nnnneh Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Blir du taua inn til teknisk kan de bremse bilen din og så kan du få en ganske grei regning i posten.. MEN! siden du blir tatt i "å unndra deg tilleggsavgift" så regner jeg med at dem plusser på ca 30% ekstra oppå de du skulle betalt om du hadde spurt først. I snitt er det 10% (100%/10år=10).Den reelle prosentsatsen er ikke 10% per år. Se http://www.toll.no for mer info. Godkjenning uten dokumentasjon er ofte vanskelig. Om ikke en gang Mazda eller TUV vil gå god for greiene dine, hvorfor skulle en enslig kontrollør på Biltilsynet vite bedre enn disse? :) Du som kanskje vet mer enn meg, har du noe å si om det jeg skrev øverst der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Jeg har lest det ettellerannet sted, men husker ikke helt eksakt sum. Enten var det noe ala 30-50%, eller 50-80 (tipper førstnevnte). Det står i en av forskriftene som ligger på Tollvesenet sine sider under Engangsavgift. I tillegg kan vel avgiftsgrunnlaget kunne regnes fra den tiden de mener at du skulle ha betalt avgift, så om de kan bevise at du har gjort endringen for noen år siden, kan du vel risikere å mindre bruksfradrag. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Jeg har lest det ettellerannet sted, men husker ikke helt eksakt sum. Enten var det noe ala 30-50%, eller 50-80 (tipper førstnevnte).Det står i en av forskriftene som ligger på Tollvesenet sine sider under Engangsavgift. I tillegg kan vel avgiftsgrunnlaget kunne regnes fra den tiden de mener at du skulle ha betalt avgift, så om de kan bevise at du har gjort endringen for noen år siden, kan du vel risikere å mindre bruksfradrag. Takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyk Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Du kan få bilen godkjent med turbo og ikke betale avgift. Hvis du da lader minimalt og kommer deg innom xx% som dem ikke tar avgift før. Husker ikke no i farten hvor mange % du kunne øke hk før man måtte betale før de ekstra hk du putter i motor. En på bimmers.no som fikk dette til. Men hør med lokalt BT så får du svar ;) Blir du stoppet med bil som feks ikke er godkjent med turbo så blir du bøtelagt det engangs beløpet du måtte betale og sikkert litt ekstra siden du prøvde og lure deg unna. Men det vil jo ikke si at selv om du har betalt beløpet så vil du jo ikke automatisk få bilen godkjent ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sifpilsen Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 De x antall prosentene Tommyk snakker om, er rundt 10-15. Ikke mer. Det er slingringsmonn så ikke forskjellige testmaskiner skal ha avgjørende utslag. Glem 10 år. 1.1.1996 ble det innført nye forskrifter, og biler førstegangsregistrert i Norge før denne datoen er dermed trimmernes Mekka i og med at disse bilene ikke får effektøkningsavgift. Men du må fremdeles få den godkjent hos BT for å kjøre lovlig på gate. Siter x-'91 Mazda Mx5 1.6 x-'81 Golf 1 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 De x antall prosentene Tommyk snakker om, er rundt 10-15. Ikke mer. Det er slingringsmonn så ikke forskjellige testmaskiner skal ha avgjørende utslag. Glem 10 år. 1.1.1996 ble det innført nye forskrifter, og biler førstegangsregistrert i Norge før denne datoen er dermed trimmernes Mekka i og med at disse bilene ikke får effektøkningsavgift. Men du må fremdeles få den godkjent hos BT for å kjøre lovlig på gate. Er bruksfradraget som betyr noe for de 10årene. Så 96 eller 10år er i praksis det samme Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_K Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 De x antall prosentene Tommyk snakker om, er rundt 10-15. Ikke mer. Det er slingringsmonn så ikke forskjellige testmaskiner skal ha avgjørende utslag. Glem 10 år. 1.1.1996 ble det innført nye forskrifter, og biler førstegangsregistrert i Norge før denne datoen er dermed trimmernes Mekka i og med at disse bilene ikke får effektøkningsavgift. Men du må fremdeles få den godkjent hos BT for å kjøre lovlig på gate. Jeg snakka med tollvesenet i november 2007. Det er 10årsregelen som gjelder, så har du en bil som var førstegangsregistrert i Norge i januar 1998 er det fritt frem for trimming uten avgift på den fra og med i dag. Siter '79 Volvo 244DL, skal bli 254R '84 Volvo 244GLT, blir snart spiker '90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt '93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi '99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Blir du taua inn til teknisk kan de bremse bilen din og så kan du få en ganske grei regning i posten..QUOTE] Har dem virkelig utstyr til å bremse motorer med på alle trafikkstasjoner? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Blir du taua inn til teknisk kan de bremse bilen din og så kan du få en ganske grei regning i posten..QUOTE] Har dem virkelig utstyr til å bremse motorer med på alle trafikkstasjoner? De bremer nok ikke, de kommer nok til å gi fult jern for å se hvor mye avgift de kan ta. Bremsing og sjekke effekt er 2 forskjellige ting ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Har dem virkelig utstyr til å bremse motorer med på alle trafikkstasjoner? Hvis de ikke har det, kjører de nok bare til en annen trafikkstasjon som har det nødvendige utstyret. Det skal nok ikke stå på dét, hvis de har bestemt seg :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.