Gå til innhold

Hva jobber dere med (innen transport osv)

Ranger emnet


tikkanen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ganske rart det der me at noen har disp på kjøre hviletid.F eks de som brøyter unnslipper hele kjøre hviletiden :) og kan kjøre hele nettene og sammtidigt måtte gå på jobb etterpå :).

 

Men for deg som ikke har funne ut ka du vil kjøre begynn med tippbil da. :) Det eg gjere kjøre volvo 420 :) lei av lasten så tipper du den bare :) hverfall viss biltilsyne er i nærheten :)

 

ikke fult så gale men kan si d sånn att jongeltelegrafen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke lastebil til daglig, men kjører kranbil for fattern i helgene og ferier og så har jeg no helgevakter for Nærmeste Falck Bilbergern her.

 

Kranbil er tingen, ikke en dag som er lik og masse utfordringer, må vetta hva du gjør når du skal heise et piano inn tel en kar oppi ei blokk eller har en båt tel noen årslønner hengenes i krana.

 

Falck kjøringa er også ganske grei, ikke alltid like stas og rydde opp etter ulykker da.

 

Har litt trua for og kjøpe egen bil, men koster bra med kroner, beste er vel og være ansatt ett sted, hvis betingelsene er bra såklart, men jævli greit og væra egen sjef å.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske rart det der me at noen har disp på kjøre hviletid.F eks de som brøyter unnslipper hele kjøre hviletiden :) og kan kjøre hele nettene og sammtidigt måtte gå på jobb etterpå :).

 

ikke nå lenger vel? hørte noe om at brøytebiler måtte følge kjøre\hviletid nå som alle andre.. (som ikke har fått disp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke lastebil til daglig, men kjører kranbil for fattern i helgene og ferier og så har jeg no helgevakter for Nærmeste Falck Bilbergern her.

 

Kranbil er tingen, ikke en dag som er lik og masse utfordringer, må vetta hva du gjør når du skal heise et piano inn tel en kar oppi ei blokk eller har en båt tel noen årslønner hengenes i krana.

 

Falck kjøringa er også ganske grei, ikke alltid like stas og rydde opp etter ulykker da.

 

Har litt trua for og kjøpe egen bil, men koster bra med kroner, beste er vel og være ansatt ett sted, hvis betingelsene er bra såklart, men jævli greit og væra egen sjef å.

 

Hvordan er det med bilbergning? Hva kreves av kurs/førerkort? Tenker da på tungbergning f.eks?

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengs ikke no beviser for og kjøre bilberger, ikke noe mer enn vanlig førerkort for den type bil du kjører.

Fins jo bergningskurs som går over noen dager, men er ikke noe krav til det.

 

Tror ikke det er så lett og bli ansatt på en tungberger uten noe særlig erfaring ifra bilberging tidligere og så er det jo kjekt og ha litt bakgrunn enten ifra transport eller ifra bil på en eller annen måte.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg ikke si noe om for det er jeg ikke helt sikker på.

Veit ikke åssen det er på tungbergern, men trenger ihvertfall ikke hengerlappen på mindre bilbergere for og ha biler hengende i brilla.

Jeg har hele regla på førerkortet så har aldri tenkt over det.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Det skal jeg ikke si noe om for det er jeg ikke helt sikker på.

Veit ikke åssen det er på tungbergern, men trenger ihvertfall ikke hengerlappen på mindre bilbergere for og ha biler hengende i brilla.

Jeg har hele regla på førerkortet så har aldri tenkt over det.

 

Dette er det mye diskusjon om i bilbergingsmiljøet nå om dagen. om det er lov å ha bil i brilla uten CE..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får begynne og kjøre melk for Tine/ ell lignende. Og da mener jeg ikke supleringsbiler som kjører mellom meierier og på flate marka ;)

 

Kjører selv gårdstankbil og og det er faen meg morro! Ikke 1 dag som er like! (vertfall ikke på vinteren) hender seg nok at jeg blir smålei når man ligger på blankisen som antakelig har 1 cm med vann oppå. Men store utfordringer og fine dager!

 

Har fritak fra kjøre og hviletid fram til våren en gang, men da er det vist slutt for oss også ;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår