Gå til innhold

89 245 GLE, b230f, bruksbil, spørsmålstråd..

Ranger emnet

Wrasko

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjedde intet.. På nr 2 så lyste den bare.. Selv etter å ha holdt knappen inne MAAAANGE sekunder.. Får se nærmere på det imorra

2-3 sekunder og slippe. Du burde i det minste få respons fra en av kontaktene. Begge hjernene kan umulig være blåst. Får du ikke lys på noen av dem, hadde jeg sjekket om hjernene får strøm.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke litt imorra, og sette inn ny svinghjulsgiver, og hvis jeg finner ut at det går strøm til alt, så funderer jeg på å nullstille hjernen.. Hørt snakk om å sette pluss og minus polene fra batteriet sammen for å få en kortslutning, så kjøre inn hjernen på nytt..

Riktig?

Det hørtes veldig tvilsomt ut. Burde holde å kutte strømmen til hjernen/ta den ut. Da slettes alle registrerte feilkoder og innlært kompensering for sensorer nullstilles. Men det er tvilsomt at det er det som er problemet da...

Jeg holder en knapp på feil i ledningsnettet en gang som gjør at hjernene ikke får (nok) strøm. Eventuelt at begge hjernene er blåst, siden du ikke får 1-1-1 en gang. Men det virker usannsynlig at begge hjernene skulle gå til h på en gang.

Om du har mulighet, test hjernene i en anen bil.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Giveren ble endelig byttet i går (siden jeg har jobbet for mye og hatt det travelt, så tok det lang tid)..

Men null antydning til start, MEN merket ihvertfall bensinduft, og det er en stor fremgang..

Skrudde ut tennplugg nå, og den var våt.. Så kanskje det er noe med fordeleren.. hmm.. For tenningsrekkefølge er 4-1-3-2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kålet litt mer med bilen nå..

Tvangsforet den litt mer bensin etc.. "Startet" 2 ganger, men døde jo igjen straks tvangsforede bensinen var brukt opp... Skulle jo tro at det var bensinhjernen, men den er jo ny.. Og får jo ikke feilmeldinger fra feilkodeleseren..

Så.. Hjerne.. Please :p..

Bosch 0 280 000 561

Står også (078) på den hvis det har noe å si... Enten låne/teste, eller kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider