Gå til innhold

Poll: EStuning og 200sx-saken

Ranger emnet


Mr Deej

Er riktig av trimfirmaer å hjelpe myndigheten i effektmålling  

52 stemmer

  1. 1. Er riktig av trimfirmaer å hjelpe myndigheten i effektmålling

    • NEI - De burde nekte politiet når de spør
      24
    • Ja - De tjener jo penger
      3
    • Ja - I denne saken gjorde ES riktig ettersom de tilsynelatende fikk målt lavere effekt enn reelt
      26


Anbefalte innlegg

Hvorfor er dere VACN folket så utrolig redde for at folk skal finne ut om denne saken? Jobber dere i ES alle mann?

 

Det er vel heller bileier som burde være redd for at du drar frem reele tall i søkelyset.

 

Og synes det er synd at ES skal bli dratt ned i gjørma pga antagelser og pga fakta blir tilbakeholdt. Det virker nesten som du har en privat agenda her, så ivrig som du er med dette korstoget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Es har faktisk sitt på det tørre her. de har faktsik gjort eier av bilen en tjeneste og spart han for endel hester.

 

Eier av bilen burde egentlig ikke lagd denne saken større enn det den er, han har driti seg ut og det får han ta konsekvensene for.

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker ikke som at est har gjort noe galt utifra hva jeg leser her. det er vel heller bileieren som har vært dum og trimmet en bil som er registrert etter 1996 uten og betale avgifter for det..og nå sitter han i saksa....kommer sikkert til og bli mer av dette fremover...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det er kjipt at bileier må betale avgift, men helt enig i at ES har sitt på det tørre, som det er påpekt mange andre ganger her har de faktisk spart bileier for noen kroner da bilen hadde havnet på en eller annen rulle uansett.

 

All sympati til bileier, men trimmer man bilen så er man også fullstendig klar over at man gjør noe ulovlig hvis man ikke godkjenner - og man er også klar over at det finnes en risiko for at man blir tatt, og må betale. Er man villig til å ta den risken, så trimmer man. Er man ikke villig, så kjøper man seg ti år gammel bil og godkjenner gratis :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette si at man kan importere en bil, bremse den og så bruke bremseresultatet som godkjenningsgrunnlag når det kommer til effekt, istedet for det fabrikken oppgir?

 

Litt pussig at staten går til en privatperson for å få målt opp noe. Alt annet skal jo være regulert og kontrollert i hytt og pine, men en bremsebenk trenger altså ikke samme sertifisering fra det offentlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette si at man kan importere en bil, bremse den og så bruke bremseresultatet som godkjenningsgrunnlag når det kommer til effekt, istedet for det fabrikken oppgir?

 

Nei det går ikke, ihvertfall ikke flere hundre hk over original effekt, tviler også på at dette er mulig med lite effekt.

 

De som burde tas i denne saken er BT etter det jeg har skjønt... Bygge opp igjen en bil som er kræsjet! Burde sette en advokat på saken fort som f...

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det går ikke, ihvertfall ikke flere hundre hk over original effekt, tviler også på at dette er mulig med lite effekt.

 

De som burde tas i denne saken er BT etter det jeg har skjønt... Bygge opp igjen en bil som er kræsjet! Burde sette en advokat på saken fort som f...

Hvorfor skal ikke BT få bygge opp en bil de mener er ulovelig trimmet å kan til en ulykke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det går ikke, ihvertfall ikke flere hundre hk over original effekt, tviler også på at dette er mulig med lite effekt.

 

Du misforsto nok. Tenkte hvis man importerer en ganske ny bil, helt original, hiver den på rulla og får et lavere resultat enn fabrikanten oppgir og bruker det som grunnlag ved utregning av engangsavgift. Siden rulla til ES og bjørnstad tydeligvis er god nok dokumentasjon i slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke BT få bygge opp en bil de mener er ulovelig trimmet å kan til en ulykke?

 

Hvilke sikkerhet har man for at BT bygger opp bilen i den korrekte standen bilen var før ulykken? Kommer jo selvfølgelig ann på hvor skada bilen var.

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden rulla til ES og bjørnstad tydeligvis er god nok dokumentasjon i slike tilfeller.

 

Men før bileier har fått avgiftskravet i posten er det vel ingen som vet sikkert at BT bruker rulla til ES som dokumentasjon? Jeg vil jo tro at dette kun blir en del av det i så fall, og at de sørger for å ha flere papirer å slå i bordet med?

 

Det blir uansett veldig spennende å følge denne saken videre, jeg vil tro utfallet kan ha mye å si for de som har eller vurderer å trimme.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eieren har satt en meget kjent advokat på saken,som er oppegående på motor og bil,så det skal bli spennende å se hva som skjer. Jeg kjenner eieren,som forøvrig er en meget hyggelig figur. Ellers må jeg si att man må tenke seg om før man driver festkjøring med sånne biler,er egentlig bare eieren som hører til bak rattet på sånn type bil.

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår