slitenvolvo Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Fikk en ide om å helle brukt motorolje ned i rammevangene (noe som er vanlig rustområde på volvo 740) etter hvert oljebytte. Tette dreneringshullene med noen plugger, og tømme det etter en dags kjøring eller noe slikt. Er dette en god eller dårlig ide? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Fikk en ide om å helle brukt motorolje ned i rammevangene (noe som er vanlig rustområde på volvo 740) etter hvert oljebytte. Tette dreneringshullene med noen plugger, og tømme det etter en dags kjøring eller noe slikt. Er dette en god eller dårlig ide? Dårlig! Brukt motorolje inneholder mye annet enn olje. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Er selvsagt meningen å levere den inn etter at jeg er ferdig med den. Eller er det noe som er korrosjonsfremmende i oljen, Reodor? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Ja, det var det siste du skrev jeg hadde i tankene. Vi får søke litt rundt og finne ut litt mer spesifikt hva den inneholder. Men jeg vil anta at svovel inngår. Og vann. Andre ting? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Her står det litt: http://www.apcpettersen.com/Milj%F8.htm Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Her på huset tappes oljen av bilen min, og så tømmes den rett i en annen bil. Der trenger man ikke tappe av oljen, den forsvinner av seg selv, fint fordelt ut i tr.heimslufta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Heller det på redskapen når den settes inn for vinteren... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Her på huset tappes oljen av bilen min, og så tømmes den rett i en annen bil. Der trenger man ikke tappe av oljen, den forsvinner av seg selv, fint fordelt ut i tr.heimslufta. Kjører du på spillolje? Fortell mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Det er egentlig en bensinmotor, men med litt "romslige" klaringer så går det med litt olje også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Her på huset tappes oljen av bilen min, og så tømmes den rett i en annen bil. Der trenger man ikke tappe av oljen, den forsvinner av seg selv, fint fordelt ut i tr.heimslufta. hehe.. det er ikke tilfeldigvis en audi vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Husker morfar fortalte at han tappet olje inn i f.eks kanalen før.. kjørte litt frem og tilbake/opp og ned sånn at olja fordelte seg litt og så tappet det av igjen :) Fungerte visst bra det ! Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Noen fyller det jo på å blander med diesel. Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 gi den til meg så heller jeg den på tanken :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Huff... brukte spillolje som "tynner" for grease som jeg brukte til rustbeskyttelse på innsiden av dørplata... Etter alt å dømme som mr. felgen her sier er det på tide å åpne døra igjen og fjerne det igjen og smøre det inn med noe annet... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 spillolja er bare å helle rett på tanken. 240 går like fint på 4 liter olje, 10 liter diesel og resten i bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg