Gå til innhold

Bensintrykksregulator som ikke gir lite nok bensin...?

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Halla.

 

Driver å hjelper en kamerat med en bmw turbomotor nå, har målt orginale bensintrykket til ca 2,2 bar. Men vi trenger å gjøre så at den får mer bensin og dermed satt på en btr (progressiv trur jeg). Men problemet er at når vi setter på den andre btr'n så får vi minimum 3,1-3,2 bar, det er alt for mye igjen... den går ikke lengere ned uansett hvordan vi skrur på justeringsskruen. Hjelp.

 

Hva er galt ? :S

 

Når man fortsatt har den gamle btr på mens man har på den nye, skal da den nye stå før eller etter fuelrailen ? :S

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bensintrykks regulator skal vel stå etter "fuel railen" så vidt jeg vet.. for den justerer ikke trykket på bensinen inn men mengden/trykket ut i retur..

 

Det gjelder da visst man har begge på også ? (alså uten vakum på den orginale)

 

Da har jeg nok gjort feil. Vi hadde den etter fuelraiden engang tidligere, men da bar etullert bilen, men var nok noe annet da. takk takk folkens

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke hvordan det vil oppføre seg med den orginale på railen jeg men skulle vel ikke ha store saken å si når den står uten vacum/trykk.. kan vel hende at den vil reagere på en måte at den stenger/åpner pga bensitrykket..

 

Etter som jeg har skjønt så vil den orginal bare hindre at trykket ikke går mer ned en det orginale trykket, når den står uten vakum.

 

Lyden i bilen jeg har trudd har vært tenningsbank nå visst seg faktisk å være ifra hjernen, kakler som bare det av den :S

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, jeg er ganske sikker på at hvis du tar av vakumet, så stenger regulatoren helt, altså du vil oppnå det trykket som bensinpumpa klarer å levere inntil den innebygde overtrykksventilen i pumpa begrenser trykket.. kommer vel opp i 3-3,5 BAR da...

 

funker jo sånn at når bilen går på tomgang, er det stort vakum, og lite behov for trykk, så da er den ganske åpen..

 

etter som turtallet stiger, og behovet for bensin øker, stenger den mer og mer... ettersom vakumet blir mindre ved høyt turtall..

 

har du en ny regulator, som er justerbar, så må den vel nødvendigvis byttes ut med den orginale, altså den må passe på galleriet of at dette skal virke sånn som det skal...

 

mitt tips hvis du trenger mer drivstoff, er å heller montere større dyser, fordi du da vil få inn en større mengde ved samme trykk.. å heve trykket er vel bare en billigmåte å øke mengden på ?! eller er det sånn at trykket må økes proposjonalt med større dyser ? ja, det hørtes logisk ut synes jeg...

 

SKYT meg kraftig hvis jeg tar feil, da jeg aldrig har hatt noe å eksperimentert på dette på enda...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, jeg er ganske sikker på at hvis du tar av vakumet, så stenger regulatoren helt, altså du vil oppnå det trykket som bensinpumpa klarer å levere inntil den innebygde overtrykksventilen i pumpa begrenser trykket.. kommer vel opp i 3-3,5 BAR da...

 

funker jo sånn at når bilen går på tomgang, er det stort vakum, og lite behov for trykk, så da er den ganske åpen..

 

etter som turtallet stiger, og behovet for bensin øker, stenger den mer og mer... ettersom vakumet blir mindre ved høyt turtall..

 

har du en ny regulator, som er justerbar, så må den vel nødvendigvis byttes ut med den orginale, altså den må passe på galleriet of at dette skal virke sånn som det skal...

 

mitt tips hvis du trenger mer drivstoff, er å heller montere større dyser, fordi du da vil få inn en større mengde ved samme trykk.. å heve trykket er vel bare en billigmåte å øke mengden på ?! eller er det sånn at trykket må økes proposjonalt med større dyser ? ja, det hørtes logisk ut synes jeg...

 

SKYT meg kraftig hvis jeg tar feil, da jeg aldrig har hatt noe å eksperimentert på dette på enda...

 

 

Jeg tror ikke regulatoren stenger helt, den holder seg nok på det orginale trykket. Vi målte og testet faktisk dette noen dager siden, jeg skrudde litt mye på den justerbare også igår, før jeg visste ordet av det så var trykket på litt over 7 bar :D

 

Etter som jeg mener (kan ta feil) så kan man ha den orginale regulatoren på sålenge den ikke har vakum, da får ikke motoren mindre enn orginalt trykk. Virket som det stemte istad også. Testet å kjøre uten vakum på den orginale regulatoren og skrudde den justerbare på minimum, og bilen fikk fortsatt ganske riktig mengde bensin.

 

Skulle vi montert større dyser mått vi jo truffet helt riktig på mengden bensin dysene hadde gitt ved orginalt trykk, noe som ikke er lett. Da hadde jo heller ikke bilen fått mer bensin ved mer turbotrykk.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du tar bort vakumet fra orginal BTR er den stengt, men den vil åpne når bensintrykket når ca 2,2-2,7 bar siden det er trykket den er lagd for. du må nok fjerne den orginale btr'en helt for å kunne styre trykket som du selv vil.

 

 

Høres riktig ut ja :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale bensintrykkregulatorer(og justerbare) er aldri "stengt", den regulerer uansett.

Når du tar av vakumslangen får du grunntrykket. Grunntrykket er sammme som trykket du har ved atmosfæretrykk i manifolden. Du skal alltid ta av slangen for å regulere grunntrykket, siden trykket på tomgang med slangen på kan variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale bensintrykkregulatorer(og justerbare) er aldri "stengt", den regulerer uansett.

Når du tar av vakumslangen får du grunntrykket. Grunntrykket er sammme som trykket du har ved atmosfæretrykk i manifolden. Du skal alltid ta av slangen for å regulere grunntrykket, siden trykket på tomgang med slangen på kan variere.

 

Da har jeg forstått tinga riktig, takk :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg med kjører med orginal btr som sitter i fuelrail og vacum på den. men overstyrer den med en progresiv i tilleg.. ikke noe problem med det.!! hvordan bmw motor er det..????

 

Er en m106

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår