Gå til innhold

Glødeplugger står bom fast

Ranger emnet


BoostR

Anbefalte innlegg

Holder på å bytte glødeplugger på min far`s Mercedes C220D.

Har byttet 2 av plyggene, men den tredje henger som fy...

Holdt nedpå skralla og begynte å trekke, fikk løst den en kvart omndreining, så glapp pipa på pluggen, så nå henger ikke pipa i det hele tatt.

Noen som har tips på hvordan jeg kan løse denne.

Vil nødig borre den ut, noe jeg kan tenke meg vil føre til at jeg må av med toppen for å fjerne borrespon m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. sjelden gang at pipa slipper og ikke glødepluggen rykker! du varmet vel tilfeldigvis ikke opp motoren før du begynnte å skru?

 

finnes piper som har en spesiel kon innvendig som gjør at pipa skrur seg fast på bolte/pluggen.. kan være noe det men kan tenkte meg at det kan bli litt problemer ut av den situasjonen..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. sjelden gang at pipa slipper og ikke glødepluggen rykker! du varmet vel tilfeldigvis ikke opp motoren før du begynnte å skru?

 

finnes piper som har en spesiel kon innvendig som gjør at pipa skrur seg fast på bolte/pluggen.. kan være noe det men kan tenkte meg at det kan bli litt problemer ut av den situasjonen..

 

er ganske mange som har måtte tatt av toppen for å få ut avbrutte glødeplugger! Prøv med crc 3-36 eller annen penetrerende rustløser!

Er det 6-kant pipe du bruker og ikke 12 kant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke anbefale deg å prøve å borre ut noe som helst uten å ta av toppen.. vært borti et tilfelle selv hvor man løste problemet med å bore med et spesielt bor meg magnet! endte opp med skadet stempel og ventiler! dette var på en ganske så ny Bmw.

prøv å varm kjør motoren og prøv da å få den ut med rustløser..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting som blir kaldt vil vel utvide seg.? gjør ikke saken stort bedre.. i såfall må man fryse toppen og varme pluggen.. noe som vil være litt komplisert!

 

Eneste som utvider seg når du fryser det er vann, altså derfor ting fryser sunn om det går is i de!

Resten trekker seg sammen på molekylnivå.

Med andre ord, kjør vamr motorn, og kjør på med kjølespray akkurat rundt området du skal ha den ut fra.

Så lenge den ikke blir så kald at du knekkern da:knock:

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pipa bare glipper, altså du har ødelagt hodet, så kan du evt prøve med tomme størelser. Å kjøre motoren varm og kjøle ned glødepluggen burde fint gå, men høres jo unødvendig ut bare for å få løs glødepluggen? Kommer du til med å bruke ei voksen vannpumpetang f.eks siden pluggen allerede er ødelagt? Den må jo være nesten løs, siden du har fått løsnet forspenningen med 1/4 runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er ofte i rustfritt, og da kan de løsne litt så skjærer de seg på gjengene og da er det nesten gjort.

men som noen nevnte prøv og slå på en tomme pipe, da vil du også få litt sjokk slag i gjengene det hender det hjelper.

 

lykke til

Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar.

------------------------

92 Bmw E36 325

91 Kort Paejero 3000

00 Volvo V70 2,4T AVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trixet er å skru den ut til den stopper, skru den inn igjenn, skru den ut igjen til den stopper og øøørlite granne til osvosv, da får du bevegelse på det, hvis du bare bryter på uten denne metoden kan du ta deg en bolle på at du knekker glødepluggen.

 

har faktisk vært borti at du får skrudd den helt ut på gjengene, men fortsatt ikke kommer ut, det som skjer er at den henger igjenn på kokset på stammen under gjengepartiet. da er det bare å legge noe som tåler mye juling over glødepluggen og starte bilen, da kommer den ut med baggasje og alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trixet er å skru den ut til den stopper, skru den inn igjenn, skru den ut igjen til den stopper og øøørlite granne til osvosv, da får du bevegelse på det, hvis du bare bryter på uten denne metoden kan du ta deg en bolle på at du knekker glødepluggen.

 

har faktisk vært borti at du får skrudd den helt ut på gjengene, men fortsatt ikke kommer ut, det som skjer er at den henger igjenn på kokset på stammen under gjengepartiet. da er det bare å legge noe som tåler mye juling over glødepluggen og starte bilen, da kommer den ut med baggasje og alt :D

 

Høres ut som go blanding av rallymekk, og jallamekk dette her...

Og jeg likte det, det høres svært logisk ut.

Hvis man kjøper seg Merce slipper man slikt siden man bare tar tak og skrur de rett ut:idea:

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som go blanding av rallymekk, og jallamekk dette her...

Og jeg likte det, det høres svært logisk ut.

Hvis man kjøper seg Merce slipper man slikt siden man bare tar tak og skrur de rett ut

 

er faktisk slik det gjøres, jeg jobber nemlig på mercedes verksted (BOS)

 

har faktisk hendt at glødeplugger har kommet gjennom panseret etter et slikt trix, er også fyrt noen glødeplugger i taket på verkstedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår