Facedown Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Gått til innkjøp av en 740 turbo, for 8000,- :D. skal hente den til uka, gleder meg som en unge. (eg kjørernå en lada med 75 hester). :P Den lader for tiden ca 0,9 bar. selgeren sa kilo, men han mente antagelig bar :P. Uansett, på 0.9 bar tiåpper han det sitter 250-260 HK i den, om man skru den opp til 1,5 menre han at den kjører åp ca 300 HK.. MEN, da vil jo ikke motoren holde noe særlig lenge, side den ikke får nok bensin. Noen som vet om noen bra side, eller evt. bra bedrifter som driver med salg av holdbare volvo motor deler?.. :). Planen er og bygge en 3-400 HK motor som kan brukes litt, og som holder..:P Og forresten så trenger jeg en bakaksling, en komplett en.. Noen som har en til overs?.:P Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hvilken motor står i bilen? 230et eller 230fk/ft? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 hehe, det aner jeg ikke..:P Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Tror det er litt optimistiske effektberegninger ute å går her. 1.2 bar og A-kam er vel rundt 220hk. Så en b23*ET på 0.9 er neppe 250-260hk. 1.5bar på b230et bunn varer neppe særlig lenge det heller. Original-intercooleren sprekker også når man passerer 1 bar ladetrykk. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 En chippet 23/230 org. turbomotor skal ifølge chippusherne gi ca. 230hk på 0,8 bar/kilo med oppgradert eksos og sef. større filter moohahahaa.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Jeg snakker derimot om hva som faktisk er blitt målt, og ikke står på noens skryteside. Låner bremsepapirene til Radial litt: 931hPa er FYI 0.93bar. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Bremsepapirer er alltid flott men gjelder ikke som referanse.. ellers så savner jeg en viss avslappet holdning og tildels utviklet humoristisk sans fra forumets brukere... men det må være mye løgn blant distrubitører av chips der ute siden de fleste lyver såpass uavhengig av hverandre og allikevel treffer samme effektverdi på utlovt effekt ... driter nå en lang marsj egentlig siden effekt er så mye mer enn verdien som står på papiret! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 men er alikevel effekten på papiret en må gå utifra, da det er noe vi alle felles kan se på.. om en sier det GÅR SOM FAEN, vil jo andre si at det går som ei bøtte sjit.. noen sier at motorkarekteristikken er helt 100, mens andre syns det er ufyselig.. på et bremsepapir kan alle lese ut det som er intresant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Ja, har noen LEST innlegget mitt her?.. Jeg spurte etter trimdeler.. ikke etter en effekt diskusjon.. Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbodude Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Jeg har en T-5 racekam med justerbart kamdrev til salgs. mvh Per Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmi Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Halla! Har en 740. Lurte på hvor du fikk tak i de lyktene! Syns de var råe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Tror det er litt optimistiske effektberegninger ute å går her. 1.2 bar og A-kam er vel rundt 220hk. Så en b23*ET på 0.9 er neppe 250-260hk. 1.5bar på b230et bunn varer neppe særlig lenge det heller. Original-intercooleren sprekker også når man passerer 1 bar ladetrykk. Den tåler mer enn 1 kilo trykk, min går på ca 1,1 når det gassest, 1,4 kilo om jeg klampern i bånn men den går ikke noe særlig fortere så jeg sparern helst for det. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Nå har vel du allerede sagt at du kjører på fk bunn... Som er litt sterkere enn et bunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Nå har vel du allerede sagt at du kjører på fk bunn... Som er litt sterkere enn et bunn. Tenkte på Intercoolern jeg da... Din wannabe Volvo driver grinchy Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg