Gå til innhold

chief: vr6 kompressor prosjekt Oppdatert 31/1-08

Ranger emnet


monsterchief

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har jeg fått igjenn girkassen med ferdigmontert peloquins diff... har bestillt girolje fra oljelageret.no så satser på den kommer i løpet av uken. Så blir å få opp igjenn kassen å se at alt er som det skal før kompressoren får sin rette plass...

 

Losvr6: det kom på 11 tusen... men er ingenting det i forhold til hva møller skulle ha for å gjøre halve jobben...Men no vet de ute på polly motorsport hva som skal gjøres så det vil ta mindre tid for de å gjøre det neste gang, ergo billigere å få gjort det hvis du leverer den ut til de.

VR6 POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var alt montert og bilen startet... var bare et lite problem no. Får den ikke inn i første gir, den går i alle andre gir. Var tilogmed ute å kjørte en tur, men kunne da ikke bruke første gir. Noen som har peiling på hva det kan være? har prøvd å forandre litt på de stagene som går fra girkassen til giroverføringen uten hell. det virker som første gir ikke kommer innpå og bare skraper når man prøver å kjøre.

VR6 POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått igjenn girkassen med ferdigmontert peloquins diff... har bestillt girolje fra oljelageret.no så satser på den kommer i løpet av uken. Så blir å få opp igjenn kassen å se at alt er som det skal før kompressoren får sin rette plass...

 

Losvr6: det kom på 11 tusen... men er ingenting det i forhold til hva møller skulle ha for å gjøre halve jobben...Men no vet de ute på polly motorsport hva som skal gjøres så det vil ta mindre tid for de å gjøre det neste gang, ergo billigere å få gjort det hvis du leverer den ut til de.

 

Ok. Takk for tipset. Mulig eg leverer den inn til Polly. Funnet ut av feilen med 1. gear?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var det på tide å oppdatere litt hva jeg har gjort.

 

Jeg startet med å fjerne det gamle luftfilteret.

 

Bilde057.jpg[/img]

 

 

 

Så monterte jeg en liten "ventil" på vakumslangen

 

Bilde058.jpg[/img]

 

 

Deretter tok jeg avregisterreimen og øvre feste til den:

 

Bilde059.jpg[/img]

 

Satt på det nye festet for kompressoren:

 

Bilde060.jpg[/img]

 

Da var det tid for å skru fast kompressoren og den nye registerreimen som fulgte med kittet:

 

Bilde061.jpg[/img]

 

sånn ble det seende ut:

 

Bilde062.jpg[/img]

 

drenerte så olje ut igjennom oljefilteret før jeg skrudde ned hele oljefilter festet:

 

Bilde063.jpg[/img]

 

som sett på bildet over har jeg fjernet olje temp sensoren og montert den på en oil feed adaptor.

 

Bilde064.jpg[/img]

 

Monterte den så på oljefilterboksen:

 

Bilde065.jpg[/img]

 

 

Festet deretter oljefilterboksen på plass igjenn å strekte slange fra oilfeed adaptoren og opp til kompressoren:

 

Bilde066.jpg[/img]

VR6 POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få plass til luftfilteret måtte jeg flytte den ene sylinderlingnende boksen over på førersiden og flytte den andre boksen som er der litt lenger frem.

 

På bilde vises sylinderen festet litt lenger frem:

 

Bilde072.jpg[/img]

 

Denne er blitt flyttet til motsatt side med forlengede slanger:

 

Bilde071.jpg[/img]

 

Så var det på med forlenger fra kompressor til motor:

 

Bilde073.jpg[/img]

 

Monterte så en bypass ventil på denne forlengeren:

 

Bilde074.jpg[/img]

 

 

Fra bypass ventilen gikk det en tynn liten vakumslange som jeg festet på en ventil på førersiden:

 

Bilde077.jpg[/img]

 

 

så var det på med maf sensoren foran luftfilteret:

 

Bilde078.jpg[/img]

 

 

slik ble det seende ut der det skal henge:

 

 

Bilde079.jpg[/img]

VR6 POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjennstår no er å skifte bensindyser og bensintrykksregulator, forlenge ledningene til maf sensoren, og borre hull å feste slange for returolje fra kompressoren...

 

satser på at noe av det blir gjort i dag, men regner ikke med at jeg får gjort alt ferdig før til neste helg da jeg venter på en del fra usa...

VR6 POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår