DelPiero Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Kompis skal kjøpe seg bil i denne prisklassen. Noen som har noen forslag? Helst med begrunnelse for forslaget da:) På forhånd takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Nissan Micra 1.3i! Fordi du får en 95-97-modell til 15-20k, og du får bolt on turbokit til 12-13.000! :D Alternativt en eller annen veteranbil som ikke gir staten for mye inntekter. Sørg uansett for å kjøpe 95-modell eller eldre pga reg.avg. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Kommer vel an på hva han har "bruk for" i en bil det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Opel Omega. stor og trygg. med litt motor går de bra, bakhjulstrekk (vintern kommern nå ;) ) Og at kjørekomforten er helt rå en i en omega. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Sæther: da kan han jo like gjerne kjøpe bilen min. Større plass (iallefall i baksetet), mer utstyr enn cd-utgavene, ikke langt unna omega3000 i prestanda osv ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Bør være større en enn Micra da:) Omega vurderes ja, men det koster litt hvis man skal ha med litt motor som du sier Sæther. Er det A elller B du tenker på? eller begge deler? Braseth: Liker bilen din,men bruker kanskje litt mye bensin?? Audi 80 som har gått 250 000 hva mener dere om det evt? 29000 kr Er en 94 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 bmw 325, 528, 535, spytter han i litt mer får han m535. 80talls 7serie med litt fiks, hvorfor ikke kjøpe kvalitet med en gang? 325 er hvertfall lett å få tak i deler til. opel omega er pikk og pung.. grunningen skinner lett igjennom når en får litt riper uten metallic lakk (og metalliclakk får vi ikke på så gamle biler gjør vi vel?) de ser stygg ut, og blir ikke bedre med styling, og tåler ikke juling. i tilfelle oljeforsvinning.no.. forstår ikke hva folk ser i opel utenom classicerne.. Siter - bmw 335i 86mod - vw passat 99mod 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Braseth: Liker bilen din,men bruker kanskje litt mye bensin?? Nja. Ligger på rundt 1,1 liter på mila når jeg kjører i byen (her er det såklart rom for forbedring, ungdom og økonomisk kjøring er ikke akkurat bestevenner). Har vært ned på 0,76liter mila på tur til Hitra og tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Hawkon: Disse BWM bilene du ramser opp her er vel en del dyrere?? Braseth: Er litt det da, man hadde trodd de skulle bruke mer, er jo tross alt 2.9. Å scorpio er jo en rimelig stor bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 bmw 325, 528, 535, spytter han i litt mer får han m535. 80talls 7serie med litt fiks, hvorfor ikke kjøpe kvalitet med en gang? 325 er hvertfall lett å få tak i deler til. opel omega er pikk og pung.. grunningen skinner lett igjennom når en får litt riper uten metallic lakk (og metalliclakk får vi ikke på så gamle biler gjør vi vel?) de ser stygg ut, og blir ikke bedre med styling, og tåler ikke juling. i tilfelle oljeforsvinning.no.. forstår ikke hva folk ser i opel utenom classicerne.. Å du og dine om de meningene:rolleyes: 2 liter omegan får du grisebillige deler om du skulle være så uheldig forsikringa er billig og den bruker ekstremt lite av det der fæle stoffen den går på. Den har også svært god kjørekomfort og går vell greit nok for størsteparten av landet med tanke på at passelat klarer bli mest solgte bil:ass: 3000:pray Er den deiligste bilen jeg har sitti i noen sinne. Nå har vell ikke jeg sitti all verden av biler, men det sier seg selv at Recaro+sportsfjærer=deilig, at de går godt er vell heller ikke så ille da, så lenge man har råd til bensin og boten, eller er mindre glad i livet sitt:S Å den går på 0.72 langkjøring, og en ikke veldig stor liter i byen. Om du moderer deg vell og merke, er ett svært lite problem for den og fordøye det dobbelte om foten er tungdesverre:rolleyes: På den annen side, hvilken bil bruker ikke suppa når det går i gass,brems liksom? Må også huske dette er en stor bil for å gli rolig ned hovedgata, for så å gli sidelengs i rundkjøringa:driving Er for øvrig lurt og lese instruksjonsboka for bilen da, lærer litt om hvordan en lavturtallsmaskin skal kjøres da om du ikke vet det fra før av. Å til du bmw glade mann i quoten min, faen skal du med riper i lakken i utganspunktet? Og joda, metallic har vi:ass: Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 3000 krver vel en del mere i forsikring vilj jeg tro? eller? Vanskeli å få tak i ok eksemplarer? 2 liter Omegan liker jeg i allefall, fattern har en Stv automat, denj synes jeg blir lit lat.. men stv er vel litt tyngre en sedan? å automaten tar vel bort en del? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Men igjen, hva skal bilen brukes til? Du trenger ikke en omega3000 for å kjøre til skolen. Da holder det med en fiat uno. Skal du derimot starte flyttebyrå så blir kanskje fiat'en litt liten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Skal ikke brukes til å starte flyttebyrå nei:) Skal brukes til "vanlig" kjøring til å fra jobb, en lengde som variere. og til noe langkjøring kanskje. Men biler i kategorien Uno,Corsa,Fiesta osv er uaktuelt da disse bilene blir for små. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Golf 3 gtd/tdk?:) Lett å få litt fart i, og går veldig billig:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 enig med hawkon88 her, kjøp bmw med engang, får du kvaliteten :) ga vel drøyt 23000,- for min første bmw. og den var det lite problemer med, var fin i lakken, diskret styling ( m-tech 2 ) recaro seter fra cossie bra anlegg osv osv... får mye bmw for 30k Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg