Gå til innhold

Lekkasje fra statsbudsjettet, dieselprisen skal opp 20 øre literen?

Ranger emnet


opel freak

Anbefalte innlegg

nå er det Faen meg nok.... blir så sinnsykt provosert av de idiotiske påfunnene til de idiotene som sitter på stortinget...

OK gutter og jenter, vær så vennlige, kom med helt konktrete seriøse forslag for hva vi skal gjøre med dette...

 

Selv har jeg veldig lyst på en demonstrasjon forann tinget eller noe, ikke bare for dieselprisene, men for alle de andre idiotiske forslagene og vedtakene som blir tatt langt over hodet vårt, uten at vi har noen som helst mulighet til å protestere, eller foreslå endringer.

 

Det jeg ønsker å foreslå er som sagt en demonstrasjon forann stortinget, får sikkert med flere bilklubber på dette også.

 

Forresten så tjener staten nok på meg fra før, om de ikke skal sette enda flere avgifter.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D som irriterer meg mest er når man arresterer politikere på dette med at avgjørelser tas bak ryggen på oss velgerne, så svarer de med at da må man bli aktive i politikken selv, og tale sin sak. altså.. i et demokrati, folkestyre, må man være politikker for å ha noe å si i politikken?

 

nei, forlat d synkende skipet, sverige here i come!

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 øre/liter tilsvarer ca 150 kr hvis man kjører 15 000 km i året. Ojojoj, for en økning! 2% økning i drivstoffprisen er det samme som andre priser stiger.

 

Avsette finansministeren og flytte til Sverige? Tydeligvis sitter det smartere folk i Stortinget og Regjeringen enn de som freventerer bilforumet.no.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsavgiften på dieselbila`n skal vel opp og?
Det er heller snakk om å sette ned årsavgiften på miljøvennlige biler. I den grad biler kan kalles miljøvennlige. De mest miljøvennlige bilene er vel slike som Toyota Prius og Ford Focus Flexifuel. El-biler er allerede fritatt for årsavgift.

 

Årsavgiften for bensin- og dieselbiler går sikkert opp de vanlige 3-5%.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 øre/liter tilsvarer ca 150 kr hvis man kjører 15 000 km i året. Ojojoj, for en økning! 2% økning i drivstoffprisen er det samme som andre priser stiger.

 

Avsette finansministeren og flytte til Sverige? Tydeligvis sitter det smartere folk i Stortinget og Regjeringen enn de som frekventerer bilforumet.no.

 

Nei når man ser på det slik er det ikke så mye men setter man det i sammenheng med alle andre avgifter som blir betalt inn og det at de gikk hardt ut for og få folk til og kjøpe diesel biler er dette blodfrekt.

 

La ogss da si 150kr pr. diesel bil på ett år. Må vel være rundt 300.000 diesel biler i dette landet eller hva?

 

Det vil jo si 45.000.000kr ekstra i statskassen og det er jo en betydelig sum synes jeg. Den summen der går sikkert til og ruste opp din lokale eldreomsorg eller lignende vist jeg har skjønt det geniale avgiftssystemet rett.

 

Ltt OT; Skullle man da ikke ha betalt mere skatt i stedefor at vi betaler høye bilavgifter på alt mulig?

 

Jeg bare spør :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselprisene kommer uansett til å stige i årene som kommer, og bensin vil bli billigere. Begge produktene utvinnes nemlig fra den samme råoljen, og etter crackingen i oljeraffineriene utgjør hvert produkt sin spesifikke andel av totalmengden. Hittil har det vært etterspørselen på bensin som har presset oljeprisene oppover, og diesel har vært et billig biprodukt. Men ettehvert som det blir flere dieselbiler enn bensinbiler så vil det være dieselproduksjonen som tar over som prisdrivende produkt, og bensin vil da bli et billig biprodukt. Endringen vil skje i løpet av få år, allerede nå koster diesel nesten like mye som bensin.

kilde: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 øre/liter tilsvarer ca 150 kr hvis man kjører 15 000 km i året. Ojojoj, for en økning! 2% økning i drivstoffprisen er det samme som andre priser stiger.

 

Avsette finansministeren og flytte til Sverige? Tydeligvis sitter det smartere folk i Stortinget og Regjeringen enn de som frekventerer bilforumet.no.

Nåja... kjører man en liten fjert som går Oslo-Trondheim på en Fanta-boks er økningen ikke spesielt kritisk. Men lastebilfolket da..? De kjører ikke 15000 i året. Heller i uka. Og ikke får man en 14-liters,550hk's turbo-V8 til å dra 0.3 på mila heller med 35 tonn bakpå over Haukeli... Ok,greit for staten som drar inn kroner,men det fucker opp for menigmann...spesielt hvis "menigmann" vil fortsette å drive (små)industri og frakte ting i dette landet...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår