Gå til innhold

Polere felger.

Ranger emnet


morten19

Anbefalte innlegg

Er det klarlakk på felgene kan du benytte hva du vil av sealere, er det alu uten klarlakk er jeg ikke sikker på om du kan benytte en vanlig sealer på de, men det er fult mulig du kan...

 

Uansett er varmt bremsestøv vrient å beskytte felgene mot, har en tendens til å sette seg godt, og da trengs en avfetter til å få de rene igjen, og da forsvinner fort voksen uansett..

 

Akkurat nå benytter jeg meg av en P21s wheel wax på spray flaske fra s100.no, den er enkel og grei å legge på etter vask og tørkes bare av igjen, skal holde 3-4 vask etter det..

 

Polish Ball er gull mht å polere felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det komm etter at du prøvde å polere dei, så har du nok fått for mye varmgang på Powerballen din, for høyt turtall på maskina, holdt den for lenge på samme sted, for lite polish osv, og brent platingen på felgene, muligt det går og slipe det bort og polere oppigjen om det er høyglans polerte felger du har, men om det er platede felger, så er det kun stripping og ny plating som kan fikse det

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det er står i beskrivelsen til produsenten, men om du polerte for hånd, så tror jeg nok ikke at dei merkene kom av det, da er det mest sannsynligt at der har vært varmgang i felgen som gjør at du får slike brennmerker, kan komme av hjul lager, bremser som henger på, hissig bremsing ved banekjøring o.l

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noe gult belegg på felgene minne

th_90502_svineri_122_741lo.JPG

gikk ikke av med gnikking og såpe, lurer på hva dette er! håper det ikke er noe flassing eller noe rart.. mørkt gult belegg, hva bør jeg bruke for å få vekk dette?

 

fått det flere steder

 

Kan du kjenne det når du drar fingertuppene over?

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår