mercedes w201 Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 hei. er det noen som kjenner til turboen som står i volvo s60r, er en kkk turbo. hvor mye hk klarer disse? har hørt det har blitt sakt att de turboene var veldig bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Opp imot 400,noen har jo dradd over det da,men mener peaken ligger på rundt 400,meine æ. E jo litt vrient å få mye info KKK aggregatan,regne med at rene forhandlera tviholder på den. Va noen lumske eksoshus på "nye" K24,som for øvrig kom i 3 oppdateringer. Mvh Jørn http://www.shsperformance.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 er noe sånt jeg har hørt også. lurer på om den stort sett er maxet ut igrunn da, er det noen måte å finne ut om den har mer å gi? kan baktrykket måles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Du kan måle temp ut i fra kompressoren... Desto lenger ut i skogen du kommer,desto høyere temp. Har vel en formel/plansje et sted som viser effektiviteten på en kompressor beregnet ut ifra temp i henhold til trykket den leverer...skal se om jeg finner den igjen. :) Liten vits i å dra den lenger ned enn til 55% effektivitet,da er du i praksis utenfor kartet,og der liker den seg ikke. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Du kan måle temp ut i fra kompressoren... Desto lenger ut i skogen du kommer,desto høyere temp. Har vel en formel/plansje et sted som viser effektiviteten på en kompressor beregnet ut ifra temp i henhold til trykket den leverer...skal se om jeg finner den igjen. :) Liten vits i å dra den lenger ned enn til 55% effektivitet,da er du i praksis utenfor kartet,og der liker den seg ikke. hva trenger man å vite hvor man ligger i kartet? tenker da på om den enda er effektiv eller ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 hva trenger man å vite hvor man ligger i kartet? tenker da på om den enda er effektiv eller ikke Hvis man har trykket og tempen ut av turboen,dvs målt så nære utløpet som mulig på max turtall og belastning,så kan man regne ut effektiviteten i %...desto dårligere effektivitet den får på et gitt trykk,desto varmere blir lufta.. Men det er ikke så lett å måle det nøyaktig under kjøring,dessverre. Sånt man har "Hot Gas Test Stands" til...dvs,hvis man er en turboprodusent. Men måler man med et digitalt meter med tempsensor,så får man ihvertfall en ide... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 jeg har kommet så langt att jeg skal ha ny turbo. har sett på gt3071, gt3076, gt3576 og gt3582. vil ha kulelagrturbo for rask spoolup. jeg ser på kartene på garrett sine sider, men er ikke helt sikker på hvilke som vil passe best. er til en 2.3l 16v motor. noen som har noen formening? si gjerne hvorfor jeg burde bruke de forsjellige typene :) er jo en murlighet meg gt40 serien, men er litt redd den blir for stor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 jeg har kommet så langt att jeg skal ha ny turbo. har sett på gt3071, gt3076, gt3576 og gt3582. vil ha kulelagrturbo for rask spoolup. jeg ser på kartene på garrett sine sider, men er ikke helt sikker på hvilke som vil passe best. er til en 2.3l 16v motor. noen som har noen formening? si gjerne hvorfor jeg burde bruke de forsjellige typene :) er jo en murlighet meg gt40 serien, men er litt redd den blir for stor? Hvilken effekt vil du ha,og hva annet er/skal det gjøres med motoren? Så kan jeg prøve å hjelpe deg på vei... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Hvilken effekt vil du ha,og hva annet er/skal det gjøres med motoren? Så kan jeg prøve å hjelpe deg på vei... effekt runt 500-550hk. er org innmat,toppen er overhalt samt fjernet kanter og ujavnheter i innsugskanaler og eksoskanaler. dette er en 2.3-16v motor hvor coswort har bygget topp. skal være veldig bra flow i disse toppene.er dekomprimerte stempel,660cc dyser. blir justerbare kamdrev eller nye kammer, h-profilråder, custom grenrør og custom innsug, større intercooler, doble bensinpumper og øket bensintrykk. laddetrykket vil ligge på 1.5-1.7bar ca vil jeg tro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 660cc dyser???? hørtes noe lite ut det kansje. En gt3076r kunne vel muligens funka fint til deg hvis jeg husker rett (uten å ha kartet foran meg da). AR .64 eller 63 passer vel greit (husker ikke hvilke av dem som hadde integrert WG) men får se hva bjørn sier. han som kan dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 660cc dyser???? hørtes noe lite ut det kansje. En gt3076r kunne vel muligens funka fint til deg hvis jeg husker rett (uten å ha kartet foran meg da). AR .64 eller 63 passer vel greit (husker ikke hvilke av dem som hadde integrert WG) men får se hva bjørn sier. han som kan dette. 660 dyser skulle vist holde ca akkurat:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 effekt runt 500-550hk. er org innmat,toppen er overhalt samt fjernet kanter og ujavnheter i innsugskanaler og eksoskanaler. dette er en 2.3-16v motor hvor coswort har bygget topp. skal være veldig bra flow i disse toppene.er dekomprimerte stempel,660cc dyser. blir justerbare kamdrev eller nye kammer, h-profilråder, custom grenrør og custom innsug, større intercooler, doble bensinpumper og øket bensintrykk. laddetrykket vil ligge på 1.5-1.7bar ca vil jeg tro Tror nok jeg ville satset på en GT3076R...fordi den gir deg litt mer margin mot surge,og klarer rundt 580-600 hk før det er slutt. Men,hvis du skal opp i litt turtall,og har (lange nok)kammer,innsug med riktige lengder etc til å utvikle bra med effekt på topp,så kan en GT3582R passe. Den klarer rundt 640-660 hk,men er som sagt avhengig av at motoren har frie pusteveier for ikke å surge seg langt inn i døden,siden den har lettere for å gå ut på venstresiden av kartet... Så hvis du ikke skal spore ut eller "mye vil ha mer"-greia,så hadde jeg tatt en 3076R... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Kjøp deg en evo turbo. Da får du bra spool og grei effekt. En gtxxx turbo vil gi mye lag. Skal du ta ut så mye som disse gir må du gjøre noe andre drastiske ting med motoren først. Faktisk mange i usa som bruker disse med god erfaring.. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Kjøp deg en evo turbo. Da får du bra spool og grei effekt. En gtxxx turbo vil gi mye lag. Skal du ta ut så mye som disse gir må du gjøre noe andre drastiske ting med motoren først. Faktisk mange i usa som bruker disse med god erfaring.. Mvh har turbo idag som kan sammenlignes med evoturboen, klarer ikke mere effekt den. så da må det byttes. men bilen er med effektkurven og momentkurven idag utrulig bra til drifting. er ikke noe turbolag med turboen jeg har. men er villig til å ofre litt på bunn for å få mere på topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Tror nok jeg ville satset på en GT3076R...fordi den gir deg litt mer margin mot surge,og klarer rundt 580-600 hk før det er slutt. Men,hvis du skal opp i litt turtall,og har (lange nok)kammer,innsug med riktige lengder etc til å utvikle bra med effekt på topp,så kan en GT3582R passe. Den klarer rundt 640-660 hk,men er som sagt avhengig av at motoren har frie pusteveier for ikke å surge seg langt inn i døden,siden den har lettere for å gå ut på venstresiden av kartet... Så hvis du ikke skal spore ut eller "mye vil ha mer"-greia,så hadde jeg tatt en 3076R... :) orginalt så ligger turtallsperren på 7300o/min, så er vel regnet som en turtallsmotor, slik oppsett jeg har nå mister jeg effekt fra 6000o/min. dette kommer av enten att tuboen ikke klarer å gi mere luft, ekoshuset gir baktrykk, for små intercooler eller att det org innsuget ikke er effektivt nok. alle disse komponentene vil bli forandret. ser ut til att jeg går for gt3076R. med a/r63 eksoshus. dette burde fungere greit tror jeg. har lest kart om og i mente ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.