Gå til innhold

monsterchief

Bruker
  • Innholdsteller

    89
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om monsterchief

  • Bursdag 02/26/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    trening, bil
  • Modell (eks S4)
    golf vr6
  • Biltype (eks Audi)
    vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Matros
  • Motor (eks 1.6)
    2,8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    K&N filter, effektannlegg
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • MSN
    g_baby1111@hotmail.com
  • Bosted
    Bergen

monsterchief's Achievements

  1. haldgiver? en kamerat av meg mente kanskje det kunne være noe gale med luftmengdemåleren som gjorde at jeg hadde dette problemet...
  2. jeg reiser på jobb tiiidlig i morgen så blir vekke i 1 mnd, så har vel egentli gidd opp i å få den klar til jeg reiser. bilen går fremover men er ekstremt treg til å akselerere... det har vel med at ikke alle sylindrene går... det virker for meg som om kun to tennplugger tenner... har skiftet rotor og fordeler i dag også... Nappet ut en og en ledning som du sa, og hadde kun to igjenn når bilen var igang å det var ingen forskjell... så helt klart at 4 av tennpluggene ikke tenner. Vet ikke hva det kan være da det er skiftet alle tennkablene og tennpluggene for ikke så altfor lenge siden. Gikk over bensindysene også å alle fikk bensin.
  3. okay takker for svar... jeg tok noen målinger over plulledningene å det viste seg at det ikke kom noe gnist ut av den ene så jeg bestillte nytt fordeler lokk og ny rotor... regner med det er der feilen ligger... for alle pluggene og pluggledningene virket på de andre utakene på fordelerlokket... Hvis det fortsatt ikke virker som det skal etter å ha skiftet dette skal jeg prøve trikset ditt ;)
  4. ja men muligens det jeg skal ta å prøve da... høres jo ikke så godt ut for motoren når man hører den lyden men...
  5. da har jeg snakket med svensken eg kjøpte dette av... tok ut chipen fra den nye ecu`en å satt den over i den gamle... da fikk jeg start på bilen men hørtes jo ut som en traktor så tydelig at den ikke går på alle sylindre... så da blir det å feilsøke over tenningssystemet...
  6. var inni å så i den nye styringen å alt så bra ut der så må vel være noe omprogramering då...
  7. var ikke noe gnist å spore når jeg kjørte på den nye ecuen... kan det være en løs kobling inne i styringen da? noe loddepunkt kanskje?
  8. jeg har ikke testet om jeg får gnist å bensin fra den nye ecu`en... tar å gjør det med en gang å kommer tilbake med feedback ;)
  9. ja det stemmer... noen ide for hva det kan være som gjør at den ikke starter med den ECUen som er mappet?
  10. Da har jeg vært ute å testet litt... Da jeg byttet om ECUen igjenn fikk jeg start på bilen.( takk for tipset polo20vt) Problemet da var at den gikk veldig ujevnt, dette skyldes vel uoriginale bensindyser som er montert... problemet ligger vel da i den nye ecu`en... noen som har noe anelse om hva jeg kan gjre med den? Den var vistnok ferdig mappet for 94 model motor å det er jo min også... spiller tennplugger å sånt inn i dette eller?
  11. jepp jepp... skal ha meg en økt å gå over alt av kontakter så skal jeg sjekke at gnist og bensintilførsel er som det skal være...
  12. Jeg prøvde å starte opp i sted men var kun starteren som jobbet... Jeg regner med at jeg blir nødt å kjøpe nye tennplugger da jeg vil tro at det er der problemet ligger... Noen andre som vet hva annet det kan være?
  13. yeah... da var bunnpannen kommet... Blir å montere den i dag å forhåpentligvis starte opp...
  14. så var slangen koblet til: [/img] her er den koblet til kompressoren: [/img] Det eneste som gjennstår nå er bunnpannen( som jeg fortsatt venter på) og så er det bare å fylle på olje å vri om tenningen...
  15. Sånn ser det ut fra innsiden etter at overgangen til slangen er skrudd inn: [/img]
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår