Gå til innhold

Terrengdekk på vinteren

Ranger emnet


kjetil1972

Anbefalte innlegg

heisan

lure på om noen har erfaringer med å kjøre med terrengdekk om vinteren.

har helt nye BFGoodrich a/t dekk, tenker på å bruke dem til vinteren i stedet for de støyende piggdekka som i tillegg spore noe forferdelig:rolleyes:

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg åssen knastene dine er massive eller bra seipa opp (som lamellene i piggfri, de har 3-5 i hver eneste liten knast,) men det lønner seg å få de seipet opp. Du får visstnok både bedre grep, kortere bremselengde og mindre dekkstøy. Søk på 'seiping', ligger en del info på norsk, bl.a. på http://www.offroad.no.

 

En kompis har både 35" terrengdekk og piggdekk til sin bil, og det kan ikke sammenlignes. Massive knaster på 10cm2 har ikke noe på snø å gjøre uten seiping.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som kjører på BFG AT om vinteren. Fungerer visst greit dersom du har en tung bil. Har jo litt å si hvor breie dekk du har, da du senker marktrykket. Jeg ville ikke hatt dekk breiere enn 10.5" = 265

 

Angående seiping så er det mange som gjør det, spesielt på MT dekk. Dette får du gjort på dekkverksted (dersom de i det heletatt er intr. i å ta inn brukte dekk med sand, da de sliter på knivene deres) eller du kan gjøre det selv med en vanlig stanlay kniv. Er mange som bare seiper midpartiet, og lar dekk skuldrene være.

 

Hadde jeg bodd på innlandet der det er tørt og kaldt hadde jeg ikke vært i tvil om å kjørt på store AT dekk hele året..

 

Med "finværet" vi har fått nå, burde det vell ikke være lengre noe problem å finne ut av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

utrolig hvor mye seiping hjelper. har du a/t eller m/t dekk, blir det som kjelker uten seiping. En kompis av meg har 33x13,5x15 Mickey Thompson baja claw på sin patrol,syke satan for et grep. Sitter bedre enn alt jeg har prøvd før både på snø, is, sand, gjørme osv. Til og med på stålis.

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår