Gå til innhold

Ventil tikking

Ranger emnet


Shellvis

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter litt med tikking i ventiler frem til bilen blir varm.

Det er en 86 mod gti. Ved siste oljeskift prøvde jeg syntetisk olje

men det ble bare værre. Noen som har tips om hva slags olje jeg bør bruke eller andre tips for å få bort tikkingen. Flaut å kjøre så fin bil ssom tikke så mye hehe.

 

Shellvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en GTI som tikker eg og, skikkelig skjemmande tikking, like gale etter oljebytte som før egentlig. Nå er bilen riktignok bare kjørt sporadisk den siste tida, men sist gang tok det sikkert 4-5 minutter rolig kjøring (30-50kmt) før tikkinga forsvann fullstendig.

 

Såvidt eg forstår Hayens riktig, så er det ikkje nødvendig med kontroll av løfterane før det fremdeles tikker når; bilen har blitt start, gått til radiatorvifta starer og deretter gått i to minutter 2500 rpm.

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg så hjalp det med ny oljepumpe fra 2,0l motor (Selv om den gamle hadde OK trykk).

 

Fina olje 5W-40 syntetisk fra europris er bra og billig.

200kr for 4liter.

 

Så trur jeg de her er billigst på Hydrauliske løftere i norge.

69kr pr.stk

 

http://kmcams.com/shop/product_info.php?cPath=25&products_id=293

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med ventil tikking sjøl, har en 1.8 gti 8v. Er det hydrauliske eller mekaniske løftere på disse? går det å stille på dei?

 

Avhenger av årsmodellen.. tror 85 var siste året med mekaniske løftere og de er de eneste du får justert noe på.. tikker motoren og det er hydrauliske løftere så må du bytte dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av årsmodellen.. tror 85 var siste året med mekaniske løftere og de er de eneste du får justert noe på.. tikker motoren og det er hydrauliske løftere så må du bytte dem

 

Karosseriet er 85 mod, men motoren er satt inn i ettertid så aner ikke modell på den :p Men den tikker bare når den er kald, når eg har kjørt i 5 min til den er blitt ganske varm så tikker det ikke i det hele tatt.. Noken som aner korfor detta er sånn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår