peren Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Hei, Jeg har en VW Vento TDK 1.9 92-mod. Forrige dag mistet den plutselig mye av trekk-kraften samt at den begynte å ryke noe voldsomt når den trekker tungt (svart røyk). Den begynte også å bråke ved kaldstart. Etter 10 - 15 sek forsvinner det verste av levenet, men det er mer enn det var før. Motoren går jevnt og greit, men ingen kraft. Er det noen som har peiling på hva dette kan komme av ? Dyser ? Turbo ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 kan høres ut som et turbo havari:S vært borti det samme på Suzukier som drar veldig dårlig pga turbo havari! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 sjekk at ikke en turboslange har hoppet av/revnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 som sagt slanger osv.. kan være vanskelig å se! evt sprekker i plast rør eller cooler.. (vis det er rør eller cooler tanker i plast) Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peren Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Jeg har sjekket slangene til turboen, de så helt ok ut. Jeg må vel se meg om etter en bytteturbo, evt en brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 har du kjent på turboen da? evt slakke eller om den i det hele tatt går rundt? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peren Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Jeg fikk rundt turboen, litt trangt så det ble ikke så mye fart , men det virket som den gikk greit rundt. Ikke noe slakke , ingen ulyd i lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 du hører det fint vis du starter opp og ruser! vis du har hørt en normal turbo så vil du høre om den er ødelagt! kommer en slags vine lys eller hva jg skal si.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 min TDK gikk dårlig og svartrøykte når trykkrøret sprakk:drunk: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 ja var det jeg også tenkte på.. skrev det vel lenger opp i tråden;) kan være veldig vanskelig og se da sprekken ofte kommer ved turbotrykk.. grunnet at røret utvider seg litt! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 dra på biltema eller no å kjøp deg en turbotrykksmåler og koble opp. en kjøretur opp en bakke med full gazz så vil det fort vise seg om slanger eller lignende er gåen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 kontroller om registerreimen står på merkene, kan være hoppet en tann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peren Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hvis dere med trykkrør mener slangen mellom turbo og innsug, så har jeg sjekket denne. Fant ingen sprekker eller hull, men så at det lå olje rundt røret inn til innsug, mulig at det er en liten sprekk som jeg ikke ser, evt. at pakningen er blåst. Prøver å skifte disse så får jeg se hvordan det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 har ikke bilen intercooler? vis du starter opp bilen og ruser så hører du om det blåser ut et sted.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Oljen inni rørene kommer bare av oljedamp så det skal du ikke tenke så mye på men sjekk at oljeutåndingq er i orden og at den ikke er tett. Ikke sikker på hvor den ligger på disse bilene. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg