oyvind ludvig otterlei Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Hvis man er fornøyd med ca 280-290hk og 500Nm,så er 16T og 15G turbo eit fint valg. Det er ikke nødvendig å montere på turbo som er for stor i forhold til målsettingen. Og responsen på de 16T turboene er upåklagelig. Hvis eg skulle valgt noe som var større så hadde eg personlig gått for en Turbonetics T3 ar63 med steg2 eller steg3 aksel med en T04E kompresor med trim46 hjul. denne skulle holde lenge. De gt turboene er gromme,men "husk" de er kulelagra,og det betyr ikke at de vil vare lenger. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 er jo race turboer, så de varer ikke lenger.. men er jo ikke sånn at de holder et kansje to år heller, vil tippe de aller aller fleste her har solgt bilen, smadra, evt rast av andre grunner før snurra gir seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 får jo t3 med t4 kompressor for nesten slikk å ingenting om dan, koster omkring 5-6000kr med frakt og komplett intern westgate fra statene Jeg ville kommet meg langt vekk fra de mitchu orginal volvo turboane. Sett på enn Garret eller turbonetics Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 :disco kulelager :disco Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 oyvind ludvig otterlei skrev: Hvis man er fornøyd med ca 280-290hk og 500Nm,så er16T og 15G turbo eit fint valg. Det er ikke nødvendig å montere på turbo som er for stor i forhold til målsettingen. Og responsen på de 16T turboene er upåklagelig. Hvis eg skulle valgt noe som var større så hadde eg personlig gått for en Turbonetics T3 ar63 med steg2 eller steg3 aksel med en T04E kompresor med trim46 hjul. denne skulle holde lenge. De gt turboene er gromme,men "husk" de er kulelagra,og det betyr ikke at de vil vare lenger. Øyvind HØH! Skulle nesten tro at du hadde sett dette funke bra i praksis :) Jeg er i alle fall storfornøyd med snurra mi som måker på med 1.5bar på snaue 3500 på en B21ET med K-kam (noe avansert, men dog) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 ar .63 eller .82 på din asgeir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 a/r.63 steg 2 og e46 kompressor :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hvilke mål har du på turbinhjul? Min gamle netics som har 0.48 hus med noen begynnende sprekker som tilsier at jeg må bytte om en stund. Så jeg funderer på et større hus men... greit å vite hvilket steg hus man skal ha! Fant noen mål på nettet som tilsier at jeg har steg 5 hjul,og dermed vil vel huset mitt være større enn f.eks et 0.48 steg 2 hus siden A/R er en forhold mellom Areal i hus der det åpner seg opp til hjul og Radius fra senter på aksel til senter på A? Målene på mitt hjul er 70,99/61,89mm Og komp. er E-46 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Har ikke tatt ut min og målt dessverre. Skulle til å foreslå å sjekke på hjemmesiden til Turbonetics helt til at jeg kom på at sist jeg sjekket var akkurat e46 med steg 2 .63 gått ut av sortimentet. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Var inne og tittet på Netics sine sider.. men fant kun oversikt over std.-steg 3 hjul der!? Mitt hjul passet ikke overens med de tallene.. Men så fant jeg noen andre data som noen hadde lagt ut på et forum.. T3 turbinhjul: Maks dim./min. dim Steg 1: 58,90/48,20 mm Steg 2: 64,99/53,89 mm Steg 3: 64,99/56,61 mm Steg 5: 70,99/61,89 mm Så siden mitt hjul matchet steg 5 så er det kanskje ikke noe vits i å gå opp ved bytte av hus? Har portet huset litt også.. Har en nyere større Garret liggende men skal bruke netics'en på et annet prosjekt typ semi-øko :) Så greit at den fungerer optimalt! For turbinhus sprekker alltid før eller siden uansett og spørsmålet er bare når sprekken i mitt hus når wg hullet.. Kan jo ta sin tid sef. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.