Gå til innhold

Kompressor og sandblåsing

Ranger emnet


raggar-racing

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått tilbud om å kjöpe en 50 liters kompressor nå (vet ikke hvor mange l/min fritt den avgir men mener og huske at de var en 2 sylindra en så ligger vell på rundt en 230-260 l/min.

 

Er denne stor nokk til og sandblåse med? (tenker ikke på punkt blåsing)

 

Det den skal brukes til er fks. og blåse rent fks. kanaler, gulv, diverse understells deler osv.

 

Er biltema blåseren noe og satse på? Den som suger rett i fra sekken.

 

Og hva brukes de forskjellige korn störelsene til? Er det 0.1-0.7 som er det vanelige og bruke til karosseri? Og er det nödvendig med vannavskiller når du sandblåser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har fått tilbud om å kjöpe en 50 liters kompressor nå (vet ikke hvor mange l/min fritt den avgir men mener og huske at de var en 2 sylindra en så ligger vell på rundt en 230-260 l/min.

 

Er denne stor nokk til og sandblåse med? (tenker ikke på punkt blåsing)

 

Det den skal brukes til er fks. og blåse rent fks. kanaler, gulv, diverse understells deler osv.

 

Er biltema blåseren noe og satse på? Den som suger rett i fra sekken.

 

Og hva brukes de forskjellige korn störelsene til? Er det 0.1-0.7 som er det vanelige og bruke til karosseri? Og er det nödvendig med vannavskiller når du sandblåser?

 

for liten presse, den vil gå konstant og levere for lite luft. biltema sin blåser funker ok om den får konstat mating. vannavskiller må du ha ellers blir saden klebrig og tetter samt at det du blaser vil bli fuktig.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moe og Co i bergen har kompressor til rimelig peng(m. 100 liters tank)til 3500 og trykksandblåser til 1400. Tenkte på å kjøpe ein etter som min GEBE 50l 3HK rauk men det va visst ein filleting. Bestilt trykksandblåser frå di men ikkje testa an enno.

 

har denne pressa med 50liters tank. kjempe kompressor men for liten til blåsing, det vil si det går om man vil ta pause hvert 3 minutt...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har en 50 liters kompressor som leverer 270 l/min. fungerer kjempefint til sandblåsing av bremsecalipere, eksosmanifoiler etc.. Syns det er idiotisk med folk som anbefaler industristørrelser på kompressorer og ikke minst sveiseapparater! Trenger ikke det største og beste for å jobbe på en bil.

Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 50 liters kompressor som leverer 270 l/min. fungerer kjempefint til sandblåsing av bremsecalipere, eksosmanifoiler etc.. Syns det er idiotisk med folk som anbefaler industristørrelser på kompressorer og ikke minst sveiseapparater! Trenger ikke det største og beste for å jobbe på en bil.

 

Den kosta forresten bare 1500,- på bilextra ;)

Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår