Gå til innhold

Black Panther: '72 VW Boble 1600 - Fra skrot til skatt!!

Ranger emnet


Black Panther

Anbefalte innlegg

unneberg bil i tønsberg. Veldig greie karer:), vw service(de er ikke så billige.

 

Du burde melde deg inn i en boble klubb. Får rabatter + du får tilgang til delelagre som klubben driver. og en god porsjon hjelp. trivelig miljø.

 

Tusen takk- det skal jeg gjøre:)

 

I dag har jeg fått skrudd av deler ( som sikkert har sitti urørt de siste 30 åra...), så nå er det bare litt igjen, så kan jeg starte å sveise å pusse:)

Her er bilder- http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/4541

 

Hørte med Hot Shop i trøkkstad at ferdige bredda sjermer kosta ca 1600 pr- er det god pris?

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var ikke aller verst nei. Vanlige repro skjermer koster jo det samme, hvis ikke mer.

 

Skal du ta karossen av understellet, eller er den ikke så ille at det trengs?(kanskje best å la være) hehe, for ikke å bli skremt:tannløs:

 

Man finner jo stadig mer krokan enn man ønsker.:oohh

 

Jeg har skjønt det...huff..

Hadde han på bokk og tok en god titt- så en del gufs under og i stigtrinna, og noe under dørene.. men utenom det var den ganske fin:hide

Har fått en god tektylbehandling en gang også, pluss at år i garage har nok reddet den fra det værste:happyhappy:

 

Så jeg tror forløpig jeg holder meg i den godtroen...:uhhmmwhat?:

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne.. hvis du gir den en skikkelig paint job og andre job'er.. Hvor mange timer med jobb risikerer du å ødelegge om du etter et år eller tre finner ut at du skal gå over bunnplata alikevel? Jeg har aldri sett hvordan man løfter av skallet så jeg aner ikke hvor skånsomt det kan gjøres..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne.. hvis du gir den en skikkelig paint job og andre job'er.. Hvor mange timer med jobb risikerer du å ødelegge om du etter et år eller tre finner ut at du skal gå over bunnplata alikevel? Jeg har aldri sett hvordan man løfter av skallet så jeg aner ikke hvor skånsomt det kan gjøres..

Vell her skal ingen timer gå til spille, så jeg skal gå grundig over det meste:)

Jeg regner med at det ikke er så ille å bære av karosseriet, siden de fleste sier så.. Vi får se hva vi støter på:hide

 

Foresten, jeg lurer på å sveise på breddig selv, istedet for å kjøpe glassfiber? dette gjelder kunn bakskjermene...

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk glassfiber... sveis bredding på bakskjermene, og så knekker du til plater og lager stigtrinn av de. Jeg gjorde det på roadsteren jeg bygde for noen år siden, men jeg bredda forskjermene med 6 cm og bakskjermene med 10cm plateremser. Kjørte da med 285 dekk på 10,5" felg bak.

 

Takker , takker- skal huske den der du:happyhappy:

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortsatt å skru uten å si ifra Maria?

Jeg tror nok du bør sveise bredderne ja, er fort for at glassfibern blir stygg når tiden går, sprekker i sparkel o.l.

 

 

PS: Nå er det jeg som er så heldig å være "husmekaniker'n", skal bli spennende å se hva maria har planer om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigbrett må jo lages og knekkes av alu-dørkplate:)

 

Håper ikke denne bilen skal spekkes med alu-dørkplate...

Kjenner jeg maria rett, så blir dette en ganske ubrukelig bil;) kun til å cruise fra treff til treff i...

 

Lakke stigtrinna i samme som bilen seff, med et par fotspor på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke denne bilen skal spekkes med alu-dørkplate...

Kjenner jeg maria rett, så blir dette en ganske ubrukelig bil;) kun til å cruise fra treff til treff i...

 

Lakke stigtrinna i samme som bilen seff, med et par fotspor på!

 

Du er god du mekkærn min:D

 

Ja, denne bilen blir nok mest for show osv, så her blir det mye rart!! Skal høre med en om å sveise på noen plater...det blir nok det peneste ja...;)

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det skal være en showbil, så løft av karossen.

da finner du alt. (huff håpe på at et ikke er mye)

 

Det er ikke noe vanskelig å løfte det av, bare man husker alle skruer. dog litt vanskeligere enn tidlgere modellene boble med puma(?) forstilling. altså den forstillinga som sitter i ramma. På 02-03 så er det McPherson forstilling. Da må man så og si demontere det meste i forstillingen for at karossen skal løsne problemfritt.

 

Også er det fint hvis man har 4 stk medhjelper for å få det pent av, uten å ødelegge for mye.

 

Lykke til:)

 

Åssen er støtfanger festene btw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det skal være en showbil, så løft av karossen.

da finner du alt. (huff håpe på at et ikke er mye)

 

Det er ikke noe vanskelig å løfte det av, bare man husker alle skruer. dog litt vanskeligere enn tidlgere modellene boble med puma(?) forstilling. altså den forstillinga som sitter i ramma. På 02-03 så er det McPherson forstilling. Da må man så og si demontere det meste i forstillingen for at karossen skal løsne problemfritt.

 

Også er det fint hvis man har 4 stk medhjelper for å få det pent av, uten å ødelegge for mye.

 

Lykke til:)

 

 

 

Åssen er støtfanger festene btw?

Takker og bokker for den- skal sende det videre til mine medhjelpere..:)

 

Støtfanger festene? De var to bolter på hver side av fangeren, fire på hver- under og bak panseret...om det var forstålig...?

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår