DJ-timoty Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 hei. har nettop gått til innkjøp av en Toyota Levin AE101 GT A`pex supercharger.. Denne har en 1,6 liters Kompressor-motor (4agze) som yter 170-180hk tror min har litt modifikasjoner i tilleg da det har vært en bane-bil i japan, og har bur, recarostoler, omp seler, magnesium-felger , etc.. . og i tilleg går den litt kvassere en jeg hadde forventet ;) men back 2 topic :P hvordan koble dumpventil på denne saken? har lest litt om folk som har kobler i G60 corradoer, men skjønner ikke helt dette. kan noen komme med bilder og nærmere info? folk snakker om blending av slanger og alt mulig rart :P hehe.. har ikke peiling på dette jeg :( gjør man det riktig skal man tjene effekt på det , og få veldig grei lyd faktisk :) men er dette skadelig for motor eller kompressor? MVH Tommy :) Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 dumpventilens funksjon er jo å forhindre stalling av turbo ved giring. Vil det ha noen funksjon ved kompressor? Neppe. På Corrado trenger du ikke å ha dump for å få "dumplyden" Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 dumpventilens funksjon er jo å forhindre stalling av turbo ved giring. Vil det ha noen funksjon ved kompressor? Neppe. Kommer ann på om trottle-huset sitter foran eller etter kompressoren. Sitter det foran er det unødvendig med dump, men sitter det etter er det like viktig med dump som på turbo. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Kommer ann på om trottle-huset sitter foran eller etter kompressoren. Sitter det foran er det unødvendig med dump, men sitter det etter er det like viktig med dump som på turbo. Hvorfor det ? Kompressoren vil jo følge motorens turtall.. Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Tenk deg selv hva som skjer hvis du slipper gassen på høyt turtall, da vil jo gasspjeldet lukke mens kompressoren pumper på med luft. På turbo vil mottrykket stoppe turboen fra å spinne, men kompressoren er jo bundet til veiva og vil fortsette å øke trykket. Som nevnt tidligere gjelder dette for sentrifugalkompressorer ("reimdreven turbo") som er de eneste kompressorene som har gasspjeldet etter turboen. Unntatt er kompressoren på Corrado G60 som har et gasspjeld som mekanisk åpner en dumpkanal når gasspjeldet lukkes. Jeg har sett på nett at du har en "positive displacement" kompressor. Dvs at gasspjeldet ditt står foran kompressoren og struper innluften. Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor/hvordan en dumpventil skal kunne monteres på dette systemet. Får ta høyde for at jeg ikke har sett systemet på denne bilen før, hvis det er et system som blåser inn i gasspjeldet vil jeg gjerne høre om hvordan det er gjort! Fant et bilde av kompressoren, det er en "Roots-type" kompressor. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 er det bilde av "min" kompressor? det vil si at man ikke kan få dump-ventil på min? :wonder: :hmmmmmmmmm: sier ja takk til mer informasjon :hello: Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Så det er du som har handlet deg den ja..jeg vurderte å kjøpe den fra japan auto for ihvertfall ett år tilbake, men det ble med vurderingen. Du får starte opp en tråd om bilen, hvis du har planer for den! Du får grei nok lyd med kun åpent luftfilter på kompressor mata biler, som sagt. Prøv med det først du, synes du ikke at du har nok lyd så får du få opp trykket fra kompressoren. Hvor mye lader den nå? edit: ser jo nå at du har åpent filter, så da gjelder det siste jeg sa :D Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 er det bilde av "min" kompressor? det vil si at man ikke kan få dump-ventil på min? :wonder: :hmmmmmmmmm: sier ja takk til mer informasjon :hello: Lurer på HVORFOR du skal ha dump-ventil ??? Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Lurer på HVORFOR du skal ha dump-ventil ??? NFSU generasjonen vettu :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 er det bilde av "min" kompressor? det vil si at man ikke kan få dump-ventil på min? :wonder: :hmmmmmmmmm: sier ja takk til mer informasjon :hello: Ja det skal være din kompressor ja. Ser ut som en snerten liten sak. Som sagt, hvis din bil ikke har et spesielt setup så er det ikke nødvendig med en dump-ventil. Hvis du tar et bilde av plasseringen på spjeldhuset så kan vi få det avklart 100%. Det er bare å følge gasswiren så finner du spjeldhuset. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Lurer på HVORFOR du skal ha dump-ventil ??? fordi jeg digger lyden av det :driving hehe NFSU generasjonen vettu :) tror ikke det blir helt riktig å kalle meg for en del av NFSU generasjonen, hehe, er svært lite jeg spiller playstation, hehe, og er 22 år, og har hatt over 40 biler til nå :) hehe, grunnen er bare så enkel at jeg digger lyden :popcorn Hvis du tar et bilde av plasseringen på spjeldhuset så kan vi få det avklart 100%. Det er bare å følge gasswiren så finner du spjeldhuset. skal prøve på det :) Så det er du som har handlet deg den ja..jeg vurderte å kjøpe den fra japan auto for ihvertfall ett år tilbake, men det ble med vurderingen. Du får starte opp en tråd om bilen, hvis du har planer for den! Du får grei nok lyd med kun åpent luftfilter på kompressor mata biler, som sagt. Prøv med det først du, synes du ikke at du har nok lyd så får du få opp trykket fra kompressoren.Hvor mye lader den nå? edit: ser jo nå at du har åpent filter, så da gjelder det siste jeg sa :D Mvh jepp , er jeg som har den nå ja :) digg bil :) fikk bytta den til meg for 14 dager siden :) min bror hadde en tilsvarende for 3 år siden, og jeg ble hekta, hehe, og når jeg "ramlet over" denne kunne jeg ikke la være hehe. jeg digger lyden av poppoff, så det er kun derfor jeg vil ha det. trykket har jeg planer om å øke uansett , og som du sier, så er det åpent filter på den ja :) vet ikke hvor mye den lader, men hørte RYKTE om at di lader 1 bar orginalt, og skal ikke se bort ifra det :P hehe Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 På root's kompressorer er spjellet rett før pressa ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Bytter du ut bilen nå da, siden gasspjeldet er før kompressoren? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Bytter du ut bilen nå da, siden gasspjeldet er før kompressoren? ehm , nei , ingen fare for det :D hehe .. Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Du får lage deg en tank som du kobler til med slange og enveisventil etter kompressoren, så får du slippe ut luft fra den. Men seriøst, å putte dump på bilen der, er som å lage en vin med øl-smak. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.