Gå til innhold

Flatt jern forbi politiet...

Ranger emnet


mistercartman

Anbefalte innlegg

Originally posted by NoLimit

Gidder ikke å lese alt dette her jeg heller.. som vanlig en tråd som inneholder masse svada og drittkasting....

 

Politiet har veldig lite å gjøre i blandt.. veldig ofte faktisk.. :rolleyes:

 

kan vi si nesten hele tiden ;)

 

neida de gjør en god jobb, men de er slitsommen når det er lite action. Ta f.eks her om dagen, sto på statoilen på skedsmokorset kl 0130, plutselig kommer det to politi biler med blå lys og steller seg i rundkjøringen, så kommer det en suburban i stor fart med en ny politi bil på slep. De slipper suburban forbi og legger seg på hjul. Så kommer det 2 politi biler til, samt en sjette som jeg ser kjører ut på motorveien opp ved skedsmo senteret.

 

Dagen før ble jeg stoppet 3 ganger på 3 rundkjøringer på vei ifra skedsmokorset og til lørenskog. Og jeg var på jobb begge dager. Så noen ganger kjeder de seg mye. Spurte til slutt siste gangen om det var en stille dag. Fikk som svar, hvordan det. Jo sa jeg nå er det 3 gangne jeg blir stoppet på 3 rundkjøringer. Da så politi manen, bare kjør videre du :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp politi er ofte kontroll kåte.

 

Ble stoppet her en natt jeg også. Jaja, ikke noe problem.

Det er jo ganske rutine å stoppe biler om natta for å høre etter om det skjer noe. Førerkort, vognkort og alt det der ble vist og vi pratet litt med en hyggelig tone.

 

Men så begynte han med idiot spm'ene sine som "ja...gjør du noe galt da?" "har du hatt mye med politiet å gjøre før?" "tror jeg sjekker opp rullebladet ditt jeg" etc.

 

Også finner han ut at jeg hadde blitt anmeldet for noen greier (som også var blitt henlagt) som FJORTENÅRING og dette var vist av meget interesse for han. Han ville at jeg skulle fortelle han om hva det var for noe og hvordan det skjedde.

 

Jeg spurte flere ganger om jeg hadde gjort noe galt, men nei da, det hadde jeg ikke. Men han insisterte (i ti minutter) på at jeg skulle fortelle han historien om det der. For jo da, det hadde han noe med, fordi det var politisaker og alle politisaker hadde han noe med. Han kunne også fortelle at alle spm han stilte var politiarbeid, fordi han ikke spurte meg om jeg hadde kjønnssykdommer (?).

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

 

Nei Otto.

Jeg har blitt stoppet to ganger uten å ha gjort noe som helst ulovlig.

Den ene gangen holdt jeg fartsgrensen, men ble stoppet med blålys for å ta promillesjekk ( og ja, jeg kjørte ikke vinglete ;) )

 

Den andre gangen hadde jeg parkert, og sto utenfor og pratet med en bekjent. Da stopper en politibil med 4 stk, og de tar bankkort, førerkort og vognkort og noterer opplysningene.

De sjekker til og med bilen min innvendig og spør hva jeg skal bruke jekken til(!).

 

Jeg setter pris på at politiet tar fyllekjørere, men de er uhyre plagsomme og kontrollkåte.

 

Jeg har også vært i klammeri med lovens håndlangere, Jens.

Ikke en, ikke to, ikke tre, ikke fire, men hele fem ganger.

Dette har vært etter mørkets frembrudd, og som alle vet er det portforbud etter klokken er elleve om kvelden, og da jeg har brutt portforbudet har jeg intet annet valg enn å være ydmyk overfor ordensmakten.

 

For å snakke uten omsvøp er jeg av den overbevisning at man ikke skal hindre politiet i å håndheve loven. La dem ta stikkprøver. Slik har politiet gjort beslag i ulovlig gods og nytelsesmidler.

Slik har f.eks. stjålen bilstereo kommet til rette.

 

Den ene gangen jeg ble stoppet, hadde politiet mottatt tips om nettopp tyvegods. De stoppet alle biler den natten.

Jeg ble spurt om hva jeg gjorde ute så sent, så jeg sa som sant var at jeg skulle til seters for å gjøre meg feit. Nei, det var ikke akkurat slik det foregikk. Jeg får ikke sove, så jeg har tenkt å leie en film, svarte jeg. Lei en dårlig film da, så sovner du, smalt det fra mannen. En forøvrig kjekk, ung mann.

 

En annen gang ble jeg stoppet i kontroll ved Svinesund. Ikke en sånn kontroll der alle tobakken, alle drikkevarene og alt griseriet fra den andre siden av elva blir revet fra en på et særdeles ubarmhjertig vis.

Nei, politiet var nemlig på utkikk etter nøyaktig lik bil som min.

De trodde de hadde fått fangst da, og flere politimenn lyste meg intenst i ansiktet med sine mandige, amerikanske lommelykter, akkurat som de har sett politiet i USA gjøre på tv, men måtte med tydelig skuffet mine la meg kjøre videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig skjønner jeg at politiet tar stikkprøver etc om natten.

Men det noen av de fort glemmer er at de aller fleste de stopper ikke har gjort noe som helst galt.

De kan heller oppføre seg som idioter etter at de har funnet ut om vedkommende de har stoppet har gjort noe galt.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er der for en grunn, og er noen så uheldig å bli stoppet uten grunn, så hva er farlig? Dør man over å bli stoppet? Får man hjerteinfarkt? Er politiet teite pga det?? Bare fordi noen politifolk har problemer så har ikke etaten det.. Politiet hjemme er kjempegreie. Skal de ha all skryt for. Stilte t.o.m opp for å måle fart under et dragrace. (Kanskje under dekke for å finne verstingene i distriktet) men akk.. De stilte opp... Å være politimann å skrape opp verstingene i dette forumet fra asfalten med stekespade er en jobb jeg ikke vil ha...

 

Otto von bismarck er faktisk objektiv. Og et svar som starter med at noen annen er teit, dumbass etc etc er ikke et svar. Det er bare tegn på at mammaen/pappaen deres ikke banka dere nok da dere var små....

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

 

Hehe... jeg har alle Olsenbanden-filmene.

 

Jeg er født den første april i 1815. Bare to måneder før slaget ved Waterloo. Så den husker jeg ikke mye til, gitt. Jeg føler meg litt snytt for akkurat den krigen.

 

Ok, jeg må få komme med noen teorier, enten er du en sånn halvsmart skoleflink 15 åring, som har et jævli bra ordforråd og liker å brife litt med det, det virker som du kan litt av vært, selv om jeg syns du er en små arrogant faen ;)

 

Eller så er du faktisk 50-60 år, og prater som du skriver, litt sånn gammeldags.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Hehe. Var ute og kjørte her for et par uker siden da jeg ble liggende bak en politibil utenfor SmartClub i smalvollveien. Veien hadde 60 sone og ingen kryssende veier. Politiet legger seg i 30km/t og triller avgårde i kjerringfart. Jeg vurderer å kjøre forbi, men finner ingen passende strekninger. Men når vi kjører ut på motorveien (ved Brynsenteret for de som er kjent der) akselererer de i akesellerasjonsfeltet opp til 60 og legger seg ut, og da gir jeg flatt jern og kjører forbi i venstre felt (4- felts motorvei). Fartsgrensa på motorveien der er 80km/t og jeg var aldri over 85 når jeg kjørte forbi. Aksellererte bare kraftig når jeg passerte dem. La meg så inn foran dem, og da fikk jeg dem plutselig helt oppi ræva. Jeg tok av neste vei inn til høyre (merkelig avkjøring på en 4-felts motorvei med avkjøring rett inn i 30 sone) og politiet fulgte etter. 2 sek etter at jeg hadde tatt av skrudde de på blålys og blinka med fjernlysa. Jeg stoppa og gikk ut med førerkortet. "Regner med dere vil ha førerkortet" sa jeg. "JA, OG VOGNKORT" sa politidama høyt. Så gikk hu bort til bilen og lyste inn med maglight i fjeset på dama mi en god stund, før hun snudde seg og sa: "Du er glad i fart du?". Svarte: "Nei, men 30 i 60 sonen synes jeg er litt drøyt". Politidama: Har du vært i kontakt med politiet før?

Jeg: Nope

Politidama: Ikke trafikkfortredelser en gang?

Jeg: Nei.

Politidama: Ja, men du har værtfall ikke lagt om til vinterdekk, så kjør rolig.

 

Problemet var bare at det ikke var glatt på veien da, og at man ikke kan legge på piggdekk før 1. November.

Glad alle voldtektsforbryterne og barneranerne blir tatt..... ehh....

 

Dumbasses.

 

 

 

Hehe, hørte om en kar som hadde sagt til purken "det er ikke lov å bruke langlysa slik", den må du slenge i tryne på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

 

ja veldig smart:rolleyes:

 

Ja det syns jeg. mange som lar seg bli tråkka på bare pga av det er snut å det vet jo de selvsagt å utnytte.

Så når dem stopper deg uten god grunn bare vær så frekk det overhodet er mulig dem kan ikke gjøre no.

Det gjør hvertfall jeg. Må si det hjelper brått på humøret ;)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Vennligst vis forståelse for at jeg ikke kan ta hensyn til at du ikke liker å lese det jeg skriver. Jeg må forholde meg til de kalde fakta og ikke til noe som rører seg rundt oppe i hodet på små guttetasser.

 

jeg viser forståelse for dette.men slik holdning du har på forumet her viser ikke at du har så veldig mye mer i skallen? små guttetasser? ettersom den stod i en post til meg..regner jeg med at den var til meg.sier vel mer om hva som foregår oppe i skallen din? små guttetasser..haha

 

men sant som sies..du høres ut som om du kommer fra olsen-banden :D

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Vel, først.. Det er IKKE motorvei du snakker om i det hele tatt, men en flerfeltsvei med 80 sone.

Forøvrig kan man legge om til piggdekk så snart det er behov for det pga føret, eller er grunn til å tro at det blir behov for det.

 

Så det er vel du som er den dumme i dette tilfellet.

 

Hvorfor er du her inne enda???

Du er jo fasitsvaret på en idiot, så hvorfor tråkke i salaten:mad:

Vil tro at du hadde passet ypperlig som onkel...(flott når du ringte onkel på streetmeet`n) du har jo alle de rette egenskapene :rolleyes: Må bare bry deg, slenge dritt, vet svaret på det meste og er vel innerst inne en drittsekk.. Slutt å plag oss her inne!!!

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Celikar:

Man må da få lov til å komme med faktainnspill uten å bli kalt kverulant.

Motorvei og første november var visselig dine ord. Ascona påpeker kun at du tar feil.

Joda, han påpeker dessuten at du er dum. Derfor du ble sint kan jeg tenke meg. Akkurat det var unødvendig av ham å si. Det hadde han ikke behøvd.

Men det var liksom noe som skurret da jeg så at du kalte ham for kverulant.

Jeg slo opp i ordboken for å bedre forstå hva som forårsaket denne verbale disharmonien, og fant ut litt mer om ordets betydning. De fleste knytter nok kranglefant til ordet kverulant. Men det kan også bety "person som stadig klager og føler seg forurettet".

Nå forstår jeg grunnen til at det skurret.

For det er da du som klager og føler deg forurettet.

 

Du er iogforseg ikke så langt unna, du heller!!

Underholdene kan jeg nok innrømme, men snakk om dårlig underholdning :rolleyes: Slutt å kommenter, hvis du bare må vrenge deg!!! Og er i likhet med Hersker Hans svært nyskjerrig på hvor gammel du er........

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår