Shellvis Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Hei Jeg sliter litt med tikking i ventiler frem til bilen blir varm. Det er en 86 mod gti. Ved siste oljeskift prøvde jeg syntetisk olje men det ble bare værre. Noen som har tips om hva slags olje jeg bør bruke eller andre tips for å få bort tikkingen. Flaut å kjøre så fin bil ssom tikke så mye hehe. Shellvis Siter 1983 Golf GTI 1986 Scirocco GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 tja.. sliten oljepumpe? evt bytte ventilpushere.. Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Derbi GPR Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 du bør bruke del-syntetisk olje, min var samma, å da var det bare å bytte løftere som hjalp:) Siter Syncro Driver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Sitter med en GTI som tikker eg og, skikkelig skjemmande tikking, like gale etter oljebytte som før egentlig. Nå er bilen riktignok bare kjørt sporadisk den siste tida, men sist gang tok det sikkert 4-5 minutter rolig kjøring (30-50kmt) før tikkinga forsvann fullstendig. Såvidt eg forstår Hayens riktig, så er det ikkje nødvendig med kontroll av løfterane før det fremdeles tikker når; bilen har blitt start, gått til radiatorvifta starer og deretter gått i to minutter 2500 rpm. Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Kan prøve å skifte til del-syntetisk eller mineral olje... jeg skal prøve det på min som tikker.. hvis ikke det hjelper så blir det bytte av løftere.. som koster endel på møller Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Til meg så hjalp det med ny oljepumpe fra 2,0l motor (Selv om den gamle hadde OK trykk). Fina olje 5W-40 syntetisk fra europris er bra og billig. 200kr for 4liter. Så trur jeg de her er billigst på Hydrauliske løftere i norge. 69kr pr.stk http://kmcams.com/shop/product_info.php?cPath=25&products_id=293 Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Har problemer med ventil tikking sjøl, har en 1.8 gti 8v. Er det hydrauliske eller mekaniske løftere på disse? går det å stille på dei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Har problemer med ventil tikking sjøl, har en 1.8 gti 8v. Er det hydrauliske eller mekaniske løftere på disse? går det å stille på dei? Avhenger av årsmodellen.. tror 85 var siste året med mekaniske løftere og de er de eneste du får justert noe på.. tikker motoren og det er hydrauliske løftere så må du bytte dem Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 noen som har fått justert sine løftere før? tenker da på ca pris:) har en go del tikking på min 85 golf;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Avhenger av årsmodellen.. tror 85 var siste året med mekaniske løftere og de er de eneste du får justert noe på.. tikker motoren og det er hydrauliske løftere så må du bytte dem Karosseriet er 85 mod, men motoren er satt inn i ettertid så aner ikke modell på den :p Men den tikker bare når den er kald, når eg har kjørt i 5 min til den er blitt ganske varm så tikker det ikke i det hele tatt.. Noken som aner korfor detta er sånn ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg