bare kraftig når jeg passerte dem. La meg så inn foran dem, og da fikk jeg dem plutselig helt oppi ræva. Jeg tok av neste vei inn til høyre (merkelig avkjøring på en 4-felts motorvei med avkjøring rett inn i 30 sone) og politiet fulgte etter. 2 sek etter at jeg hadde tatt av skrudde de på blålys og blinka med fjernlysa. Jeg stoppa og gikk ut med førerkortet. "Regner med dere vil ha førerkortet" sa jeg. "JA, OG VOGNKORT" sa politidama høyt. Så gikk hu bort til bilen og lyste inn med maglight i fjeset på dama mi en god stund, før hun snudde seg og sa: "Du er glad i fart du?". Svarte: "Nei, men 30 i 60 sonen synes jeg er litt drøyt". Politidama: Har du vært i kontakt med politiet før?

Jeg: Nope

Politidama: Ikke trafikkfortredelser en gang?

Jeg: Nei.

Politidama: Ja, men du har værtfall ikke lagt om til vinterdekk, så kjør rolig.

 

Problemet var bare at det ikke var glatt på veien da, og at man ikke kan legge på piggdekk før 1. November.

Glad alle voldtektsforbryterne og barneranerne blir tatt..... ehh....

 

Dumbasses.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, rare dyr politfolk

 

ble stoppa her for ca 14 dager siden. angående at det ene baklyset mitt ikke fungerte. fikk beskjed om at jeg burde fikse det, da det begynte å bli mørkt ute. da var klokka 0130 ;)

 

 

lyste fælt foran øya hans tror jeg

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Problemet var bare at det ikke var glatt på veien da, og at man ikke kan legge på piggdekk før 1. November

Det er lov å bytte til vinter dekk nå jo ..

1november til 1 mars( er det mars eller april?) er ikke en fast lov .. den er flytende etter forholdet .....

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt stoppa to ganger på en måned nå. Den ene gangen var vel grei nok, 140 forbi sivilbil (og fem-seks andre) i 90-sona, men andre gangen var det omtrent bare koseprating..

litt snodig når en politimann begynner å spørre om bilprosjekta mine. Hadde det enda vært ei politidame ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Jeg har blitt stoppa to ganger på en måned nå. Den ene gangen var vel grei nok, 140 forbi sivilbil i 90-sona

 

Gjorde noe lignende det samme i sommer ..

Ble "smånervøs" da madammen plutselig så (idet jeg var på siden den j** sølvgrå v7'en) "DET ER EN P-O-L-I-T-I MANN".. Fikk bare et par kraftige lys i speilet.

Ble ikke noe mere ..

Heldigvis .. :)

 

Hadde minst 140kmt .. 90 sone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Hehe. Var ute og kjørte her for et par uker siden da jeg ble liggende bak en politibil utenfor SmartClub i smalvollveien. Veien hadde 60 sone og ingen kryssende veier. Politiet legger seg i 30km/t og triller avgårde i kjerringfart. Jeg vurderer å kjøre forbi, men finner ingen passende strekninger. Men når vi kjører ut på motorveien (ved Brynsenteret for de som er kjent der) akselererer de i akesellerasjonsfeltet opp til 60 og legger seg ut, og da gir jeg flatt jern og kjører forbi i venstre felt (4- felts motorvei). Fartsgrensa på motorveien der er 80km/t og jeg var aldri over 85 når jeg kjørte forbi. Aksellererte bare kraftig når jeg passerte dem. La meg så inn foran dem, og da fikk jeg dem plutselig helt oppi ræva. Jeg tok av neste vei inn til høyre (merkelig avkjøring på en 4-felts motorvei med avkjøring rett inn i 30 sone) og politiet fulgte etter. 2 sek etter at jeg hadde tatt av skrudde de på blålys og blinka med fjernlysa. Jeg stoppa og gikk ut med førerkortet. "Regner med dere vil ha førerkortet" sa jeg. "JA, OG VOGNKORT" sa politidama høyt. Så gikk hu bort til bilen og lyste inn med maglight i fjeset på dama mi en god stund, før hun snudde seg og sa: "Du er glad i fart du?". Svarte: "Nei, men 30 i 60 sonen synes jeg er litt drøyt". Politidama: Har du vært i kontakt med politiet før?

Jeg: Nope

Politidama: Ikke trafikkfortredelser en gang?

Jeg: Nei.

Politidama: Ja, men du har værtfall ikke lagt om til vinterdekk, så kjør rolig.

 

Problemet var bare at det ikke var glatt på veien da, og at man ikke kan legge på piggdekk før 1. November.

 

Dumbasses.

 

Vel, først.. Det er IKKE motorvei du snakker om i det hele tatt, men en flerfeltsvei med 80 sone.

Forøvrig kan man legge om til piggdekk så snart det er behov for det pga føret, eller er grunn til å tro at det blir behov for det.

 

Så det er vel du som er den dumme i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Vel, først.. Det er IKKE motorvei du snakker om i det hele tatt, men en flerfeltsvei med 80 sone.

Forøvrig kan man legge om til piggdekk så snart det er behov for det pga føret, eller er grunn til å tro at det blir behov for det.

 

Så det er vel du som er den dumme i dette tilfellet.

 

Nå skjønner jeg hvorfor mange slenger dritt om deg på forumet.

Hvor gammel er du egentlig? 12?

Du gjør et stort poeng ut av min uttalelse om at E6`en forbi manglerud IKKE er motorvei, og at man kan bytte når det er behov..... Kverulerende idiot. Poenget var ikke om det var motorvei eller ikke. Og tror du ikke jeg veit når man kan bytte til piggdekk? FORØVRIG var det ikke forhold som tilsa at bytte til piggdekk var nødvendig eller ville bli det i.l.a. et par dager på den tiden (dummen), men det visste vel ikke du selv om du veit det meste her i verden.

Hvor mange biler kræsjer du i året a?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona ikke kveruler nå..jeg har blitt stoppet mange ganger selv hvor snuten har vært helt på jorde...(i min oppfatning)

 

En gang ble jeg og 2 kompiser stoppet på vei hjem fra fotballkamp..vi hadde på oss leggskinn, shorts, drakt osv osv..og snuten klarer å spørre oss hvor vi har vært..og hvor vi skulle..wtf?

 

en annen gang..noen pakistanere kjører rundt med M5 på parkeringplass...jeg løper til Saaben for å parkere dem om de skal ut på motorveien..og ja det skulle de..jeg drar på som faen og blålysa går på rett bak meg...første spm jeg fikk var.."Kjenner du de som satt i bilen foran deg?" "Nei" "ånei, så ut som om du gjorde det skjønner du" "ehh? javel..men nei jeg gjør ikke det" "kan jeg få se førerkortet?" "jada(gir det til han)" "hmm...navnet ditt ringer ingen bjelle.." "nei jeg har jo ikke gjort noe, så regner med at det ikke gjør det" så kom den vanlige regla til snuten..

 

en tredje gang ble jeg spurt om jeg visste om det var noen fester rundt omkring...hva trodde politidama på å få i svar?

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Vel, først.. Det er IKKE motorvei du snakker om i det hele tatt, men en flerfeltsvei med 80 sone.

Forøvrig kan man legge om til piggdekk så snart det er behov for det pga føret, eller er grunn til å tro at det blir behov for det.

 

Så det er vel du som er den dumme i dette tilfellet.

 

nei det er ikke lov.

Men nå har statens vegvesen gitt piggdekk amnesty.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celikar:

Man må da få lov til å komme med faktainnspill uten å bli kalt kverulant.

Motorvei og første november var visselig dine ord. Ascona påpeker kun at du tar feil.

Joda, han påpeker dessuten at du er dum. Derfor du ble sint kan jeg tenke meg. Akkurat det var unødvendig av ham å si. Det hadde han ikke behøvd.

Men det var liksom noe som skurret da jeg så at du kalte ham for kverulant.

Jeg slo opp i ordboken for å bedre forstå hva som forårsaket denne verbale disharmonien, og fant ut litt mer om ordets betydning. De fleste knytter nok kranglefant til ordet kverulant. Men det kan også bety "person som stadig klager og føler seg forurettet".

Nå forstår jeg grunnen til at det skurret.

For det er da du som klager og føler deg forurettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår