Gå til innhold

Poll: EStuning og 200sx-saken

Ranger emnet


Mr Deej

Er riktig av trimfirmaer å hjelpe myndigheten i effektmålling  

52 stemmer

  1. 1. Er riktig av trimfirmaer å hjelpe myndigheten i effektmålling

    • NEI - De burde nekte politiet når de spør
      24
    • Ja - De tjener jo penger
      3
    • Ja - I denne saken gjorde ES riktig ettersom de tilsynelatende fikk målt lavere effekt enn reelt
      26


Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. er bra om de får vekk bilersom er ulovlig tunet.. dvs, de som skrur opp trykk og slik og kjører med langt over hester bilen er godkjent og forsikret for..

 

2. jævlig dumt om de først selger utstyret, justerer bilen og gjør alt lovlig slik at bilen blir lovlig på veien..for å så, på befaring fra BT, skrur opp trykket så bilen kjører på max trykk og pumper ut mer hester enn den i virkeligheten blir kjørt med..

da blir man jo stående der som en idiot og bare lure på hvorfor man blir straffet for at en motor KAN ha 400 hester, mens man egentlig bare kjører med si 300..

 

bare så dt er sagt, jeg har ikke noe mot biler med masse hester som leker på veien, men er en fordel at bilen er lovlig og er rett forsikret.. ellers blir det et helvete å få igjen penger ved evt ulyker og slik.. og skulle man være så uheldig å kjøre på noen som blir alvorlig skadet for livet, så vil jo ikke denne få et øre for det da bilen hadde si 200 mer hester enn hva forsikringselskapet viste om.. er utrolig hvor firkanta slike firmaer er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å quote hva ES Tuning selv har sagt på VACN-forumet;

Hei!

 

Etter å ha snakket med de som har bygd motoren, ble de veldig skuffet over tallene....

 

Vi tok oppdraget etter mye mas fra biltilsynet, som ligger litt borti veien her. Vi spurte biltilsynet om hvorfor ikke bjørnstad kunne ta bilen, og fikk til svar at Bjørnstad var inhabile. - Hvis ikke vi tok jobben, ville bilen blitt tatt ett annet sted. - Eieren hadde vært i saksa uansett.

 

Biltilsynet hadde reparert bilen for å få den kjørbar igjen. - Biltilsynet ville egentlig montere intercooler, men vi fikk snakket dem fra det, så bilen ble benkkjørt uten intercooler. - Vi har ikke rørt en skrue på bilen, kun spent den opp på benken og kjørt.

 

Med tanke på potensiale i bilen, bør eieren være godt fornøyd med at vi fikk til såpass lite effekt på rulla! Rulla vår er ny i mai, og har rykte på seg for å være den mest korrekte i verden. - uten lotto tall!

Det finnes ca 1500 slike dynobenker i Usa.

Og vi har ingen planer om å benke biler som blir tauet inn for vanlig teknisk. - Heller ikke rapportere om andre biler.

 

En god tanke er få ordnet seg justerbart trykk, som ikke er synlig.

 

Hele dette hylekoret begynner å bli latterlig. Eieren må her selv ta ansvar for sitt eget motorbygg og sin egen idiotkjøring.

Helt feil ende og skylde på ES, som på oppdrag for BT kun benket effekt i bilen som BT selv hadde fått bygd opp. Sier seg selv at bileier satt med opptil flere skjegg i postkassa før ES kom inn i bildet. Tror dere utfallet av dette hadde blitt noe annerledes uten ES? Tipper det isåfall hadde blitt dyrere for 200-eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke har fått med seg saken.

 

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?f=3&t=38603

 

Synes du det er riktig av EStuning og andre tunere å stille opp på denne måten? Altså de trimmer bilene med 1 hånd også hjelper de politiet med andre hånden?

 

Hvem er det som egentlig trimmer da, er det ES som gjør en jobb de får betalt for, eller er det bileier som betaler ES for å gjøre jobben? (Og som har Ansvaret for at bilen er i forskriftsmessig stand?) Dette blir for dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes ikke du fikk nok oppmerksomhet på det andre forumet du la ut denne pollen på skjønner jeg?

 

Det eneste du bidrar til er mer oppmerksomhet rundt noe som egentlig bare er en fillesak, og som kanskje nå fører til en ny bremsing..

 

VACN forumet stengte jo likesågodt hele pollen. For så å bli åpnet dagen etterpå.

 

Hvorfor er dere VACN folket så utrolig redde for at folk skal finne ut om denne saken? Jobber dere i ES alle mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi noen i satans vegvesen har internetttilgang og leser nettforum og bremselogger..du skjønner ikke at du gjør enkeltpersoner en bjørnetjenste her?

 

Skjønner forøvrig ikke poenget med å legge ut en poll på ett forum der det ikke har vært noen diskusjon på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi noen i satans vegvesen har internetttilgang og leser nettforum og bremselogger..du skjønner ikke at du gjør enkeltpersoner en bjørnetjenste her?

 

Skjønner forøvrig ikke poenget med å legge ut en poll på ett forum der det ikke har vært noen diskusjon på saken.

 

Ta heller å gå tilbake til VACN med deg a..

Er det mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller å gå tilbake til VACN med deg a..

Er det mulig...

Haha. Saklig!

 

Skjønner ikke hvordan du kan tro at denne saken ville fått ett annet utfall hvis ES ikke hadde bidratt her? Tror du BT bare hadde sagt "Jaja, da får vi bare droppe dette da?" Sier jo seg selv at det er noe spesielt inn i bildet her, siden BT faktisk bygger opp bilen igjen.

 

Og når du i tillegg fremstiller sakens å skeivt som du gjør i din første post her, så er det jo tydelig at du higer veldig etter å få "rett" i denne saken. Hadde jo vært intressant å sett hva utfallet av pollen hadde vært om du i det minste hadde vært en centimeter saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LA meg se om jeg har skjønt casen helt,

 

En person har trimmet bilen sin uten og godkjenne

Han kræsjer bilen i for eks høy fart

BT vil vite effekt og skrur så bilen sammen igjen, har de fått tilatelse til dette?

 

De vil bremse bilen for og få effekt, de velger da et annerkjent firma som har strenge verdier, dette firmaet tar så på seg jobben ( uten og gjøre noe annet en og faktisk kjøre en test og få effekten lavere en det den i utgangspunktet var )

 

Jeg synes at ES har sitt på sitt tørre, det er godt at de har streng rulle og ikke noe lotto rulle.

 

ES bør derfor ikke lastes for at eieren av bilen har fått et krav om hk avgift.

 

Husk at dere er selv skyldige i og montere \ få delene montert på deres egne biler, skriver om det på et offendtlig forum, BT gjør bare jobben sin, meget godt, og i dette tilfellet var det vel en mistanke om uregistrert trim?

 

 

Skjønner ikke hva som egentlig er problemet.

En person har gjort noe han ikke har registrert og godkjent, blir tatt for det, og firmaet som blir pålagt om og måle effekten får "tyster stempel" av folk som ikke har noen relasjoner eller erfaringer med saken eller firmaet.

 

Just my 2 cent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår