Gå til innhold

Lekkasje fra statsbudsjettet, dieselprisen skal opp 20 øre literen?

Ranger emnet


opel freak

Anbefalte innlegg

Nei når man ser på det slik er det ikke så mye men setter man det i sammenheng med alle andre avgifter som blir betalt inn og det at de gikk hardt ut for og få folk til og kjøpe diesel biler er dette blodfrekt.
Hva hadde du ventet..?

 

La ogss da si 150kr pr. diesel bil på ett år. Må vel være rundt 300.000 diesel biler i dette landet eller hva?
Husk transportsektoren... de bruker 3-4 ganger mer diesel enn alle de andre tilsammen..

 

Det vil jo si 45.000.000kr ekstra i statskassen og det er jo en betydelig sum synes jeg. Den summen der går sikkert til og ruste opp din lokale eldreomsorg eller lignende vist jeg har skjønt det geniale avgiftssystemet rett.
Jepp. You wish. ;)

 

Litt OT; Skullle man da ikke ha betalt mere skatt i stedefor at vi betaler høye bilavgifter på alt mulig?

 

Jeg bare spør :)

Niks...vi vil ikke ha høyt skattenivå her,for da flagger de store gutta ut...derfor kamuflerer vi skatten under "avgift" og "gebyr" som påvirker de fleste av oss alikevel...sånn som bensin- og diesel-avgift. Dette landet bryter sin egen lov med kun en endring av ordlyd på samme handling,nemlig å innkreve "skatt" eller "avgift"...for vanlige folk er det penger ut okke som. Dvs,dobbelbeskatning,hvilket er forbudt...så sant ikke staten står for det da...da er det plutselig legalt.:shake

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.statsbudsjettet.dep.no/Statsbudsjettet-2008/Artikler/Finanstalen/

-Vi øker dieselavgiften med 20 øre (pluss moms) per liter. Det reduserer en avgiftsforskjell mellom bensin og diesel som ikke har noen miljømessig begrunnelse. Vi øker årsavgiften for dieselbiler uten fabrikkmontert partikkelfilter med ca. 100 kroner per år. Inntektene vi får – og vel så det – bruker vi som følger:

-Vi reduserer årsavgiften for bensinbiler og dieselbiler med fabrikkmontert partikkelfilter med 330 kroner.

-Vi øker vrakpanten for særlig forurensende dieselbiler fra 1500 til 5000 kroner for året 2008

 

Ha, ikke så ille som forventet, spesielt for de med bensinbil eller partikkelfilter så blir det jo en reduksjon!

Men allikevel, først blir dieselbiler billigere etter en litt for rask og ugjennomtenkt innføring av nytt system, og så angrer man seg og setter opp dieselavgiften (og årsavgift).

 

Det som ikke er nevnt er om dette skal ha tilbakevirkende kraft (skal det kun gjelde biler registrert fra 2008?), og hvordan i all verden de vet hvilke biler som har fabrikkmontert partikkelfilter (er dette registrert i motorvognregisteret?)

 

Les mer om bilavgiftene her:

http://www.statsbudsjettet.dep.no/templates/artikkel.aspx?id=15019

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det Faen meg nok.... blir så sinnsykt provosert av de idiotiske påfunnene til de idiotene som sitter på stortinget...

 

verste er at vrken du eller meg eller noen andre kan gjøre noe med det =]

 

Du skjønner i Norge lever man som en saueflokk , man gjøør det man blir bedt om =(

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikken i Norge tvinger lovlydige til å bli kriminelle fordi de vil være individuelle.... Det ser man hver eneste dag. Politikerene ser bare "dumme mennesker som ikke følger strømmen og driver med uhumske aktiviteter vi ikke fikk lov til/ikke tør/ikke skjønner,derfor må de svi"...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller snakk om å sette ned årsavgiften på miljøvennlige biler. I den grad biler kan kalles miljøvennlige. De mest miljøvennlige bilene er vel slike som Toyota Prius og Ford Focus Flexifuel. El-biler er allerede fritatt for årsavgift.

 

Årsavgiften for bensin- og dieselbiler går sikkert opp de vanlige 3-5%.

 

Eller ikke

artikkel.php?artid=173407

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller snakk om å sette ned årsavgiften på miljøvennlige biler. I den grad biler kan kalles miljøvennlige. De mest miljøvennlige bilene er vel slike som Toyota Prius og Ford Focus Flexifuel. El-biler er allerede fritatt for årsavgift.

 

Årsavgiften for bensin- og dieselbiler går sikkert opp de vanlige 3-5%.

 

I flere nye tester bruker mange nye dieselbiler mindre drivstoff i snitt enn det prius bruker... :roll:

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår