Veivalsen Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Heisann... Tenkte jeg fikk legge ut noen bilder av Volvo prosjektet mitt. Er første gangen, så tar gjerne imot kritikk ;) Har egentlig ikke noen andre planer enn å fjerne rust og overhale motoren og lakke den i matt svart. Hadde tenkt til å få inn en b230ft motor/350 chevy, men er ikke akkuratt så rik, så det får bli seinere :) Sånn her så den hvertfall ut for ett år siden. Skal innrømme at det har tatt sin tid, men regner med å bli ferdig rett etter jul: Motorrommet: http://i31.photobucket.com/albums/c366/Lotheladus/Volvo240-31Oktober002.jpg Motorn: http://i31.photobucket.com/albums/c366/Lotheladus/Volvo240-31Oktober019.jpg Ribba innvendig, tatt ut ledningsnett osv: Motorn ute: Pussa litt: Lakka med svart matt bengalack i biltema sprøyte: Prøvde meg på en dør også for å se åssen det gikk. Ble en flekk der, men brukte ikke grunning, så får gjøre det på nytt: Sveisa nye hjulbuer på begge sider bak, pluss kanalen på høyresiden: Lakka støtdemperne røde: Har kommet en god del lengre, men har ikke fått tatt fler bilder med slik ser den hvertfall ut nå i dag (mobil kamera :( ) Håper på å få lakka hvertfall karrosseriet som det er nå ganske snart. Må bare ha mer tynner, bengalack og grunning ;P Så har jeg fått i nytt ledningsnett og pakningssett til motoren, så må prøve å få start på den. Etter det er det bare det helvette med å koble det lednings greiene inni og få inn interiøret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Veldig bra jobba! Men det er litt synd at du bruker bengalakk.. Spesielt når du gjør det så gjennomført og lakkerer motorrommet og tar rusta i tillegg. Men stå på:) Kan jo bruke f.eks lastebillakk på utsiden av karosseriet. Mye bedre:thumb Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veivalsen Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Takker! :D Hmm... Hvor mye koster lastebillakk da? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Følger ca samme stil som meg du.. :p Uansett, synd du bruker benga.. Angrer litt på at jeg også brukte benga, men som du sa, man er ikke akkurat rik, å da er jo benga det beste alternativet.. Lastebillakk er ikke så mye dyrere enn benga egentlig. Kan jo også gå til et lakkverksted å høre om dem har noe feilblanda lakk du kan få.. Men sjansen for at det er matt svart blir vel en annen sak. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veivalsen Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Oki, men hva er det negative med benga? Flasser den av e.l? Hvor mye koster lastebillakk sånn ca? Er litt kjipt å gjøre masse jobb og så blir det ikke bra ;D Skal ikke akkuratt bli noen utstillingsbil, men er greit at det ser litt strøkent ut =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Benga er noe herk å få av igjen ihvertfall.. Mer vet jeg ikke, holder meg skikkelig lakk. Skal jo gjøres skikkelig. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Du kan ikke lakkere vanlig billakk oppå benga lakk, da koker det...slip motorrommet og kost på deg skikkelig lakk:) Bengalakk har en tendens til å flasse av også... Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Nå spiller det vel liten rolle om lakken er litt småshabby på en såpass bøllete/ragger-aktig bil. Stå på dette blir tøft! Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Husk bare på å puss ned bilen før du evt legger benga på.. Det gjorde ikke jeg, å den begynner å flasse av enkelte plasser nå. Spess på taket. Minusene med benga er at du ikke kan legge annen lakk oppå igjen, da det kommer til å koke. Skal du omlakkere må bilen pusses ned slik at ALL benga er borte. Andre minuset er at du må pusse godt ned først. (Må pusses ned uansett lakk, men.. :P) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 såg JÆVLA ba ut syns nå jeg! bare gjør skikkelig grunn arbeid, så sitter nok benga'en;) matt svart er porrigt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg