Gå til innhold

Kjøp av resirkvent og åpent filter

Ranger emnet


stewie

Anbefalte innlegg

"The bypass/diverter valve for 1.8T motors is intended to recirculate pressurized intake air when the throttle body is closed to prevent the turbo compressor from stalling. The latest "710N" valve, as it is commonly known, helps reduce surging that may occur when modifying your 1.8T's engine. The 710N valve has a 14.4 lb. spring internally rather than an 8.8 lb. spring found in the earlier Golf, Jetta & New Beetle 1.8T motors as well as in all B5 Passat & Audi A4 1.8T applications.

This is the latest version made by Bosch and is used on 2002> transverse 1.8T models. If you own a pre-2002 Audi A4 1.8T, consider upgrading to this factory installed remedy,

thats the write up from autotech"

 

Sakset fra:

http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?t=36564

 

Altså hvis du har en bil som er 2002 modell eller tidligere kan det være lurt å bytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg har prøvd å lese litt rundt om kring på nettet.

Så vidt jeg har forstått det så kan man bytte ut 2 ventiler som forbedrer turbotrykk. Denne 710N ventilen, (som tidligere sagt), tror man vil ha den som hører til audi TT 225hk utgaven.

 

Den andre er en N75 ventil som jeg har skjønt kommer i en J og en H utgave, tror H utgaven var den råeste. Denne ventiler regulerer mottrykket til waste-gaten, eller noe sånn... Ut i fra det jeg har lest gjelder visst dette mest for biler som er chip-trimmet.

 

Er det noen som vet hvor disse ventilene sitter?

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er det noen som vet hvor disse ventilene sitter?

 

Hvis du tar ut høyre frontlykt kommer du til dem hvis du har litt små hender.

Du kan se N75-ventilen på dette bildet, 10-15 cm til høyre for den lilla ringen. 710N'en sitter vel fast i andre enden av N75'en om jeg ikke tar feil. :)

 

CIMG0743.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår