Gå til innhold

Trøbbel med liksom-Focus....

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha bilen min inn på verkstedet for sjekk snart...med delvis defekt starter, delvis defekt girkasse og helt utslitte framdekk (håper at de tar den siste på garantien).

 

Var innom Bilia på Hamar og en der nevnte at det er flere som har hatt problemer med starter på 1,6 diesel, det begynner med at den tanner over når det er kaldt og etterhvert så vil den ikke over hodet... Jeg har også hørt om minst en til som har problemer med 3. gir (vanskelig å få den i gir/den detter ut igjen), dette er på en ny S40, så det er samme motor og drivverk. Jeg synes at det lukter M5P-problemer (fase1 S/V40-girkasse)... :(

 

Det er utrolig at en bil som ikke en gang har gått 30 000 km skal få slike feil... :puke:

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Så på et svensk tv-program her en kveld. der var det noen folk fra Volvo som sa nettop at de hadde problemer med 1,6 litrene i c30, v40 og v50'n. Og at det var en produksjonsfeil og at det skulle gå på garantien.

Nissan Silvia S12 CA18DET edition.(Prosjekt) http://www.nccn.no

Volvo 850 2,5l 5syl sedan (Bruksbil)

www.namsosgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har vært borti litt trøbbel på startere på ganske nye s40 og v50 Diesel... Ligger melding på dette i volvos system. Ikke hørt så mye om motorproblem bortsett fra EGR ventil som kødder litt på noen, den soter igjen og resulterer i ujevn gange, dårlig drag, og i værste fall stopp...

En del 05 og nyere v50/s40 har også kommet med feil hjulinnstillinger også. Mulig dette har blitt bedre på 07/08..?

Sliter C30 dekkene bak og, eller bare foran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dekka halvparten av 4-hjulskontrollen, men ikke dekkene til nesten 3000 kr/stk... :( Feilen var minus 3-4 grader spissing.

 

Starteren min ble byttet, men girkasseproblemene nekter de for. :(

 

Bilen har forresten snart gått 45000 km :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dekka halvparten av 4-hjulskontrollen, men ikke dekkene til nesten 3000 kr/stk... :( Feilen var minus 3-4 grader spissing.

 

Starteren min ble byttet, men girkasseproblemene nekter de for. :(

 

Bilen har forresten snart gått 45000 km :D

 

3-4 grader spissing?? det begynner å bli mye! For at de skal dekke både dekk og hele firehjuls kontrollen må vel det bli utført innen første service mener jeg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår